Een beginner zit met een vraag...

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Hoi,

Ik ben een complete beginner.... ik weet nog niks over vliegtuigen,heli's etc...
Nou had ik een vraagje met wat kan ik het best beginnen een Helicopter of een Vliegtuig ?.... en welke soort ?

Greetz...

Als eerste moet je kijken wat je budget is. Heli-vliegen is over het algemeen een stuk duurder.
Als je budget het niet toelaat heeft het natuurlijk geen zin om aan helivliegen te denken. Zeker op jouw leeftijd lijkt het mij erg moeilijk helivliegen te kunnen bekostigen.

Heli-vliegen is moeilijker als vliegtuigjes. Maar dit lijkt mij geen sterk argument om dan maar met vliegtuigjes te beginnen. Ik ben ook direct met helivliegen begonnen.

:idea: Als je straks toch kiest om te beginnen met vliegtuigen, koop dan een computerzender die ook geschikt is voor helicopter vliegen. Dan hoef je later geen andere zender meer te kopen.

Wil je beginnen met vliegen lees dan eerst deze erg complete FAQ eens door die Jonathan heeft geschreven:
faq.gif
Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen.

Gebruik daarnaast de zoek functie van het forum. Over beginners vliegtuigen en Heli's is al zo verschrikkelijk veel geschreven.
Heb je dan nog vragen, stel ze gerust! :mrgreen:

Niet om vervelend te zijn, volgens mij is het beste voor jou om een sim te kopen met Gamebird, kun je vast oefenen. En als je wat ouder bent (rond de 16) nog eens weer kijken, want je mag nog niet eens werken.

Je komt gegarandeerd geld te kort, dat doe ik ook en nagenoeg voor iedereen is de maand langer dan het geld.

ik ben ook begonnen op mijn twaalfde, met vliegtuigjes. Dus waarom wachten tot 16 als het nu kan.
Heli of vliegtuigen, dat was je vraag. Ga een aantal keren naar clubs in je buurt kijken, stel daar veel vragen en beslis dan pas om iets te kopen.
En je moet kiezen wat je het liefste doet, waar je het meeste interesse voor hebt (en wat je budget toelaat)

Waarbij overigens een simulator op de PC (zo'n 40 euro) je wel kan helpen beslissen welk type model je het meest aantrekt; heli of vliegtuig (slowfly, F3A figuren, 3D kunstjes, scheuren, zweven etc)...

realistisch blijvende zeg ik dat een heli niet te betalen is in onderhoud, brandstof en aanschaf voor een 12 jarige, of pa en ma moeten bereid zijn met de knip open te gaan.

in de modelvliegtuigen kan je met goedkopere middelen instappen en het is ook net zo leuk.

Back