Economisch slepen....!!!!!!!

Hoi,

mooi filmpje :)

Afgelopen keer op de opendag Groot Heide in Venlo deden ze dat ook, maar dan met 5 x Robbe Geier (weet niet of ik het zo goed schrijf).

Ze begonnen s'morgens met 5 van die dingen:

DSC07528.jpg

Hier gaat het spul omhoog:

DSC07536.jpg

Linksonder valt de eerste uit, vleugeltje vouwt op na een touche met een andere:

DSC07537.jpg

Ik dacht dat er ook ergens een filmpje van stond, maar kan het even niet zo snel vinden :(

Dit is weer een volgende sleep, in deze vlucht gingen er twee tegelijk aan snippers ;) Ik dacht eentje door behoorlijke flutter ...

DSC07555.jpg

Aan het einde van de dag waren er geloof ik nog twee heel ;)

Grtz,
Menno

lijkt me ook flink lastig je kist daartussen te vinden, allemaal hetzelfde profiel

mbt Spanje....misschien toch verhuizen ?

Ja duhhhh... die sleeplijnen moet je natuurlijk niet even lang maken. Dat weet ons oma nog wel.
In het verleden toch vaak vertoond om met meerder toestellen te slepen.
Mooi voorbeeld was de show van 2008 in Willebroek waar de gasten van Diest met 4 grote zwevers samen omhoog gingen.
Zeer spectaculair.

Grt Frank

Ik heb vandaag zo'n ARF doos van een Geier open gehad.
Dat zijn twee losse vleugeldelen die stomp tegen elkaar gelijmd moeten worden. Waarschijnlijk heeft die dichtgeklapte Geier (Geier Calzone?) geen glasmatje eroverheen gehad en dan gaat het mis.
Nee, wij gaan ze wel wat steviger bouwen.
Ook met servo's in de vleugel, maar met de servo's iets meer naar het midden van het roer toe. Minder kans op flutter...

Het is wel een gaaf gezicht ik heb het in het verleden wel eens met zagi's willen doen maar had niet genoeg zagi kandidaten.

bouw er 15... 3 slepers nemen en 5 achter elke...
en allemaal tegelijk omhoog ;) heb je ineens een wereldrecord ;)
of alle 13 ineens maar dat is zottenwerk.

bouw er 15... 3 slepers nemen en 5 achter elke...
en allemaal tegelijk omhoog ;) heb je ineens een wereldrecord ;)
of alle 13 ineens maar dat is zottenwerk.

We zien wel of we 13 tegelijk halen, we zullen eens met 2 of 3 tegelijk beginnen en dan telkens een touwtje er bij knopen. ;)
En ik verwacht ook niet dat er elke week 13 tegelijk op het veld zijn.

Back