een CD-rom motor :?:

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
hoi,
ik heb nu 2 DVD spelers maar die zijn kapot :cry: maar iniedergeval ik heb weleens van een CD-rom motor gehoord maar hoe meot ik die er nu uitkrijgen enzo voorrt tot alles inelkaar zit en welke regelaar.... enzovoort.Wie heft er verstand van :?:

alvast bedank groeten ,IJsbrand

het spijt me zeer Ijsbrand, maar zoals je aan bovenstaande reacties ook al kan zien is dit onderwerp al uitvoerend besproken. Even zoeken dus voordat je dit soort vragen stelt. Bovendien is je vraag zo ongespecificeerd dat niemand daar een zinnig antwoord op kan geven.

conclusie, dit topic is compleet onzinnig.

eventuele duidelijke vragen over wat je nou precies wil weten kan je, in combinatie met meer informatie over je motoren etc. , plaatsen in de bestaande cdrom motoren topics. Deze topics allen doorlezen beantwoord waarschijnlijk al veel vragen :wink:

Na dat alles te bekijken is er iets wat ik nochaltijd niet snap.
Als je het motertje hebt heb je 3 bindingen hoe kun je daar nu stroom opzetten zonder dat alles mee draait?

mvg,

je moet een wikkel schema zoeken voor je type motor (meestal 9 pool stator met 12 magneten). Dan moet je draad hebben waarmee je de stator opnieuw gaat wikkelen. Dan moet je de magneet ring verwijderen en vervangen door 12 kleine sterke magneetjes die je netjes in de rotor lijmt.

kortom, kijk eerst eens goed na alle threads op internet en als je dan nog zin hebt......

Yookai, het zijn drie-fasen (krachtstroom) motoren. Drie-fasen techniek wordt gebruikt in zowat alle industriële toepassingen, thuis is het altijd 2-fasen. (Of je moet een flinke draai-, freesbank kolomboormachine in huis hebben).

Ho, nu zie ik je probleem: dit zijn buitenloper-motoren, de stator met de wikkelingen en de voorkant van de motor staat stil, de buitenkant draait. Zie:
http://www.yahoogroups.com/group/lrk-torquemax/

Back