Een Allround Zwever

Hallo Zwevers (niet negatief bedoelt :p)

Nu het vliegen wat in de vingers begint te zitten (lessen gehad met een soort Telemaster nitro trainer) wil ik gaan electrozweven. Zo één waar je relaxed in je stoel op een mooie zomeravond kan vliegen. Afgezien van de goede club waar ik lid van ben heb ik achter mijn huis het Deense glooiende landschap waar ik eindeloos kan vliegen zonder iemand lastig te vallen.
Ik zoek dus een gewone allround elektro zwever, geen hightech ding, maar gewoon lekker zweven met een motortje om op hoogte te komen.
Het zou een zwever moeten zijn die aan een kort landingsveldje genoeg heeft.
Moet ik dan denken aan een Radian Pro of een Cularis of iets anders . Ik hoor graag het advies van de zeefervarenen.

Groet Rolf (Hij heeft al Clouds Fly en Easy Star ervaring)

Rolf, Cularis lijkt dan een goed advies.
Kwaliteit van Multiplex is goed, ik heb geen ervaring met de Radian Pro.

Cularis kan ook nog tegen een minder geslaagde landing :-)

Ik heb weer geen ervaring met de cularis maar de radian pro.

Vliegt erg prettig. kan wat loopings en rollen als je niet te gek doet en kan ook rustig zweven. Ik heb er ook wat thermiek mee gepakt en hij blijft er zonder motorvermogen prima in hangen. Omhoog komen heb je voldoende vermogen voor met de standaard setup. Wanneer je graag vlot omhoog wil (verticaal of bijna verticaal) gaat dat hiermee niet lukken.

Landen op een klein veldje kan met beide als je gebruik maakt van flaps en crow.

Mijn eerste vlucht met de Radian Pro (aan het einde zie je ook hoe langzaam hij kan)

Op vakantie als FPV platform

Ja ik kan wel zeggen dat ik erg tevreden ben met dit toestel en hem zeker kan aanraden!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vlieg een cularis en ben er erg blij mee, het was mijn eerste vliegtuig na 20 jaar niet meer te hebben gevlogen, en dat ging prima, dus ik denk als je recente ervaring heb dat het geen probleem moet zijn.