een bruder traktor omgebouwd tot rc traktor

hallo

Hier enkele foto's van de om bouw van een bruder traktor die heb ik omgebouwd naar een rc traktor en alles werkt zoals in het echt.
Ik ben er trots op want het is mijn eerst afgewerkt model.
Er volgen nog andere modellen die in aan bouw zijn.

de zwaai lichten

de richting aanwijzer

de lichten

hij kan ook kippen

de werk lichten

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Johan,

Nou, dat ziet er goed uit zeg, zeker voor het eerste model wat je hebt gebouwd, ga zo door, SUPER hoor !!

Zijn er ook foto's van het chassis/ de aandrijving?
Ik ben wel benieuwd hoe je alles hierin kwijtraakt, en welke elektronica enzo gebruikt werd.
Ziet er alleszins zeer leuk uit!

hallo tamaniac

Ik heb het zo goedkoop mogelijk gemaakt.

1) voor de aandrijving heb ik 2 servo's waar ik de electronica heb verwijderd en de motoren er van aan een snelheids regelaar aan gesloten.
2) 1 servo voor de stuuring.
3) voor de zwaailichten en de andere verlichting gebruite ik printplaatjes van conrad.
Voor de richting aanwijzers en de stopverlichting =Brems-und Anfahrlicht Nr 19 03 06 2x
Om de gewone of de werkverlichting =2 Kanal tast Memory Schalter Nr 11 57 97 1x
Om de zwaailichten =SMD 4Kanal Rundumlicht Nr 19 15 23 2x
In het totaal zijn er 54 leds waar van 12 gloei lampjes.
Het chassis bestaat uit een u van aluminium hoogte 35mm breedte 30mm lengte 175mm.
Ik heb een aku voor de verlichting die gangt vooraan in het gewicht :aku = 7,4 volt lipo daar kan ik een halve dag mee doen.
Voor het rijden en het sturen werk ik ook met een aku lipo van 7,4 volt en daar kan ik ongeveer 3 uur mee rijden.
Ik zal tegen morgen al enkele foto's op het forum zetten .

gr johan

Hey Johan,
uwen traktor , ja das de max , heb er al veel gezien maar nog geen als dit model
hij is echt afgewerkt tot in de puntjes , maar ja dat zijn we gewoon van U ,
perfekt tot in de kleinste puntjes en zoals hij rijd prachtig om te zien.
En nogmaals bedankt datje langs kwam vandaag

@ Piet ,
ja geziet he Piet in belgie hebben we ook zo'n knutselaar als jij die het afwerkt tot in de puntjes , ik noem hem al onze Belgische Piet hahahahaa en we mogen ons nog verwachten aan heel leuke modellen die hij aantbouwen is.
Er is nog een puntje die jullie gemeen hebben , tis ook een VOLVO freak .

Halllo Fabiaan,

Das mooi, een VOLVO man, want daar zijn er te weinig van hé !

Nou Fabiaan, ik ben nog maar een beginneling hoor, nog maar een amateurtje, vergeleken bij de professionele modelbouwers !!

truck

hallo piet , eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar en leuke bouw momenten,maar kan je bij deze mededelen of je een antwoord hebt op de man die je weg doet ?
heb je al een paar keer een berichtje gestuurd maar nog geen reactie.
gr.wedifreak.

hallo

met johan.

Maar voor die prijs maak ik er 3 stuks hoor !!!!!!
En dan heb je maar allen het chassis hoor.
Het is de uitdaging !!!!
Om het zelf te kunen maken" denk ik".
Zo blijft het een hobby.
En zo de prijs zolaag mogelijk te houwden (alles is voor een prijs te koop)!!!!!

gr johan

:rolleyes:Natuurlijk is het prijzig, maar niet iedereen heeft een draaibank of van die gouden handen als sommigen op het forum, en dan is het mooi te weten dat je het ook zo kunt kopen toch.

hallo

Met johan

Je moet niet zo handig zijn om zo iets te veranderen hoor.
Hier zijn mog enkele foto's .
En een draaibank is er niet aan te pas gekomen .

hallo

Met johan

Je moet niet zo handig zijn om zo iets te veranderen hoor.
Hier zijn mog enkele foto's .
En een draaibank is er niet aan te pas gekomen .

Je hoeft niet zo handig te zijn :rolleyes:!!!!!!!!! Maar het moet toch wel netjes zijn, het lijkt net dat het gedeelte met een mes of beitel is weggehaald er wel beter uit kan zien, dat bedoelde ik met de "post" van dat er wel verschil tussen maken en kopen is, volgens mij kan iedereen het wel op deze manier, dus je moet uiteindelijk wel een beetje gouden handjes hebben om iets mooi te maken, maar ik neem aan dat je al die randen e.d. ook nog weg moet werken.

Veel suxxes met je project verder:pim:

Hoe zit het met de kracht en snelheid die de servo's leveren als aandrijving van de achterwielen?
Het begint alleszins te kriebelen om ook een Bruder-voertuig om te bouwen ;). Heb wel ergens een bulldozer-tractor liggen, maar dan zonder sturende voor-as.

Ik herinner mij dat ik nog ergens in de verpakking een Fiat DT 100-90 heb staan. Met de kleine elektronica en servo's van nu is het misschien een idee om deze ook rc te maken. Het ding is een 25cm lang. Het merk weet ik niet meer.

hallo

Met johan

Ik heb oude standart servos gebruikt en die zijn snel en krachtig.
Als je servos gebruikt moet je 2 dingen in het oog houden.
1) de snelhied vb ....sec/90°
2) de trekkracht vb ... kg bij 4,8 volt of ...kg bij 6 volt

gr johan

Back