echte beginner DF4

• Topicstarter Topicstarter red eagle
  • Startdatum Startdatum
Ik kwam er net achter dat er gewoon een heel chipje is weggebrand!!!!
Weet iemand waar ik een ontvanger van de Dragonfly4 kan kopen !!!
Of iets wat er op lijkt !!
Ik hoop zo spoedig mogelijk antwoord te krijgen want dan kan ik direct gaan bestellen want ik krijg mijn andere onderdelen morgen binnen !!!

Mvgr

Marc

red eagle zei:
red eagle zei:
is dit wat ik moet hebben ??
Dit is gewoon de volledige ontvanger'? draadje aansluiten op de motor en tail ... en de servo`s en alles doet et weer ?

http://www.rcvliegshop.nl/product_info.php?cPath=22&products_id=56
Weet iemand dit >?

Oke nou had jullie die vorige link doorgegeven maar nu zie ik dit ?
http://www.excenture.nl/view_product.php?product=04-028

de plaatje is precies de zelfde wat moet ik mij hier bij voorstellen !!
Vergelijk deze links eens !!

weet niemand dit ??
Als jullie dit weten of deze twee dingen gelijk zijn dan bestel ik dus echt die goodkoopste want moet 1 van de 2 bestellen

In de tweede link hebben ze het over " Main motor connector tbv dragonfly 4".
De aansluitstekker voor de hoofdmotor. Gezien de prijs klopt dit ook wel.
Dus......Verkeerde foto erbij geplaatst.
Groeten,
Fred.

Die controllers voor de DF4 waren altijd schandalig duur (ook de reden dat wij daar van afgestapt zijn maar dat terzijde). De IC'tjes branden erg snel door. Een reparatiemogelijkheid zou mooi zijn maar het is lastig soldeerwerk.

Ik weet niet of de prijzen van die controllers zijn gedaald, ze waren altijd rond de 40 euro inkoop.

groeten,
Aldert

Nou, met de prijzen op jouw site hoef je niet bang te zijn dat iemand iets koopt maar dat terzijde ;)

FETje solderen is voor een geoefend soldeerder 10 minuut werk. Ik doe er dus 15 minuten over ;) FET kost +/- 2,5-5 euro.
Volledig nieuwe 4-in-1 kost dus ongeveer 30 eurie. Ik zou die gasten eens mailen waar je de heli hebt gekocht, met een foto van het defecte onderdeel, dan heb je binnen een paar dagen uitsluitsel en een prijs.

Mijn prijzen laag? Dat nooit!

Skidz, wat voor apparatuur moet ik hiervoor aanschaffen? Het komt me te vaak voor dat er een IC'tje (FET'je?) doorbrand en ik vind het dan nog vervelender zo'n hele controller maar weg te moeten gooien...

Het is altijd het proberen waard om de verkoper om vervanging te vragen, naar mijn idee hebben Walkerabordjes soms problemen met de IC's. De vraag is wat kunnen ze aan? 2 sec een kortsluitstroom zou toch moeten kunnen?

Ik hoop dat E-sky het wat beter voor elkaar heeft... iig 11,1 V sans problèmes 8O

Vooropgesteld dat je al kan solderen, is het absoluut minimum voor 'destructief desolderen' tinlitze, 0.8/1mm soldeer met harskern, 20 watt bout met heeeeel fijne tip, x-acto mesje, en een pincet. Met het mesje snijd je de IC-pennetjes van het defecte FET'je tegen de behuizing door, je desoldeert de achtergebleven pootjes (Die je met het pincet beetpakt anders brand je je jatten ;)), maakt de eilandjes schoon met de litze en soldeert de nieuwe FET op z'n plek. Das dus 10 minuut werk, als je alle componenten hebt... Wel voorzichtig solderen, die Chinese printjes zijn vaak erg gevoelig dus als je ze te warm maakt trek je de printbanen van de epoxy af ;) Je kan de FET op z'n plek houden met een heel klein drupje superlijm, dan beweegt hij niet tijdens het solderen. Je lijmt dan de behuizing van de FET aan de print.

Succes,

Ton.

Ton,

Erg bedankt voor je uitgebreide beschrijving!

Solderen lukt me wel en heb ook wel aardig vaste hand (sommige mensen..) dus dat gaat wel lukken. Ik zal de gereedschappen kopen (conrad=duur, misschien nog een aanrader?) en een reparatieservice opstarten.

Niet direct, eerst alle producten toevoegen en dan zien we wel :)

Groeten,
Aldert

Hey iedereen daar was ik alweer !!
het loopt voorspoedig met DF4
Er zit een nieuw onderstel onder van t-rex en daar had ik nu een vraag over mijn heli is nu een stuk hoger geworden dus heb ik het staart vinnetje ook een beetje verlengt !
Kan dit kwaad ??

Dat onderstel is van aluminium of niet? dit zou de helikopter wat stabieler maken, doordat het zwaartepunt iets lager licht en de 'traagheid' (doordat de massa groter is geworden) groter is geworden.

Het staartvinnetje hoger? Ik zou me niet kunnen bedenken waarom dat problemen op zou leveren... Deze heeft alleen de functie van de staartrotor niet op de grond laten raken. De tegenwerkende werking bij ronddraaien is niet zo heel groot tenzij de oppervlakte daarvan nu 3 keer zo groot is.

AeroTronic zei:
Dat onderstel is van aluminium of niet? dit zou de helikopter wat stabieler maken, doordat het zwaartepunt iets lager licht en de 'traagheid' (doordat de massa groter is geworden) groter is geworden.

Het staartvinnetje hoger? Ik zou me niet kunnen bedenken waarom dat problemen op zou leveren... Deze heeft alleen de functie van de staartrotor niet op de grond laten raken. De tegenwerkende werking bij ronddraaien is niet zo heel groot tenzij de oppervlakte daarvan nu 3 keer zo groot is.

De pootjes van het onderstel zijn van aluminium inderdaad dus hier gaat ie stabieler van worden oooh is alleen maar beter

Thnx he !!

Back