eco 8

Beste mensen,

ik ben van plan om de eco 8 te gaan kopen (wordt toch niet de v2).
Maar bij quartel is pijnacker kost deze 199 zonder motor en bij ikarus op internet 139 euro! Maar aangezien daar weer 27,50 verzendkosten bij komen scheelt het nog niet zo veel! Wie weet waar ik in nedeland voor dus die 139 euro de eco 8 kan kopen/bestellen? Nog een andere vraag: er wordt een 10cellen accu pakket aangeraden maar lukt het ook met lipo's wat betreft het zwaartepunt en dergelijike?

gr,

niels

Als je je spullen bij prijsvechters wilt kopen moet je wel weten wat je precies wilt, anders wordt het een duur avontuur ! Ik zou mij eerst eens goed laten informeren voordat je straks misschien een dure fout begaat.

Ik begrijp dat het met alleen dat bouwpakket nog niet klaar is maar ik kan de onderdelen bij diverse winkels halen en dat lijkt mij geen probleem. Of zie ik dat verkeerd?

gr,

niels

Dat word geen probleem. Je kan makkelijk met lipo beginnen maar dan moet je wel een goed merk die de stroom aan kan hebben.

Je moet de info halen bij degene die de meeste ervaring heeft.
Misschien kun je daar ook heel voordelig je complete heli halen, met een complete service!
De wereld af "shoppen" lijkt in het begin heel voordelig, maar wanneer de verzendkosten en invoerrechten mee beginnen te spelen wordt het vaak andere koek.

Ervaring is onbetaalbaar, en heel vaak gratis!

Achteraf is het heel goed terugkijken, vooraf kan dat niet.

Drs. Piccolopup heeft gesproken.

beste mensen,

bedankr voor jullie reacties! Ik heb net op een e mail van quartel gekregen dat de heli daar 139 euro is! Het was de oude prijs op de site.

Nog een vraag......

Ik heb de multiplex cockpitt maar hoe zit het met de menu instellingen? van de gyro en dergelijke? Ook heb ik gehoord dat speciaale heli-regelaars zorgen dat het toerental constant het zelfde blijft en dat het toerental vooraf wordt ingesteld. Maar ik wil graag dat ik met de schuif op mijn zender het toerental elk gewenst moment kan veranderen! Wat voor regelaar is daar voor nodig? en moet dat persee een heli regelaar zijn? Wie kan mij wat vertellen op het gebied van heli-regelaars?

gr,

niels

ps iedereen die mij helpt: erg bedankt!

Je governor kan je programmeren als je regelaar dit heeft. Dit doe je door een lineare gascurve te programmeren. Dit is veel makkelijk dan heen en weer instellen.

Het beste is om gewoon een heli regelaar te nemen.

Wie weet wat voor motor er in moet? het lijkt een 540 motor maar dat kan ik ook verkeerd zien! Wat voor soort motor moet erin en met welke waarden? De speciale motor die ze aanraden lijkt mij wat duur! Misschien kent iemand een goedkope brushless motor, de regelaars daarvoor zijn erg goedkoop bij quartel!

gr,

niels

Je hebt 2 opties, of je gaat voor brusheless, of voor een gewone motor.

Dat is belangrijk om te weten voordat je een regelaar koopt, met een brusheless regelaar kun je namelijk geen gewone motor aansturen.
Neem gewoon alles mee naar de winkel en overleg daar met iemand die er verstand van heeft wat het best bij jou past.

Ik kan zeggen ga voor brusheless maar kan niet in jou knip kijken.

Mogelijkheden zat dus en de eco 8 kan met een normale motor prima vliegen.

motor van 130-160 gram die ongeveer 300W continu aan kan. Het ligt dan aan je accu's en je tandwiel verhouding hoeveel kv die motor moet hebben. Vraag gewoon in de winkels eens naar ervaringen of zoek op internet. Er zijn meer mensen met een brushless eco 8 ;) Staat hier op het forum ook 1 te koop :)

Bedankt allemaal!

heeft er nog iemand aanvullende informatie? :wink:

Ik zit op een club daar vlieg ik al een tijdje met vliegtuigen en ga nu eens ondebegeleiding heli vliegen!

gr,

niels

bedankt voor de reactie maar voor die prijs is de set met motor goedkoper! Wie weet trouwens een goedkope regelaar die voor de eco 8 geschikt is wat borstel motor betreft!

gr,

niels

Niels,

Zoals vermeld in de advertentie...... de prijs die ik er ooit voor betaalde verwacht ik bij lange na niet te halen...... doe 'ns een voorstel zou ik zeggen....

Als regelaar zou ik je de Schulze Slim 40HEQ willen noemen..... prima regelaartje....

Groet, vincent

niels steigenga zei:
bedankt voor de reactie maar voor die prijs is de set met motor goedkoper! Wie weet trouwens een goedkope regelaar die voor de eco 8 geschikt is wat borstel motor betreft!

gr,

niels

Niels,
als je wilt dat jouw eco goed moet vliegen laat je dan niet verleiden tot de aankoop van een borstelmotor. Dat is weggegooid geld, geloof me.
Informeer eens bij www.eheli.nl naar een brushless Feigao nr. 54084185 1972 rpm/v/min met een 17-tands motortandwiel en een Phoenixregelaar
Ik denk dat de prijs daarvan je zal meevallen.
Het is een brushless motorset waarmee met een 8 cellen Nicad redelijke resultaten zijn te behalen...maar je moet dan wel een vrijloop in de eco hebben.

vr.gr.

Joyce

Daar komt bij dat een brusheless zijn waarde behoud en nauwelijks slijt. als je dan toch een regelaar moet kopen ga dan meteen voor iets waar je lang plezier aan kan beleven en ga voor brusheless !

Back