Eco Piccolo als eerste heli ervaringen (filmpje included ;))

als ik meer gas vlieg, dus rustig omhoog, blijft hij netjes hangen. Als ik daal en even te snel gas geef om stil te hangen swiept hij enorm weg. Als ik dat gas erop hou gaat hij daarna netjes recht omhoog.

Dat is met die DD wel over. Die is een stuk directer met tegengas geven.

Ja kan ook je gain van je gyro meer opengooien. Maar als je staart in hover gaat waggelen staat hij te ver open.

Stond max, dacht ik, kijk ik net, staat ie niet hoog :( Naja, straks meer weer proberen als ik vrij ben :) Als je hem in de hand hij, en hij draait half gas / hover en je draait flink naar dan stuurt hij tegen, had ik ingesteld gisteren en werkt nog goed, als je dan volgas geeft en je houdt hem tegen, dan moet hij toch niet veel duwen / trekken? Zo kan je die revo toch afstellen?

Revo staat in het midden, lijkt aardig te werken. Motor dicht en laten vallen, dan bijna volgas (durf ik niet aan met 3s1p kokam720 :)) omhoog en zonder tegen sturen ongeveer 45 graden verdraaiing :) Lijkt dus aardig goed.

Heck koeling :
view_preview.asp

Frame met lipo's :
[/img]http://foto.ccme.nl/photo_details.asp?photoNr=719[/img]

Hij is nu totaal 206 gram :) Zou hij normaal niet 250 moeten zijn? Naja, vliegt leuk zo :) Hij hovert op +/- 1/2 gas. Geen idee hoelang ik kan vliegen, heb nog geen liposafe ;) maar na 10 min zijn ze zo weer opgeladen.....

10 min ?!?!?!?! Euhhh... das veel te snel hoor!!!

Je mag de lipo's maar met 1C laden en aangezien het stroomniveau langzaam afloopt omdat de spanning gelijk moet blijven duurt het zo'n anderhalf uur eer die vol is.

Ik laad ze ook met 800mah :) Ik kan 400, 800 en 1200 laden. die 10 min was eerder 20 kwam ik achter, was iets te opgewonden over het vliegen :) Maar dat wil alleen maar zeggen dat ze nog lang niet leeg waren. Dat bedoel ik.

Sidein gaat al een beetje. het beste om te oefenen is gewoon van a naar b vliegen en terug lijkt me. Ik vlieg van me af, draai 180graden, dan vlieg ik even op me af en draai 90 graden zodat hij sidein naar me toe komt, dan vooruit voor me langs en dan stilhangen :) Dus steeds een L vliegen, meer kan niet in de gallery hier. Toch maar eens buiten proberen met windstil weer.

20 minuten is nog steeds veel te snel. Of je accu is nog lang niet leeg of je accu is nog lang niet vol als je gaat vliegen.

Wat is de cappaciteit van de accu? Stel dat deze 800 mAh (wat dus betekend dat hij 800 mA gedurden een uur kan leveren) en je laad hem met 800 mA (dat is dus 1C, de maximale laadstroom voor lipo's: 1x de cappaciteit van de accu) Dat zou betekenen dat hij daar minstens een uur over deed.

Het zijn de KOK720 ers. Ik vlieg hem inderdaad lang niet leeg. Ik heb nog geen lipo safe, is in bestelling :) Ik wou gewoon eens kijken hoe leeg ze waren na 7 min vliegen, 20 min laden leeg dus :)

800 mA laden in 720 mAh accu's moet kunnen. Maar niet gaan laden met 1200 mAh Hoe verleidelijk het ook is ;)
dan gaat hun levensduur drastisch achteruit.

maakt niks uit, als je cellenaantal maar klopt volgens mij.
lipo laad net als lood, hij pakt toch aan stroom max wat er nog ingaat.

Eh, dat gaat alleen op voor de laatste 10% lading, wat ongeveer 1/3 van de volledige laadtijd duurt. Gedurende de eerste 90% van de volledige lading, wat ongeveer 2/3 van de totale laadtijd duurt, moet de laadstroom voor deze cellen zeer beslist niet meer dan 1C bedragen.

800 is mij best zat :) Toch vliegduur zat op zo'n pakje. Word tijd dat mijn cam erop gaat :) Effe wachten op chips nu.

http://foto.ccme.nl/view_album.asp?albumNr=69 voor meer foto's :)

Oja, ik heb de kop eens goed bekeken, de lagers zaten niet lekker op het t stukje, nu wel :) Draait nu stukken beter, minder trilling. Hoveren is niet leuk meer, veel te easy :) tijd voor side-in. toch heb ik eigenlijk een grotere kamer nodid.....

Satoer zei:
Tadango zei:
ook maar nieuwe skids, gingen net doormidden :(
Stukjes piepschuim ondersteunend op het frame tot een cm onder de skids. Het spaart je skids en dempt harde landingen behoorlijk. Ben buiten van 3,5 meter hoogte recht naar beneden gedonderd zonder schade.

Tja esthetisch is anders... boeiuhhh... ;) eerst maar leren vliegen.

attachment.php

attachment.php

:lol:

Moet kunnen :) Alleen wat jammer als de landing mislukt. PLONS, en erachteraan duiken maar...

Ik vlieg nu al de hele tijd zonder iets extra's als beveiliging. Nog niets stuk ook :) Ik ga haast die extra bladen voor 13 euro zonde vinden :) Maar ja, ik heb ook nog niet buiten gevlogen :) Zoals mijn avatar is zo hangt hij hier in de lucht. Ruimte van 2x2 meter. Op school is meer ruimte, vliegt toch stabieler.

Okee, de staart motor is op :( Hij begon gek te draaien. Niets stuk behalve de staart motor dan ;) Nu zat ik te denken. De regelaar moet vervangen. Dit werkt niet lekker met de standaard onboard gyro dus ook een extra gyro. 8A regelaar voor de hoofd motor heb ik nog wel. Op heli hobby zag ik dit :

Coreless tail motor : $34
High freq. regelaar : $70
Gyro met HL (6g) : $89

Nu is mijn vraag, die motor, die is direct drive? Hoe bevestig je hem mooi op de staart? En oja, is dit ergens goedkoper te krijgen :)

8O 193$ !!!!

Komtie:
GY 240 110$
Programmable Pixie 7P 7Amp Micro ESC 35$
High Authority Piccolo Tail Motor 14$
DD propje 1$

Totaal 160$ inclusief GY240 Gyro!!! (ff snel allemaal bij helihobby, maar als je gaat rondkijken kun je het nog goedkoper krijgen. Wel even letten op de verzendkosten)

Ik heb gewoon een stuk van de originele motor ophangingen afgebroken en hem er ongelijmd. Hoeft toch niet zo pcies omdat het toch geen vertraging heeft (hoeft niet pcies in een tandwiel te passen)

Back