een duikboot maken

Discussie in 'Duikboten' gestart door blipman17, 1 okt 2010.

  1. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Voor zover ik weet is er maar één type vliegende model onderzeeër bekend:

    [​IMG]

    Gespot in het Zilvermeer te Belgie.

    Verder sluit ik me bij de vorige sprekers aan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.829
    Locatie:
    As,België
    hallo

    een duikroer zit vast aan de boot en de servo laat het bewegen
    nooit anders om
    en zeker twee scharnierpunten voorzien als je de roeren aan je boot wil houden

    makkelijk bij je onderdelen kunnen ???? dat is bij een duikboot geen optie
    elke mm³ lucht die je in de WTC niet benut moet je door lood of balast compenseren
    hoe korter alles opelkaar zit (ik heb bij de manta maar een doosje als een pakje sigaretten)hoe veel minder balast je moet in nemen
    hoe lichter het gedeelte dat boven water steekt moet je ook minder balast voor innemen
    koersk ,thypoon grote boten kleine toren er op om snel te kunnen duiken en dat is dan nog relatief met deze grote boten
    snel wil zeggen weinig balast omdat er haast niets boven water steekt


    er heeft in duitsland een boot op de teken tafel gelegen die als een jetfoyl kon varen en daarna onder duiken
    dan zijn 6 torpedo's af vuren en terug boven water er als een speer er van door(details volgen later nog wel als ik er aan bezig ben)

    groetjes raf
     
  3. Rob Landsbergen

    Rob Landsbergen

    Lid geworden:
    28 okt 2005
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Bennekom
    Klopt Freek, maar niet vanuit een vliegtuig........:))


    Rob
     
  4. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Sjoerd, even een paar simpele vraagjes.

    Hoe denken jullie dat metaal te gaan bewerken?
    Staal: te zwaar, moet je lassen
    Messing: te zwaar, moet je hardsolderen
    Aluminium: lekker licht, maar het lasproces is bijzonder moeilijk.
    Goud: te zwaar, een beetje duur, maar makkelijk te buigen. Echter te zwak.

    Metaal heeft een dagprijs. Kan elke dag anders zijn.

    Hele lichte, maar sterke motoren, die heel langzaam kunnen draaien (in het water) maar ook heel snel (in de lucht)
    Besef heel goed dat een propellor (van een vliegtuig) een heel andere vorm heeft dan de schroef van een boot, en al helemaal een andere vorm dan de schroef van een sub. En die willen jullie dan nog eens in klap-vorm gaan maken...

    Bij subs spreek je niet over hoogteroeren, maar over diepteroeren. (Nou ja, behalve bij die dolfijn van Lex dan.)
    Maar waarom 4 servo's voor de diepteroeren?

    Dat mag dan wel een reusachtig RC-vliegtuig zijn... Enig idee hoeveel jullie duikboot zal gaan wegen? (Zelfs met lege ballasttanks)
    Ik denk dat de combinatie (RC-vliegtuig + RC-sub) meer weegt dan 25 kilo en dat is dus VERBODEN in Nederland.
    Bovendien: vanuit een RC-vliegtuig een voorwerp naar beneden fl*kkeren met een aanzienlijk gewicht is gewoon STOM en LEVENSGEVAARLIJK.

    Maar over dat laatste maak ik me weinig zorgen; er zullen geen vliegers bereid zijn om jullie maaksel naar boven te vliegen. Ze kijken wel uit...

    Niet TUSSEN de 27 en 40 mHz, maar OP de 27 of 40 mHz.
    En er zijn geen 27 mHz zenders die genoeg kanalen hebben voor een sub, dus je bent tot de 40 mHz veroordeeld.

    Mijn opbouwende kritiek is de volgende:
    Leer eerst eens lopen voordat je wilt gaan rennen.
    De bouw van (RC-) onderzeeboten is al moeilijk genoeg, zelfs zónder allerlei rare fratsen die jullie willen uithalen.
    Dat je met modelbouw wilt beginnen: hartstikke mooi, want het is een enorm mooie hobby. Maar sla eens een paar keer met je kop tegen een harde, liefst betonnen muur, schudt daarna je hoofd en vraag jezelf eens af of je wel goed wijs bent. Jullie weten niet waar je het over hebt.

    En dan praat ik nog niet eens over het geld wat je voor dit fantasieproject nodig hebt...
    Net als Rob laat ik het hierbij.

