Een bejaaarde jongeling

Hieronder een plaatje van een bejaard toestelletje wat nog nooit de vrijheid heeft kunnen proeven. Ik probeer nu deze bejaarde een nieuw leven in te blazen. De vleugels zijn van balsa, dus geen spanten en folie.
Het is vermoedelijk een Duits bouwpakket geweest . Het is een trainer van 105 cm lang en heeft een spanwijdte van 150 cm en is bedoeld voor een Nitro motortje. Op de cockpit staat Terry.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of om mij in jubelstemming te brengen meer gegevens van dit aardige trainertje. Vermoedleijk is dit kisje al zo'n 15jaar jong (en oud)

GroteFoto-EPMNISEG.jpg

Groet Rolf

Dat kan ik me dus helemaal voorstellen, zover was ik nog niet gekomen.
Echter de cockpit is totaal anders.
Dit is de Terry die jij bedoelt:
Terry1.gif

Graupner%20Terry.jpg

Groet Rolf (hij zou dit mysterie graag oplossen)

Dat kan ik me dus helemaal voorstellen, zover was ik nog niet gekomen.
Echter de cockpit is totaal anders.
Dit is de Terry die jij bedoelt:
Terry1.gif

Graupner%20Terry.jpg

Groet Rolf (hij zou dit mysterie graag oplossen)

Deze terry is toch geen 1500 mm span of heb ik het mis?
Mijn neef had vroeger namelijk dit model en het leg mij bij dat hij kleiner was als een charter.

Deze Terry is 1050 MM (1,05 M) spanw en was de bedoeling dat ie vloog met een OS max 10FP oftewel 1,76 CC. Het was een klein beginners vliegtuig eigenlijk een beetje te klein, de geeikte beginner was een Westerly, een Taxi, een Snoopy of een Charter. Allen rond de 1.50 m span.

Maar wat is het nou?
Het lijkt wel verdacht veel op een Charter met een bijzondere (zelfgemaakte of "ontvreemde") cockpitkap.
Ook opvallend zijn de gepunte neuslijsten dichtbij de romp. Dat heeft een naam die me even niet te binnen wil schieten, maar de bedoeling ervan is dat die het overtrekken van de vleugel inleiden, zodat de gevreesde tipstall vermeden word.

Het is een kit geweest, de nummers van de onderdelen staan er op.
En voor op cockitkap staat in een handgeschreven lettertype terry.
Mijn googelen heeft niets opgeleverd.
Het neuswiel is vastgemonteerd maar volgens mij was de bedoeling om dit bestuurbaar te maken (wat ik ook weer wil doen.
Hieronder een plaatje ervan.

GroteFoto-SWO3IQAY-1.jpg

Groet Rolf (hij dacht dat iemand hem aan het maken was voor zijn vriendin)

De rode lettertjes en bevestiging van het neuswiel doen mij denken aan een bepaalde firma.

Kan helaas niet op de naam komen, dacht eerst aan Svenson, maar mogelijk kan het ook Schuky, Schuko of in die zin geweest zijn, Graupner of Robbe was het zeker niet.
Denk dat het zelfs ouder is dan 15 jaar.
Een ding staat vast, Terry is maar een naam dat de vorige eigenaar er aan gegeven heeft, mogelijk een van de kinderen of kleinzoon.

Johan.

Is het geen windy?(zo heette dat model geloof ik)
Ik kan alleen geen plaatje van het model vinden anders geef de moed op want ik heb me suf gezocht.

Leuk dat er nog zoveel mensen zijn die de moeite nemen om wat rond te spitten: bedankt mensen.
Ik vind het een leuk ding en wil hem graag weer terug in het zwerk brengen.
Vermoedelijk gaan er misschien lampjes branden bij de oma's en opa's onder ons. Ik krijg inderdaad het gevoel dat dit toestelletje ook hoog bejaard is.
Ik vind de canopy erg kenmerkend voor deze trainer.

Hopend op een sprankje licht in de duisternis blijf ik zelf uiteraard ook actief zoeken.

Groet Rolf

@ 1crash2often: Nee, het is geen massief balsa, er zullen wel spantjes in zitten.

@ Erwin: Volgens mij is het de Scorpio safari....Het lijkt er behoorlijk op........

Voorlopig Google ik daarop door

Groet Rolf (heeft hij beet dankzij Erwin?)

Knap gevonden hoor.
Ik had er nog nooit van gehoord.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jef, dat is um. Enorm bedankt en echt leuk dat het nou bekend is.
Ik ga nu eens proberen of er nog ergens een bouwbeschrijving van is.

Alle meedenkers en doeners bedankt, ik was er nooit uitgekomen.

Groet Rolf (hij gaat helemaal blij zo zijn Beerenburgertje nuttigen en op het zandmannetje wachten)

Het is dus een bouwpakket van Scorpio uit Italie en de kits worden nog steeds verkocht :)

Het lijkt erop dat er nogal wat gebouwd zijn, dus ik ga maar eens een cursus Italiaans volgen dan ik op het Italiaanse forum BaroneRosso.it - Forum Modellismo eens vragen of er nog een bouwbeschrijving ergens rond dwaalt :D

Groet Rolf ( hij neemt nog één BBtje voor het slapen gaan)

Back