Lex de rompen zijn niet door mij gespoten
er was een levering om de 3 weken dacht ik
dus een weg brengen naar duitsland (80 Km/h met een aanhanger)en we moesten 300 km ver
en dan na 3 weken die ophalen en een andere brengen
dan was er soms nog een aanpassing die gedaan moest worden terwijl de boot reeds in de spuiterij was
en dan duurde het wat langer
de regie had namelijk vergeten dat er in een boot een beschadiging moest zitten en toen ze dat vertelde was de boot reeds voor een deel gespoten
dus hier eerst in een kleine boot een beschadiging gemaakt met boetseerklei
dan proeven gedaan tot deze overeen kwam met die in de studio en dan deze in de grote mal van 6,50 hetzelfde gemaakt
dan een zaag mal gemaakt en het betreffende deel en dit alles naar de spuiterij opgestuurd
zodat de man aldaar met de zaag mal perfect daar kon zagen waar de opening moest komen en deze er dan in passen
waarna er dus minimale schade was en niet heel de romp terug her spoten moest worden
dus elke 3 weken moest er een romp klaar zijn voor transport
de hele bouw van alle boten daar is 1 jaar over gedaan
de grote boten zie je op de foto maar er is meer gebouwd dan alleen dat
er zijn ook nog 5 kleintjes gebouwd van 2 meter
dan 2 destroyers van 3,50 meter en ook nog een slagschip van 3,50 meter
dan onze aanwezigheid in de studio bij de opnames om elke verf foutje weg te werken of motoren te starten
roeren laten bewegen en noem maar op
de technische boten daar zat aardig wat spul in wat kon bewegen
een van de destroiers in de spuiterij bv
buiten de romp is dit allemaal 3D geprint
als ook op het slagschip was er veel wat kon bewegen
probleem was dat er ook veel gemaakt is geworden en niet gebruikt
er waren 43 draai dagen met de modellen voorzien en buttgetair zijn er maar 24 door gegaan
tijdens de opnames in de studio hebben we ook nog een pak video zelf gemaakt
ik spreek over "we"omdat we daar met meerdere mensen van de club aanwezig waren op die draai dagen
de club kreeg ook een mooie aftitteling met alle medewerkers die er aan mee gewerkt hebben
maar het was een mooie belevenis en voor herhaling vatbaar zolang de gezondheid het toestaat
dus wil je hem zien koop de dvd en bekijk vooral de making of want daar zie je veel meer van ons werk