Eco-8/Eco Piccolo/Kyosho Concept??

• Topicstarter Topicstarter Dave!!
  • Startdatum Startdatum
D

Dave!!

Guest
Beste mensen,

ik heb nu eindelijk een beetje geld bij elkaar zien te krijgen om een heli te kopen maar nu wil ik graag weten welke de beste 1ste keuze is!??

Mijn budget is niet al te groot zo`n 600 Euro, ik zat zelf te denken aan een ECO-8.

Is er iemand in de buurt van Amersfoort met bijv. een ECO-8 (of ergens op een club, vast wel)??

MVG Dave -please help- :?:

Dave!! zei:
Beste mensen,

ik heb nu eindelijk een beetje geld bij elkaar zien te krijgen om een heli te kopen maar nu wil ik graag weten welke de beste 1ste keuze is!??

Mijn budget is niet al te groot zo`n 600 Euro, ik zat zelf te denken aan een ECO-8.

Is er iemand in de buurt van Amersfoort met bijv. een ECO-8 (of ergens op een club, vast wel)??

MVG Dave -please help- :?:

Beste Dave,

Niet dat ik me nu wil opwerpen als expert, dat niet, maar als je wilt beginnen met HELI vliegen moet je bij voorkeur met een wat grotere heli beginnen uit bijvoorbeeld de 30 klasse.

Kleine heli's hebben een minder stabiel vlieggedrag en daardoor is het veel moeilijker te leren.

Het beste is hulp zoeken van een ERVAREN heli vlieger.. Dat kan in de prive sfeer, club verband of bijvoorbeeld bij een commercieel bedrijf als FLYCAM
www.helicopter.nl

Na het volgen van zo'n 5 lessen kan je HOVEREN. Daarmee kan je zelfstandig (bij weinig wind) de heli laten opstijgen, voor je laten zweven en weer veilig landen.
Dit is een mooi uitgangspunt...
Ook kan een ervaren vlieger je vertellen waar je op moet letten bij de aanschaf van een (2e hands) heli en zender. Uiteraard kan je ook je licht opsteken bij eerder genoemde fly-cam, maar daar zijn heli's niet goedkoop. Wel een uitstekende service en grote expertise. Wat zeker in het begin niet onbelangrijk is.

Harpert

BEDANKT HARPERT :D

Ik zou graag van nog meer mensen hun mening willen weten!!! :)

dave

dave, heb je al iets van spullen (zender, ontvanger, accus etc etc) in huis of moet je alles aanschaffen ? want ik denk dat 600 euro dan krap aan is.
als je gaat voor een 2e hands zou ik wel iemand met verstand van zaken meenemen, die het ding voor je eens kan vliegen.
als je de verkoper mag geloven vliegt het altijd perfect en is het spul nooit gecrashed.

de realiteit ligt daar meestal ver vanaf. :(

Hallo Dave,

Uit het onderwerp veld begrijp ik dat je gekozen hebt voor een elektro heli. Zelf heb ik gevlogen met de EP-concept, voorzien van een Corally brush-type motor. Ik heb veel plezier van deze heli gehad, het is een mooi mechaniek echter hierdoor relatief zwaar. Als je sneller rond gaat vliegen heb ik last gehad dat de (piepschuim) rotorbladen hun spoor drastisch verlieten en de heli zijn vliegeigenschappen verliest :( . Dit is reeds enige jaren geleden (voor de ECO- 8) en de EP-concept staat na (vele) bewezen diensten op de kast en is vervangen door de ECO-8.

Het verschil tussen de ECO-8, voorzien van brushless motor en 10 cellen, en de EP-concept is groot. Je hebt veel meer vermogen, langere vliegtijd en naar mijn idee een gunstiger vlieggedrag.

:idea: Het probleem is jouw relatief laag budget, maar om te leren helivliegen is air-tijd nodig, derhalve raad ik jou aan eventueel de wachten met de aanschaf van de conventionele aandrijving en deze direct te vervangen door brushless. De vermogenswinst is groot en het onderhoud van brushless (t.o.v brush-type) is minimaal.

Indien je echt geïnteresseerd bent in details zou ik je aanraden deze vraag direct bij Bert vd Vecht te leggen.

Mvgr Fred

naja, ik heb al een lader, voor bijv. hornet wel al ontvanger en 2 servo`s.
maar mijn vraag was ook welke een beste keus is..
Bedankt:D

Ow ja bij www.hobby-lobby.com een complete ECO-8 voor ca. 525 USD

Fred ONTZETTEND bedankt!!!! :D
Hier heb ik wat aan!
In mijn keuze valt de Concept al af en dan maar wat langer sparen

Dave:D

ik geloof dat de eco8 rechtstreeks bij ikarus 600 euro kost, compleet met zender, ontvanger,gyro, servos.
het enigste wat je dan verder nog nodig hebt zijn 2 accupakketten, lader en veel geduld en iemand die je helpt.

ik weet niet hoe het beestje standaard vliegt, maar ik moet zeggen dat de kosten me meevallen.

de eco 8 kun je het beste vliegen met een computer zender
in het begin vloog ik met een normale zender 6 kanaals en met het mechanisme wat bij de heli werd geleverd en dat vliegd niet goed
dus als je voor de eco 8 gaat koop dan een computer zender

Hallo,

Fijn en alvast veel plezier in de Heli groep. Het is altijd fijn als iemand heli wil gaan leren vliegen.
Ik heb eens zitten rekenen aan de rebell (starters KIT) maar helaas de 600 Euro haal ik niet.

Denk eraan dat je als je een e-heli koopt ook een Lader nodig hebt!! Die kost ook geld.

Ik denk dat jij met het budchet als Starter net niet genoeg hebt. Dus een tweede hands heli zou goedkoper zijn.

Als er interrese is kun je contact met mij opnemen en kan ik je meer vertellen.

Met vriendelijke groet
Roel

Voor 600 Euro kan je echt niet met een grote beginnen. Je kan dan beter een hele goede computerzender kopen met een micro heli Hummingbird/Piccolo en wat tunen.
Wil je later meer dan heb je al een goede zender.
Misschien een Zoom 400? Denk dat je dan met jouw budget alleen niet veel meer over hebt voor een goede zender.

Hou er ook rekening mee dat je wel eens een crash kunt maken. Lullig als je dan geen geld hebt om de heli weer op te lappen.

Voor een grote heli moet je toch aan een budget van minimaal 1000 Euro denken.

Back