Edge 540 49"

Hallo iedereen,

Gisteren heb ik toch een onverwacht cadeautje gekregen van iemand die ook aan deze hobby doet.

Het gaat over een Extra330 die electro was uitgevoerd. Hij moest de motor en servo's etc. hebben , en de kist heeft hij aan mij gegeven. Span:
1.25 Meter

Ik blij natuurlijk :banana:

Nu, weet iemand over welke kist het juist gaat, het zou een ARF moeten zijn. Maar ik kan hem niet thuisbrengen.
Ik heb die info nodig ivm het zwaartepunt. Hij zal op een 3s 3000 Mah lipo gaan vliegen de vorige vloog hem op een 3s 2600 Mah.

De motor die eruit gekomen is gaat er natuurlijk weer in :wink:

Motor : HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 35-42C 1100kv Brushless Outrunner (Eq: 2820)
Servo 4x : HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hitec HS-81 Micro Servo 2.6kg/16g/0.11sec
ESC: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 60amp Speed Controller

In de folie komen wat blaasjes hoe kan ik die eruit krijgen ? Gewoon met een strijkijzer ? en op welke temperatuur?

Er staat Edge 540 op de vleugel, maar het is toch echt een Extra 330

Laatst bewerkt:
Mooie kist, het moet zeker geen probleem zijn die extra 400mAh met die setup. Voor de CG weet ik niet echt waar je moet zitten maar meestal licht die rond de 25% van da koorde, beginnend van de leading edge natuurlijk. Of je kan ook gewoon starten met een cg dat volgens jou te ver naar voor is en zo vlucht per vlucht kleine correcties doen naar achteren toe.

Ik zou bij de 60A ESC blijven hoor. 40A gaat mss wel voldoende zijn voor 3S maar persoonlijk vind ik de marge wat klein. Als je nog grotere props hebt zou ik die ook eens testen. Anders APC namaak bestellen op HK, voor die prijs kan je niet sukkelen. Eenmaal de juiste maat gevonden, overgaan op echte APC. Wat weegt de kist? Wil je hier 3D mee gaan vliegen? Zo ja zou ik ook overwegen om ook een 4S lipo te testen.

groeten

De kist weegt leeg juist 750 gram, 3D vliegen nog nooit gedaan ... maar ik ga hem op 3s beginnen , de man zei dat hij op 3s verticaal ging. ook met deze prop.

Ik ga nog zien, maar als ik later op 4s ga kan ik nog altijd dezelfde motor / Esc gebruiken ?

Er staat Edge 540 op de vleugel, maar het is toch echt een Extra 330

De voorlijst van de vleugel is volledig recht, dat is typisch voor een Edge. Extra's hebben een iets gepijlde vleugel. Maargoed, dit soort kisten zijn toch nooit exacte schaalmodellen, het vlieggedrag is veel belangrijker.

Ja ik zit in het zelfe schuuitje als jij hoor :) Ik men Edge en jij je katana :D
Maar is toch maar voor in de lente :wink:

Het zit allemaal tussen je oren.
Als je goed met je trainers om kan, kan je met alles vliegen. Gebruik gewoon wat dual rate en eventueel exponential, even wennen aan het vlieggedrag en voor je het weet ben je al loopjes en rolls aan het doen.

Dualrates ging ik zowiezo instellen :D
maar ik heb schrik dat ik ze wat te klein zal instellen en en de kist vrijwel onbestuurbaar zal zijn. Natuurlijk ga ik aan mijn oude instructeur nog eens vragen of hij naast mij wilt staan.
Ik zal ook een filmpje posten :banana:

Met zo een oppervlaktes van control surfaces kan je die echt wel zeer klein instellen als je niet 3D gaat vliegen. Hou er de snelheid lekker in en dan zijn de throws helemaal niet groot nodig. Ik heb ook zo een levendig ding gehad toen ik helemaal nog niet goed kon vliegen. Voor het opstijgen en landen gebruikte ik min of meer de aanbevolen throws maar voor wat rond te vliegen switchte ik ze tot 50%.

Back