eco 7 of eco 8 van ikarus?

hoi allemaal, ik ben al bijna 2 jaartjes bezig met modelbouwhelikopters en heb er al een paar (kleintjes) gehad nl. de carbooon fp, cp en 400
we zijn heel tevreden van deze heli's maar nu willen we toch iets meer :)
nu wil ik tegen de grote vakantie een heli kopen en ik twijfel vooral tussen de eco 7 sport of de eco 8
ik heb al horen zeggen dat je aan de eco 8 veel meer afstelwerk hebt dan aan de eco 7 sport, moet er buiten het bladspoor dan nog zoveel dingen afgesteld worden vraag ik mij dan af, want dat was bij de carboontjes niet..
de eco 8 is momenteel ook goedkoper dan de 7, wat natuurlijk ook een factor is :)
de eco 8 kost incl servo's, gyro, en brushless set 299 euro en de eco 7 sport 500 euro, dit komt vooral doordat er in de eco 7 zo een gigatronic heeft en de eco 8 niet.. bij de eco 7 zit dan ook weer 1 accu bij maar hij is dan wel met een gewone borstelmotor dus dat komt zowat overeen..
nu is mijn vraag, wat is het beste om verder te gaan?

grtz

Waarom een Eco8 of 7? waarom geen Hurricane 550 ep? qua kaliber schelen ze elkaar niet veel en de onderdelen van zijn veeeel goedkoper dan die van de eco. Ikzelf heb ook een eco8 gehad volledig getuned. Dit kan flink in de papieren lopen. en qua performance ben je er snel op uitgevlogen. Niet dat ik hem af wil kraken (al lijkt dat wel zo) maar het is maar een kleine stap meer voor minder (money).

Als je een Eco nieuw koopt is dat de moeite niet.. veel te out dated. en 2e hands... zou'k nie doen...

er zijn zoveel nieuwe types op de markt dat het momenteel uitpuilt van allerlei heli's van dit formaat. maar wat mij betreft is een Hurricane momenteel een bewezen goeie machine waarvan de onderdelen relatief goed en snel te bemachtigen zijn voor een eerlijke prijs. Ten slotte gaat het om de fun toch?

succes met je keuze

ps. hier een filmpje van mijn Hurricane ;) MFlvURObwyE[/media] - Pampushout Hurricane light 3d flight

Laatst bewerkt door een moderator:
van onderdelen is hij misschien goedkoper, maar de investering in het begin is wel kleiner bij de eco 8, ook moeten er geen 2 lipo paketten in, wat ik nogal veel vind..
bij ons in de club zijn er enkele mensen met goede ervaringen met ikarus dus daarmee dat ik daar ook maar naar zou grijpen :)
ik zou hem kopen om echt mee te leren 'vliegen' want het enige wat ik eigelijk doe met die kleintjes is wat hoveren en toertjes maken..
grtz

van onderdelen is hij misschien goedkoper, maar de investering in het begin is wel kleiner bij de eco 8, ..........
grtz

Onderdelenprijs is erg belangrijk heb ik nu zelf ondervonden .... als je meer en meer gaat vliegen gaan er meer dingen stuk, ofwel door slijtage ofwel door een crash of een onzachte landing etcetera.
Ik vlieg zelf met een mikado helicopter en het zijn prachtige heli's, ze vliegen super, maar de onderdelen zijn erg duur. Dit is de reden waarom ik niet weer voor Mikado zou kiezen ...

Het mooiste is, lijkt mij, dat je tijdens je gehele leerproces een helicopter hebt die daar in mee kan groeien
Mischien dat je idd beter voor een nieuwere standaard machine kunt kijken, die met lichte aanpassingen naar jouw "leercurve" aangepast kan worden. Bv Trex, raptor etc

deze zijn standaard niet extreem duur, maar kunnen met kleine aanpassingen omgetoverd worden in extreme machines

Ook moet je in de gaten houden dat je waarschijnlijk nieuwe dingen op de kleine heli's uitprobeerd en daarna pas op de "grote" gaat proberen. De factor reservedelen word dan ook iets minder belangrijk..

nu doen jullie mij weer twijfelen natuurlijk :)
ik had al een beetje mijn zinnen staan op de eco 8, omdat die relatief goedkoop is, maar dit raden jullie mij dus af..
wat ik wil is een degelijke helikopter die je liefst in een set kan kopen met de motorset, gyro en servo's er al bij oid.
ik zou in het begin ook nog het liefst met nicad batterijen willen vliegen omdat ik die nog heb liggen
hij zou rond de 1m spanwijdte moeten zijn en dus ook tune-baar voor als ik er later wat meer mee wil, want wat ik nu wil is een heli waarmee ik echt kan leren vliegen..
iemand suggesties?
grtz

Ik heb een 1meter rotor heli, de laheli sniper.
maar met een kleine 600 euries kaal (dus zonder motor, regelaar, servo's ) valt hij waarschijnlijk buiten je budget. het is dan ook een volledig getunede heli. Je kunt hier wel nicd/nimh in hangen overigens.

De eco8 heb ik gehad, vindt het geen aanrader.
misschien dat de nieuwe royal beter is maar al is de kit goedkoop, onderdelen zijn aan de prijs bij ikarus.

@ johnny
kan je wat specifieker zijn waarom de eco 8 geen aanrader is?
toch niet alleen omdat de onderdelen prijzig zijn?
grtz

Ze zijn ook niet overal verkrijgbaar zoals T-rex of Raptor onderdelen.

De Eco-7 kun je naar mijn mening maar beter schrappen. Ik heb hier geen goede ervaringen mee. Afstellen / inregelen via een computer is op een veld niet handig.

De eco 8 is ontworpen in de tijd dat lipo's nog niet bestonden. Om het gewicht nog acceptabel te krijgen werd het frame dus superlicht ontworpen. Daarom heeft de eco af en toe rare dingen zoals een te slap frame. Verder is de heli standaard niet uitgerust met een vrijlooplager, dus als je je heli te snel uitzet strip je je tandwielen. Verder is de aanschafprijs inderdaad wel mooi, maar om dingen te vervangen is toch minder aantrekkelijk

om dan toch even tot de conclusie te komen dat je beter naar een hedendaagse machine kunt kijken en de Eco8 (even goede vrienden) als huidige beginners helicopter naar mijn mening beter links kan laten... (ik heb er destijds zelf 2 gehad en gezien het huidige aanbod zou ik ze zelf nooit meer nemen...achteraf ben je gewoon te veel geld kwijt en kwalitatief schiet je er geen * mee op).

Om een beetje een idee te krijgen van prijzen ed, zoek eens wat rond op trex (merknaam align) 450 (66 cm van kop tot staart), 500 (120 cm van kop tot staat) of de 600 (groter als 500)
Ook kun je kijken naar de honey bee king, honey bee belt cp, raptor 500, copterx 450
Je zal zien dat je zoveel kan besteden als je wil, maar ook dat je dat niet perse hoeft te doen:p

zijn een hoop heli's, maar dan kun je een beetje afwegen.
De meeste van bovenstaande heli's kun je heel basic kopen, en later uitbouwen tot vol alu. Als ik op het forum een beetje rondlees wordt de trex meestal positief benoemd. Voor de honey bee moet je even in het ervaringentopic rondlezen.

En mischien is een lipo toch het overwegen waard..
weet niet wat voor accu je hebt (volt, mah, 1 of meerdere), maar een vergelijkbare lipo is lichter en houdt zijn spanning langer vast (dus langere vliegtijden)

Back