Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Tekeningen voor de vleugels zijn gemaakt maar het enigste wat ik nog zoek is het juiste profiel en de dihedral angle... Google is men vriend niet echt voor deze 2 dingen. Iemand die me verder kan helpen?
'Het' juiste profiel voor een vliegtuig bestaat niet. Het is altijd een persoonlijke keuze wat voor profiel je gebruikt. De HQ-W familie is een goede, maar kijk ook eens naar S3010. Ik ben laatst aan het kijken geweest voor een PSS 737 model en vond S3010 aantrekkelijke eigenschappen hebben. Maar zelfs met een simpele ClarkY zou zo'n model aardig moeten kunnen vliegen.
Als V-stelling zou ik iets van 2x5 graden aanhouden.
Ribben zijn gesneden uit clark Y model van men piper cub met een personal touch. Persoonlijk denk ik dat het op zo een licht model niet extreem veel zal uitmaken maar zo lang er maar iets van positieve camber in zit zal het wel vliegen
Ook ga ik er wat twist aan te geven om het risico voor tip stalls zo veel mogelijk te verkleinen.
De vleugel is al goed gevorderd. Ik post een foto zodra ik het kabeltje van men camera vind...
Nu iets anders. Als ik een ESC zonder BEC koop, moet ik dan een BEC apart kopen om mijn elektronica aan te sturen op het juiste voltage (5V ongeveer voor de servo's en lichtjes)? Voor de duidelijkheid ga ik op 4 cellen vliegen met 2 motors en 2 ESC's die ik dan samen voeg met een Y connector naar 1 kanaal op men receiver.
Ook was ik aan het denken om de 2 motors op 1 ESC, die dubbel zo sterk is, te laten werken. Gaat dit?
Door een aantal meer ervaren mensen zijn wat interessante links/data gepost. Daarmee zouden je vragen in ieder geval beantwoord moeten zijn.
Kort gezegd, je hebt maar één BEC nodig dus gewoon twee keer een ESC met BEC kopen en van één van die twee uitschakelen door het rode draadje dat naar de ontvanger gaat te ontkoppelen. De BEC is alleen nodig om stroom te leveren aan de ontvanger
Dus als ik het goed versta kan ik ofwel 2 ESC's met interne BEC kopen en samen voegen op een Y of wel 2 BEC loze ESC's samenvoegen op één BEC met een Y en dan naar de receiver?
Okido, bedankt voor de info. Nu nog wachten tot alles in stock is bij hobbyking. Ik zit namelijk op een punt waar ik de electronica moet inbouwen voor ik de romp en vleugels omwikkel met schuim.
De BECs van 2 identieke regelaars mogen gewoon parallel staan. In de regelaar zitten vaak al meerdere kleine BEC chipjes parallel. Een paar meer is geen probleem.
Nee, ik bedoelde carbon als ligger in plaats van de (vierkante?) stokjes die er nu in zitten. En hoeft niet eens allemaal maar alleen de hoofdligger. Ik weet natuurlijk niet wat de spanwijdte wordt. Uit de huid van (naar ik aanneem) depron of fanfold zul je ook nog veel stevigheid halen.
Ik denk dat de huid heel wat stijfheid op zal leveren. Ik zie dit wel goed gaan (bij niet te hoge belastingen). Wat denk ik nog heel wat stijfheid erbij zal geven zijn rechtop staande depron stukjes tussen de ribben, ongeveer op 30% koorde. Weegt weinig maar gaat je veel extra buigstijfheid opleveren.
Zie ik goed dat je hem met flaps gaat uitrusten?