"Eco Speed"

Kan iemand mij vertellen wat voor soort bootjes dit precies zijn (snel / langzaam)?

Ik heb nml intresse in :

gr_2043_mini_eco.jpg

HOE IK HET ZIE :roll:

ZONDER VOOR JE GELD :?

MAAR JA DAT VINDT IK ER VAN :oops:

het vaart
komt denk ik met wind mee rond 20 km/h :lol:
vaart wel leuk haaks de bocht om
voor 29.- bij Qu.....
voor een keer proberen met een "sneller" :wink: bootje wel leuk maar verwacht er geen topsnelheden van maar dat kan ook niet voor dat geld

groeten Gerjan

Er zijn wedstrijden mee, maar volgens mij zijn dat grotere ecoboten. Die worden dan aangedreven door een 540 grootte motor met 7 cellen en met een bootgewicht van 1 kg geeft dat redelijke resultaten.

Ze zijn enorm wendbaar en zijn ze dus ook geschikt voor kleiner water. Ik heb zelf een Robbe Eco Speed en met de juiste motor gaat dat aardig snel.

Ik heb net toch mijn bestelling bij Quartel afgezegt, ik dacht dat de mini eco toch wel wat sneller was.
Jammer, want het was wel een leuke aanbieding.
Denk toch dat ik dan ga kijken voor een grotere :D

Bij ons in de vereniging 4 van die bootjes aangeschaft.
Onderstaand de problemen.
1 accu defekt (zie topic geen garantie accu)
2 stuks schroefas/ roer niet goed verlijmd, komt water binnen, simpel hersteld.

Het is leuk om in bv een bassin mee te varen zoals wij doen.
In open water is het niet veel soeps.

accu was hier ook defect ging maar 500 in en was snel leeg
gewoon zonder gedoe een andere gekregen.

bootje is snelle te maken ja maar dan moet je een andere/snellere motor en dus ook een andere regelaar en dan eventueel een andere accu

groeten Gerjan

Heb zelf ook de Graupner Mini FSR Eco, en met de accu geen probleem.
Heb zelfs een fiets lampje tussen de accu en de regelaar gezet voor het nacht varen, wat zeer leuke taferelen geeft. Zeker als je het kapje niet spuit.
Eventueel een snellere motor is wel een must, want ook ik moet toe geven dat er niet veel gang in zit. Wel een redelijk lange vaartijd.
Een eventuele optie kwa tunning motor is een Robbe 370 motor.
Met deze motor kan je gewoon je regelaar be houden, en het motortje is lekker betaalbaar. € 8,75. :wink:

Back