Eco 8

• Topicstarter Topicstarter Ha-eM Helifun
  • Startdatum Startdatum
H

Ha-eM Helifun

Guest
Ik zou graag willen weten wie op dit forum (behalve ik zelf) nog vliegen met een Eco 8.

vr.gr.

Joyce

Hallo,

Hier het Boemeltje uit purmerend, ik heb sins eergisteren een ECO8 gekocht....
Echter heb ik nog niet gevlogen, ik ben niet nieuw met het RC gebeuren, ik heb jaren
div electro/brandstof auto's gehad.
Alleen krijg ik de heil niet aan de praat????? hij reageert niet on de ontvanger....

Groetjes Het Boemeltje

Hai Joyce,

Hier ook een ECO8 vlieger ( op dit moment weliswaar uitelkaar gesloopt voor onderhoud en ombouw naar royal frame).
Ik heb ook nog een 2de die ik aan het opbouwen ben als een Hughes 500d ( gaat langzaam want heeft geen prio ;))

gr
Ferdy

Heei Joyce,

zoals je al aangaf heb ik een gyro gekocht en gemonteerd.

ik heb vandaag mijn eerste vlucht gemaakt van wel 3min:D.

toen ik even bang was de controle kwijt te raken heb ik een kleine noodlanding in gezet waar bij :( helaas mijn onderstel linksvoor brak.
:Dmiddels is dit al weer gemaakt..... ik zeg je prachtig ook al waren het maar lutte 3min.

als het morgen wat rustiger weer is ga ik morgen weer vliegen..

Het Boemeltje

Een landinggestel maken is over het algemeen niet een van de helderste ideeen voor helivliegen, ik zou hem gewoon vervangen.

:) hai,

Ja dat moet hij ook , alleen ben ik van mening dat ik nog vaker een noodlanding zal moeten maken......
Even in gedachten houden dat dit allemaal nieuw is en dat ik rustig aan alles aan het probeeren ben.
ik heb bijna alles dubbel qua onderdelen, en dan qua frame heb ik een set carbon besteld, maar dat ga ik pas monteren zodra ik vind dat ik "beter kan vliegen" snappie.
daarbij ik vind het leuk op iets te proberen te repareren.
Tja en wat men er van vind in dit RC wereldje .......... :hammer:
Zolang ik maar wat te hobbien heb

Het Boemeltje

Dat kan ik wel begrijpen, maar ben jij blij als je landingsgestel niet goed gerepareerd blijkt te zijn en de volgende landing helemaal breekt, met nog meer schade als gevolg?

He mannen,

Lijkt me niet dat deze discusie het doel was van de vraag van Joyce, op deze manier wordt dit draadje redelijk vervuilt.......

@Het Boemeltje:
Jou vraag hoort meer thuis in een aparte draad lijkt mij ...misschien kan een MOD dat eens aanpassen en een nieuwe draadje openen voor jou vraag.

Gr
Ferdy

Laurens,
ik repareer RC auto's sins ik 12 jaar oud was,
ik weet echt wel wat voor materiaal ik moet gebruiken, als het moet maak ik van staal een complaat onderstel op wat voor schaal je ook wil.....
ik heb mijn eigen garage waar ik dit uitgebreid kan regelen...:D
niet rot bedoelt...he :D
-----------------------------------------------------------------------

Ferdy,

................ach laat ook maar:confused:

Okay, duidelijk.....

Ik zal me er maar niet meer mee bemoeien.....

Gr
Ferdy (die het soms ff niet meer snapt :confused: :confused: )

Ferdy,

Ach...ja sorry hoor misschien ben ik een beetje koud over gekomen... en heb je misschien ook wel een beetje gelijk......

mijn vraag was al beantwoord door joyse, en wilde haar later, even laten weten dat het me was gelukt om te vliegen met de info die ze me had gegeven .... betreft de gyro...

en toen begon laurens zich er mee te bemoeien over dat landingsgestel.....

joh het is een hobby ........ en ik ben een hobby "piloot" als ik een echte helicopterpiloot wil worden meld ik me wel aan bij lelycopters in lelystad....

ik werd ff giftig ....... was niet de bedoeling ... mijn excuus voor dat koude antwoord dat ik eerder heb gegeven.

ik heb ff door dit hele forum gekeken en ik heb meer het gevoel gekregen dat dit hier niet meer om een hobby gaat maar bloedserieus topsport...

kan het fout hebben hoor.. maar dat is z'n beetje het gevoel dat ik dus kreeg ...

Het Boemeltje

Ik kan vanaf hier niet beoordelen of je het goed repareert of niet, maar als je er zelf zeker van bent zal het wel goed zijn.

Ik repareer zelf bijna niks aan mn heli's, ik vervang alles wat stuk is.

Ik snap ook wel dat jij dat niet kan zien, maar het gaat mij meer op de manier zoals het gezecht werd.

voor het zelfde geld heb ik het geld niet om de spullen te vernieuwen.....

Ik vind het gewoon leuk om zelf een evt rep uit te voeren.

