ECO 8 renovatie project

• Topicstarter Topicstarter Danny van Dijk
  • Startdatum Startdatum
D

Danny van Dijk

Guest
Misschien kennen jullie hem nog wel. Het is de oude heli van Geoffey. Een aantal waren nieuwsgierig hoe het loopt. Bij deze. Ik zal regelmatig updates geven tot aan de eerste vluchten (crashes?)

Ik hoop dat dit lukt daar de foto´s gehosted staan op een andere site. Ik kan tijdelijk niet bij mijn eigen email omdat mijn provider weer eens problemen heeft.

grtz.

Danny

Respect! :worship:

Ik had deze ECO8 weinig kans meer gegeven, zeker als je bedenkt dat de gezichten van Gerard en Michel boekdelen spraken op de 1 mei meeting. Leuk dat je het alsnog oppakt en er iets van gaat maken! Blijf dit zeker volgen.

Nog even voor de herinnering:
Helimeeting_2005-063.JPG

8O Die herken je echt niet meer terug :worship:
Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Groeten, Geoffrey 8)

hij pakt het in ieder geval grondig aan :D
ik ben er van overtuigd dat ie straks weer lekker rondsnort.

Ik heb de foto`s van de "oude" eco8 gezien, respect voor je geduld en doorzettingsvermogen. Blijf het zeker volgen tot hij in de lucht hangt.

M.vr.gr.
leijd116

Mmmm vraagje
Er is al veel over deze Eco geschreven etc. maar wat ik niet snap is waarom nog zoveel moeite ? Een nieuwe eco 8 kost nu 165 Euro.
Waarom dan geen nieuwe doos kopen en de tuningstukken gebruiken op de nieuwe eco ? Ik kan me inbeelden dat je toch snel over over de helft bent als je wat stukken moet aankopen.

Begin dit jaar tot na dortmund vermoed ik . koste een eco 8 slecht 136 Euro, ik heb ook nog getwijfeld..., Maar met het uitstellen van de viper vermoed ik dat de prijs terug gestegen is.

TM

mestdaght
dit was ook door ons gezegd tegen g
dat hij net zo goed een nieuwe heli kon kopen. want alleen als die er meer geld in zou willen steken dan een nieuwe kit zou het weer goed komen.
omdat G nog al niet echt ruim in het sop zit is dit gebeurd
die heeft deze heli verkocht zo als die was aan danny en die heeft er iets moois van gemaakt zo dat het weer kan vliegen.

Misschien vergeten jullie een heel belangrijk deel van de hobby. De lol. Ik zie dit soort projecten als een uitdaging en ik heb er veel plezier in om dingen die totaal zijn afgeschreven zo goedkoop mogelijk te maken. Eigen ontwikkeling (en het geluk hebbben een eigen draaibank e.d. te hebben) vind ik vele malen leuker dan een bouwdoos kopen , in elkaar zetten en de lucht in trappen. Het meeste geld is niet gaan zitten in de heli zelf, hoogstens 10 tot 15 euro (het carbon en wat aluminium). De HH-gyro en brushless setup zijn de kosten, en die heb ik ook als ik een bouwdoos zou kopen.

Geld is niet het belangrijkste in deze hobby. Of ik het nu heb over mijn ECO8, Piccolo (meeste hiervan is ook zelf gemodificeerd of ontwikkeld op basis van de diverse forums) of mij schepen (suppliers en duikboten).

De LOL in dingen hebben is het belangrijkste. Toch?

D.

PS: De standaard Ikarus motor is niet zo best. De brushless wordt besteld (op zoek naar een goedkoper dealer).

Zo mag ik het horen :) Zolang het je niet veel kost is de lol het belangrijkste. Moet je eens kijken wat voor lol ik heb met een klein vliegtuigje van 25 bij de blokker. En terwijl er thuis toch ook heel wat leuks staat ;)

De lol is inderdaad belangrijk, bij mij ging die er helaas te snel af toen de kosten op gingen lopen.

Ik was al gewaarschuwd daarvoor, maar blijf eigenwijs. :oops:

@Marco: "niet echt ruim in het sop zitten" valt op zich best mee, maar ik heb teveel andere uitgaven en moet er veel voor werken :wink:

Groeten, Geoffrey 8)

bij zit de lol toch voornamelijk in het vliegen & racen.
mijn niet aktieve modelbouwtijd gaat meer naar het speuren naar goedkoop spul, dan goedkope zelfbouwen.
zo zie je maar ieder zijn ding.

TM

Geoffrey,

Hebbie je brommer al dan? Ook daar kan heel veel geld gaan zitten namelijk. Vooral als je te hard rijdt zoals ik nog wel eens deed (ik rij nu legaal met een 900CC motor).

Ik zal eens op zoek gaan naar zo'n torqman. Misschien is het inderdaad ook wel een leuke optie ipv de hackers en kontronics. Bedankt voor de tip.

D.

Danny,

900 CC :o , Relaxte motor dan 8)
Brommer heb ik nog niet, maar die komt pas na de vakantie, september 14th wordt ik 16, lessen en certificaat betaalt m'n ma.
Nu verkoop ik alles wat ik niet gebruik, en werk bijna de hele vakantie,
en als het meezit koop ik iets (ben er nog niet uit of het een schakelb of een scooter wordt) in oktober,
rekening houdend met extra kosten zoals service-beurten, helm, verzekering etc.

Maar :ontopic: :oops:

Back