Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
jemig, da's dus maar 800 gram thrust bij 70A. Nu weet ik weer waarom ik heel het EDF idee gelijk weer geschrapt heb. Toegegeven, je wil op een toestel als dit geen props zien maar vliegtechnisch gesproken was met met twee 80 grams buitenlopers beter af geweest. Meer thrust bij gehalveerde amps
Ben wel erg benieuwd hoe het gaat vliegen, zal wel wat ruimte nodig hebben om snelheid te maken denk ik?
Het is per EDF he dus 1640g ongeveer voor het geheel.
Nu zit het gewicht op 1760g en er moeten nog hier en daar wat schuim of plamuur bij maar dit zal zeker geen 100g meer zijn. Ik denk wel dat hij behoorlijk zal gaan zo
Binnen een maandje zie ik hem wel de lucht in gaan, kan ook vroeger. De ruwbouw is bijna volledig af, enkel nog wat afwerken en de EDF's plaatsen + een mooie engine cowling vinden uit een of ander flesje
Als dat laatste niet werkt, gewoon goedkope colaflessen halen bij de lidl ofzo (die gladde flessen, niet zoals de coca cola met ribbels), uit hout een vorm maken en er gewoon met de verfstripper omheen krimpen. Werkt perfect (denk aan je hitte). Gewoon lossnijden en herhalen
Is dit een goede manier om je motor vast te zetten?
Ik heb een buishouder uit de karwei van 70mm, een beetje tape rond de EDF (want deze is maar 64mm) om hem goed te doen aansluiten en dan zo op een houten plaatje.
ik ga er zeker nog iets moois rond maken maar ik denk niet dat hij nog een convergerende duct nodig heeft. Moest het nodig zijn na de testvlucht zal ik er wel een op maken om dat ietsje meer thrust eruit te persen.
Heb dan toch besloten om hem verder af te maken.
Nu was ik daarnet wat bezig met de motor setup en heb ondervonden dat als ik mijn 2 motors, die trouwens in parallel staan op 1 kanaal en 1 batterij, full throttle gooi alles goed verloopt. SBEC van 1 ESC ontkoppeld. Als ik dan mijn wattmeter ertussen zet gaat 1 motor minder gas geven als ik over de 50% throttle ga op mijn zender (futaba 7C 2.4GHz)
raar maar waar, heeft hier iemand een uitleg voor?
Jawel hoor, hij VLOOG!!!
Ik heb 2 circuitjes kunnen vliegen maar ik merkte al snel dat ik te weinig up-elevator authority had. Ook moest ik de snelheid er goed in houden omdat men wing loading wel wat hoog lag. Toen ik terug wou keren voor de landing heeft hij zich op de grond neer gezeten met zen snuitje eerst, om gerold om zijn staart er ook af te gooien.
Ma bon, al bij al veel bijgeleerd en het schuim voor de A320 ligt klaar.
Deze heb ik van een 3 view plan gebouwd en de rest met de natte vinger
Voor de volgende heb ik al mooie plannen liggen. Zie draadje van A320.
Dat wit schuim ben ik niet zo content over. Het is gewoon piepschuim, heeft wat weinig dichtheid. Zeker die dunnen lappen van 5mm waar ik men romp heb omringt. De grote lappen van 2cm zijn wel ok voor een basis structuur maar is moeilijk glad te krijgen. Ik heb zeker 200g aan plamuur moeten gebruiken om de neus en tail iet of wat glad te krijgen.
Dat groene is parket/laminaat onderlegging van 5mm ook uit de Brico. Zeer leuk spul, licht en stevig. Ik heb nu dezelfde gevonden in de Karwei in Hulst maar dan in 3mm. Ideaal om nu mijn romp in af te werken!
Het vliegbeeld was wel zeer mooi, dus mss komt er wel een nieuwe aan binnenkort!
Ja beetje spijtig maar heb idd veel geleerd. Moest hij meer elevator control gehad hebben, dan had hij echt een mooie vlieger geweest. Voor de korte tijd dat hij in de lucht hing had ik wel de indruk dat hij stabiel was ook met een kleine anhedral (een hoek omlaag van je vleugel) die bekomen is door met de "natte vinger"te bouwen. Misschien heb ik de CG iets te veel naar voren geplaats, daar ik stabiliteit wou, en daarom te weinig controle had. Throw zat er zeker en vast genoeg in met die all-moving tail.