Ik blij dat het gelukt is ..... kom jij aan en je "zeikt" me gewoon af met je en ik citeer

Citaat : algemeen niet een van de helderste ideeen voor helivliegen, ik zou hem gewoon vervangen

als of er aan een boeing 747 word gesleuteld ...... ik zou hebben gevraagd hoe heb je dat gemaakt evt gevraagd voor een fototje...... en als het er dan niet helemaal lekker uit ziet of erg slap uit ziet ...... dan pas zegen .... nou ik zou het vervangen want.....bla..bla...bla

dat heet comunicatie.............. maar zo denk ik er over

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou graag willen weten wie op dit forum (behalve ik zelf) nog vliegen met een Eco 8.

vr.gr.

Joyce

Hallo Joyce,

Ik was benieuwd of jij de eco 8 royaal al af had. En zo ja hoe dat bevalt. Op je site is dit verhaal nog niet compleet.

Ik vlieg op dit moment met een logo 500 DX. Ik woon zelf ook in Odoorn en vlieg bij OLC te Odoornerveen. Ik heb hier net mijn brevet gehaald.

Ik ben ook benieuwd hoe jij de logo 400 gaat beoordelen ten opzichte van de eco 8 royaal.
Dit gezien het feit dat de logo 400 een stuk goedkoper word omdat je bij de eco nog een vrijlooplager e.d moet kopen.

Ik zit er zeker over te denken een logo 400 te gaan aanschaffen. Ik heb nu een Hacker
A30-8XL op mijn logo 500, maar deze is net wat te zwak, hij word iets te warm!
Deze motor zou mijn inziens echter goed passen op een logo 400 wat kracht betreft.

PS: Ik weet dat je zelf alleen met duurdere merken werkt voor je vliegschool maar persoonlijk bevalt Hacker mij erg goed wat de prijs-kwaliteit verhouding betreft.

gr. Kevin

Hi Joyce,

Tja da's alweer een tijd geleden zeg. maar ik vlieg de Eco 8 nog steeds. Ik heb in de tussentijd 1x geprobeerd aan de andere kant van het gras te vliegen... maar dat ging niet helemaal goed :) .. dus versie 2 is hiermee geboren. Ik vlieg momenteel ook met een trex-600.. maar da's hele ander koek zoals je weet.

qua configuratie vlieg ik met /Feigao 540/ Jazz 40-6-18/3s3p 6600mah lipo waarmee je zeker 20 minuten kan vliegen zonder problemen.

Ik vlieg er nu iets minder mee dan voorheen. Destijds gebruikte ik hem voor het 'invliegen' om te wennen aan de gestegen adrenaline waarna je wat rustiger blijft met de wat grotere jongens.....

Als het weer buiten mee zit gaat hij binnenkort weer even de buitenlucht opzoeken.

gr. Dirk

Heb de Eco 8 (oude model) aardig veel gevlogen met eigenlijk verkeerde onderdelen (onwetendheid). Wel erg fijne stabiele heli. Ook leuk vliegen met standaard gyro van Ikarus (zonder heading hold).

Uiteindelijk een GY401 gyro erop gezet en er mijn eerste loopings mee gevlogen (en het bijna in mijn broek gedaan van de zenuwen.........).

Kortom, goed model. Helaas zijn de onderdelen afgrijselijk duur....

Beste Mensen,

Dit is het eerste wat ik zo snel kan vinden over eco heli`s.
Ik kan een vol getunede eco 16 kopen ( buiten de servo`s en gyro ), en persoonlijk weet ik niks over ikarus heli`s,filmpjes over deze heli zijn er bijna niet.
Nu is mijn vraag is dit een fijne stabiele heli??

Groetjes
Maarten van Maurik.

Hobby & modelbouw...!!!!!

Dit is pas modelbouw en hobbie uit oefenen, vervangen kan iedereen, iets repareren is vakmanschap, en ja gaat het daarna weer kapot heb je pech, en hopelijk weer wat geleerd hoe je het niet moet rapareren.

Groetjes
Maarten

Heei Joyce,

zoals je al aangaf heb ik een gyro gekocht en gemonteerd.

ik heb vandaag mijn eerste vlucht gemaakt van wel 3min:D.

toen ik even bang was de controle kwijt te raken heb ik een kleine noodlanding in gezet waar bij :( helaas mijn onderstel linksvoor brak.
:Dmiddels is dit al weer gemaakt..... ik zeg je prachtig ook al waren het maar lutte 3min.

als het morgen wat rustiger weer is ga ik morgen weer vliegen..

Het Boemeltje

Dit is pas modelbouw en hobbie uit oefenen, vervangen kan iedereen, iets repareren is vakmanschap, en ja gaat het daarna weer kapot heb je pech, en hopelijk weer wat geleerd hoe je het niet moet rapareren.

Groetjes
Maarten

Hahahah beetje laat ... maar toch .. ja daar heb je gelijk in he...
tot op de dag van vandaag is het nog steeds werkende.

anderzijds zijn er mensen (ik kan hier heel veel woorden voor "mensen" invullen, maar houd het netjes ;) ) die essentiele delen als rotorbladen en bladegrips, mixarmen en dergelijke gaan "repareren"

dit is uiteraard levensgevaarlijk en de prijs van zon mixarmpje niet waard.

Back