Een 450 bouwen

Hallo,

Volgend jaar(deze winter) wil ik graag een 450 gaan bouwen, trex, maar als ik hier zo door de posts heen leed valt me op dat ik vrij weinig tot niets weet over het bouwen van zon heli.. nu heb ik gezocht naar boeken waar alles netjes uitgelegd wordt(zeer uitgebreid) ik zit nog in de mcpx fase maar wil graag zelf iets bouwen... mijn vraag is nu of er een verzameldraadje of draadjes is/zijn en dan niet een beginners draadje, nee echt waar ik de werking en het monteren, technieken enz kan lezen en waarvan ik kan leren evenals de zenderinstellingen(dx6i) waarin staat wat je doet met bijv d/r expo of gyro enz.

Als iemand ergens een boek of boeken met deze informatie enzo weet, mag in Engels, zou het ook fijn zijn dat te melden.

Voor de zuurpruimen, heb gezocht in het forum maar niets gevonden wat mijn vraag beantwoord. heb gezocht naar boeken maar niet gevonden, wel online maar weet niet of dat boek aansluit op mijn vragen dan wel problemen!

Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh dus als ik zon kit koop zit alles erbij... Stom... Ergens is het ook wel logisch...

Laatst bewerkt door een moderator:
ja goede vraag, ook ik zat daarmee toen ik op het punt stond een groot maatje heli te kopen en zelf bouwen.
het klinkt misschien basic ... Maar probeer iemand lokaal te vinden die tekst en uitleg wil geven wanneer dit nodig is.. Een club zou natuurlijk ook goed zijn.

de manual van Align is duidelijk.. Dat vult zichzelf wel in tijdens het bouwen.. Zoals je zelf ook al aangeeft is en voor het afstellen meer nodig.. Daarom is iemand met ervaring.. Die desnoods jouw montage en instellingen controleerd erg aan te bevelen.

zelf heb ik lokaal iemand gevonden die me daarbij heeft geholpen.

ja goede vraag, ook ik zat daarmee toen ik op het punt stond een groot maatje heli te kopen en zelf bouwen.
het klinkt misschien basic ... Maar probeer iemand lokaal te vinden die tekst en uitleg wil geven wanneer dit nodig is.. Een club zou natuurlijk ook goed zijn.

de manual van Align is duidelijk.. Dat vult zichzelf wel in tijdens het bouwen.. Zoals je zelf ook al aangeeft is en voor het afstellen meer nodig.. Daarom is iemand met ervaring.. Die desnoods jouw montage en instellingen controleerd erg aan te bevelen.

zelf heb ik lokaal iemand gevonden die me daarbij heeft geholpen.

+1

Zelf heb ik mijn eerste CP heli gekocht via een shop die voor mij de heli afstelling en tx instellingen gecontroleerd heeft, nadat ik die zelf eerst had opgebouwd.

Uiteindelijk is alles wel op internet te vinden (Finless Bob is inderdaad ook een goede hulp), maar het is voor je eerste cp heli build wel efficiënter/veiliger als je met je heli en je zender eerst bij een kenner langs kan gaan.

Als je googled op "trex 450 manual pdf" vind je een uitgebreide beschrijving van de helikopter compleet met tips over het afstellen en waar je op moet letten.

Als ik mijn servo armpjes recht wil maken moet ik dan mijn Lipo, esc aansluiten op mijn receiver, die binden en dan mijn servo's aansluiten?

Dat hangt ervan af welk model heli je hebt.

Bij mijn trex 450 sport V2 bijvoorbeeld zitten de servo's schuin in het frame en moet je ze dus eerst inbouwen.
Want je regelt de heveltjes af t.o.v. je hoofdas.
Bovendien zitten er meestal wel ergens merktekentjes of speciale gaatjes in het frame die je bij die uitlijning kunnen helpen.
Maar ook dat staat netjes in de handleiding.

Ah, ok,

Dan kan het wel. Ik denk dat finless Bob daar ook een filmpje over heeft.
Je moet maar eens zoeken op helifreak.

Heb ik gedaan maar daar zie je alles behalve zijn opstelling, zie we de receiver en volgens mij heeft hij daar een speciale batterij voor maar ik vraag me af of dat gewoon kan, je Lipo aan je esc en zo naar je receiver zodat die power krijgt zodat ik power kan zetten op die servo's en die dus zoals Bob kan rechten maar weet niet of dat kan/mag

Nee het is een pro, zitten aan de binnenkant dus moeten gerecht worden voor het plaatsen
Idd, bij de 450 Pro kan je niet meer aan de armpjes nadat ze ingebouwd zijn. Dus inderdaad op voorhand al eens up-poweren en de armpjes in de juiste stand monteren is noodzakelijk!
Ofwel schakel je op voorhand (op de tafel) alles aan zoals het ook moet in de heli (i.e. inclusief ESC en lipo), ofwel maak/koop je een apart 6V batterijtje met een servo-stekkertje wat je rechtstreeks op je ontvanger kan aansluiten om de ontvanger en servo's te poweren zonder ESC of lipo.

Die bout waar je kop mee vastzit aan de mainshaft is best lang en heb het idee dat de flybar houder hier tegenaan komt, aan de andere kant tegen de kop van de bout ook, is dit normaal?(afslag?)

negude7e.jpg

Back