ECU rc signaal probleem

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Gianni DW, 16 sep 2021.

  1. Gianni DW

    Gianni DW

    Lid geworden:
    26 jul 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Hallo,

    Ik heb recent een evoject b170neo gekocht. Vandaag wou ik het rc signaal aan de praat krijgen. Echter is me dit niet aan het lukken. Ik heb hier een servo tester aan gehangen maar deze krijgt geen 5V. Ik heb met een multimeter gekeken en de ECU stuurt geen 5V uit over de + pool. Hierdoor krijgt hij geen stroom en zend hij geen signaal uit.

    Iemand een idee wat het probleem hier kan zijn? ( Heb 2 foto's toegevoegd voor de duidelijkheid )

    Alvast bedankt!

    - Gianni
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Nee, de servo tester zal ook nooit gevoed worden door de ECU. Deze zal je met een Y kabel ook van spanning moeten voorzien. Een ontvanger krijgt normaal ook spanning dus dat moet de tester ook.
     
  3. Gianni DW

    Gianni DW

    Lid geworden:
    26 jul 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Dus als ik het goed begrijp; moet een receiver/servo tester stroom krijgen van ergens anders want de ECU geeft geen 5V over de RC kanalen?
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Klopt, de ECU moet nooit de ontvanger van spanning voorzien want dat doet de ontvanger accu. 2 voedingen is een probleem :)
     
  5. Gianni DW

    Gianni DW

    Lid geworden:
    26 jul 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Oke bedankt, dan ga ik morgen een Y kabel maken en de servo tester via dit voorzien van stroom.

    Met 2 voedingen is een probleem, bedoeld u dan dat ik simpel weg GEEN kleine batterij kan hangen aan de Vin van de servo tester?
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Nee ik bedoel dat als de ECU de ontvanger van spanning voorziet en de ontvanger accu ook dat je dan een probleem hebt.

    Als de tester een vin heeft kan je die gebruiken want die is juist voor deze situatie bedoeld!
     
  7. Gianni DW

    Gianni DW

    Lid geworden:
    26 jul 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Oké, u bent een held. Ik heb het aan de praat gekregen! Ik dank u hartelijk voor uw snelle en duidelijke reacties en wens u nog een fijne avond!
     

Deel Deze Pagina