Theo, en anderen, bedankt voor de reacties. Ik zal de dyneemalijn vervangen door een 0.3mm staaldraad. Eens kijken of dat verbetering brengt. Rudderpreset wordt ook bij geprogrammeerd. Dat is dan wel weer makkelijk te doen met een Cockpit SX
Hier een plaatje van de staven. Ik heb Ø1.2mm verenstaal hardgesoldeerd aan 2 tungsten staafjes en aan 1 RVS staaf. (Hebben we geen mooie hobby?? Geexpandeerde polystyreen platen hotwire snijden met de gravitycutter, Kevlar/glas vacuumbaggen, Dynemaa lijn, carbon in diverse smaken, Lipo accu's, 2.4ghz FHHS afstandsbediening, hardsolderen, zachtsolderen, tin, koper, lood, Chroom/nikkel staal, Tungsten, het kan niet op! En dat allemaal in een zwevertje van 1.5mtr spanwijdte.......)
De bedoeling is om het verenstaal 90° om te buigen en af te knippen, zodanig dat dit in een gaatje valt, naast de servo. Door meerdere gaatjes te boren naast de servo, wil ik iets kunnen schuiven met zwaartepunt. De gaatjes zijn nog niet geboort. Eerst wil ik het zwaartepunt zo'n beetje ingevlogen hebben zonder ballast. Daarvanuit plaats ik de ballast, buig ik het verenstaal, en boor ik de gaatjes.
Van rechts naar links in de neus:
Lood (in vorm gegoten), schuimrubber prop om de boel klem te drukken tegen de servoplank, 4x240mAh(920)Lipo, daarop regulator en ontvanger. De servostekkertjs zijn genummerd, kleine gaatjes geboord, zodat ze niet te verwisselen zijn. De servo's. Ram 3 logger. Bengelt nog los, maar wordt hopelijk voldoende op zijn plek gehouden door de servokabel uit de vleugel. De servokabel uit de vleugel wordt gewoon tussen de dynema lijnen door gepropt. De verenstalen pennen van de ballast steken nog recht door.
Zo, en nu proefvliegen.