EDF thrust

Meer KV's geeft ongetwijfeld meer stuwkracht ... volgens de "reviews" van HK kan er nog een +4000 KV motortje in op 4SLiPo ... wat ruim een half kW aan vermogen opslurpt (en hopenlijk ook voor een groot gedeelte weer afgeeft) ...

Overigens is stuwkracht maar betrekkelijk ...
 
Laatst bewerkt:
4000/2800 kv is maar 1.4. Aangenomen dat ook toerental
zoveel oplevert dan is dat nog geen 500 gram.
Vertikaal opstijgen is geen must maar ook tegen de
wind in vooruitgaan is wel gewenst.
 
4000/2800 kv is maar 1.4. Aangenomen dat ook toerental
zoveel oplevert dan is dat nog geen 500 gram.
Vertikaal opstijgen is geen must maar ook tegen de
wind in vooruitgaan is wel gewenst.
Gelukkig maakt het voor de stuwkracht niets uit of je met wind mee of tegen de wind in vliegt ... de stuwkracht moet minstens gelijk zijn aan de luchtweerstand van het vliegtuig en de uitstroomsnelheid van de lucht moet voldoende snelheid opleveren, zodat het vliegtuig ook in de lucht blijft ... een EDF gaat pas goed werken als deze met een zekere snelheid voortbeweegt ... met 200 gram (statische) stuwdruk en "voldoende" uitstroomsnelheid kan je nog een kistje van 1kg goed vliegen ... als je uitgaat van 300W/kg gaat het bijna altijd wel lukken (minder W/kg lukt ook wel, maar is kritischer in de verhouding stuwdruk/uitstroomsnelheid en de vleugelbelasting van je kist).

Meer stuwdruk gaat altijd ten koste van de uitstroomsnelheid .....
 
Back
Top