Een 60N kistje

Ik heb pas een 6kg stuwdruk turbinetje gekocht.
Nu ben ik op zoek naar een toestelletje hiervoor.
Maar welke fabrikant heeft zo'n jet in zijn programma dat comfortabel vliegt met 6kg?
Alle voorstellen zijn meer als welkom!!!!!!!!!!!!!
Alvast bedankt.

mvg,
Luc

Kijk dat is een hele goeie tip vermits ik naar een echt bestaand toestel zoek.
Heb daarnet ook eens gekeken op de website van PA en de F16 zou eventueel ook nog gaan(van 50N tot 130) dus....

Ik denk dat je dan best vanaf een betonbaan kan vertrekken met een F-16 om weg te geraken met 6kg stuw.
En deze wel erg licht dient te houden; standaard gear, enz...
Maar ik ga nog eens zoeken ivm de rafale, ik mail je nog als ik nog iets vind.

Wilde indertijd ook een P60 kopen bij Ali op JetPower, maar hij raadde het zelf af omdat er niet mega veel toestellen zijn voor die motor.
Dus ben best wel benieuwd wat je gaat kiezen !

Yep, da`s het nadeel van een 6kg turbinetje, leuke sport kistjes maar weinig op schaal.
Dan zit je met een 80èr al weer beter maar jah die heb je niet ;-)

Met schaal kistjes zou ik ook niet snel aan het minimum turbine opgave gaan zitten, dan is het vaak een gematigd of zelfs underpowered kistje.

Succes met de zoektocht.

Grt,
Berto.

Ja, zeker ook een mooie... weet alleen niet of ze verder goed vliegen.

Heb iets teruggevonden, de conversiemanuel van de PA Rafale.
deze zou je kunnen kopen als ducted fan (een stuk goedkoper), en verder zelf ombouwen naar turbine.
volgens mij vanzelfs te doen met een zelfgerolde rechte pijp dan. (geen splitpijp.)
Maar ik weet het, het is zelf bouwen hé :) geen Arf.

een zelf gerolde pijp? :D Daar begin ik niet aan,zou ook niet weten hoe.

Heb ook wel zin in zo'n speeddelta,maar wie weet er een fabrikant?

mvg,
Luc

Persoonlijk vindt ik een F-16 altijd wat minder geschikt.
Smalle wielbasis, en gear is wel mooi maar door de constructie altijd wat fragiel.

T-33 is een mooie en lijkt geschikt.

Hawk ziet er goed uit maar schijnen vaak wat tipstallerig te zijn, of deze dat ook is weet ik niet is natuurlijk van verschillende factoren afhankelijk.

Tutor een mooie en makkelijk kist maar met 6kg ook weer lekker licht zien te houden.

Wilde indertijd ook een P60 kopen bij Ali op JetPower, maar hij raadde het zelf af omdat er niet mega veel toestellen zijn voor die motor.

Tja,sorry dat ik het zeg,maar met die reactie ben ik natuurlijk niets. :confused:

Wat dacht je van mijn Jet-Teng xXx neem je allen de kist met bijbehorende onderdelen.
Heb hem Compleet!! ;)[URL="
JTM xXx Rc Turbine Jet Maiden Flight UsaRcJets - YouTube[/URL]

Bedankt voor het voorstel Edwin,maar zoals eerder vermeld,had ik graag een bestaand toestel gekocht.En er zijn opties genoeg zo te zien.
Moest het toch een sportjetje worden,neem ik zekers contact met je op!

mvg,
Luc

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Ik had ook al eens gekeken voor mijn 6 kg turbine,
Maar nu dat die op de fox komen niet meer verder achter gezocht.
De grumania 1/10 eurofighter of grumania sea venom leek mij wel wat.
Groetjes Jurgen.

Ik had die Eurofighter idd ook al gezien.
Is een ernstige kandidaat.
De Sea Venom net iets minder wat mij betreft.

mvg,
Luc

Back