    Klinkt hard hé? Niet leuk!!! Maar weet je wat veel minder leuk is?
    Als je een aantal maanden zakgeld in dit project hebt gepompt en het blijkt gewoon onmogelijk te zijn!
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2010
  5. blipman17

    blipman17 Guest

    ik denk niet dat je alles gelezen hebt en dus hebt gelezen dat hij onder een vliegtuig komt te hangen.
    het maken van de romp doen we met een forseermachine.
    de buurman (goede vriend) heeft een autoreparatiebedrijf en hij heeft er een.
    we gebruiken titanium platen.
    in het nieuwe model komen er ook twee.
    en als je niet mijn bouwtekeningen hebt gezien dan zal ik even ophouden met opsommen van problemen die je niet eens helemaal kent
     
  6. blipman17

    blipman17 Guest

    ik ga met dit forum stoppen.
     
  7. Rob Landsbergen

    Rob Landsbergen

    Lid geworden:
    28 okt 2005
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Bennekom
    Ach ja, de meest wilde plannen hebben, de meest vage vragen roepen en dan het enig juiste antwoord verwachten, niet tegen opbouwende kritiek kunnen (of het nou voorzichtig of iets harder is geformuleerd) en daar niets mee doen en dan snel wegrennen als het je te veel wordt. Dat hebben we al zo vaak gezien hier...
    Nog één tip: vergeet vooral niet om ons nog even te verwijten dat we je niet willen helpen. Ook dat hoort bij dat struisvogelgedrag....

    Veel geluk verder,


    Rob
     
  8. Electric

    Electric

    Lid geworden:
    20 okt 2009
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik vind het wel lullig dat het zo gelopen is; in één dag is die jongen al weggejaagd.
    Er was weinig opbouwende kritiek, wel veel afkraken. En het is logisch dat als iemand je steeds afkraakt je deze links laat liggen, zou iedereen doen.
    Wat hij wil is zeker wel mogelijk. Sterker nog het bestaat al, uiteraard komt deze toepassing uit het leger.
    Echter is relativeren nou eenmaal niet de sterkste kant van een dertienjarige, wel veel fantasie en naïviteit.

    Onthoud wat de grote uitvinders denken:"Niets is onmogelijk, Waar een wil is is een weg"
     
  9. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Beetje makkelijk gezegd. Of iets mogelijk is of niet is natuurlijk geheel afhankelijk van de mogelijkheden die je hebt (kennis, financien, hulpmiddelen etc.)
    Helaas wil de gemiddelde 13-jarige meestal niet inzien dat zijn of haar mogelijkheden vrij beperkt zijn.
    Opvallend is, dat de weinigen die dit wel onderkennen vaak het verst komen. Je zult tenslotte eerst je eigen zwaktes moeten kennen voordat je deze kunt overkomen.
     
  10. Electric

    Electric

    Lid geworden:
    20 okt 2009
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Amsterdam
    Dat bedoel ik ook met naïviteit en relativeren.
     
  11. BYM

    BYM Forum veteraan

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    7.424
    Locatie:
    Zaandam
    :rolling: Die uitspraak vindt ik meesterlijk :yes:

    Wooei, een nieuw record :rolling::D
     
  12. Kippetje75

    Kippetje75

    Lid geworden:
    5 sep 2008
    Berichten:
    283
    Locatie:
    Midden Limburg
    beste Blipman17

    Wat al mijn voorgangers eigenlijk willen zeggen dat het misschien verstandiger is om eerst te kijken op het forum en als het gaat eens naar een Subtreffen te gaan b.v in Mol.
    op een Subtreffen komt altijd wel iemand van de oude Garde.
    Deze personen hebben een grote ervaring met duikboten en willen niets liever om hun kennis doorgeven aan de nieuwe Garde.
    en zoals altijd gaan er meer wegen naar Rome(of onderwater)
    Dus ik zou zeggen kom eens naar een treffen;)
     
  13. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    @Rene,
    dat heb je mooi geschreven.
    Maar ik geloof dat Blipman17 al afgehaakt heeft.
    Trouwens van die tekening kon ik niets maken hoor

    Hein
     
  14. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    hij is al weggejaagd.....
     
  15. SuPer

    SuPer

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Enkhuizen/Amsterdam
    Beginner

    Hopelijk kijkt hij nog eens goed wat er kan in een model van 80cm lengte.
    En met alle adviezen op dit forum kan hij zich voor fouten behoeden.
    Ben zelf ook behoorlijk door de mangel gehaald met mijn model en stond open voor alle kritiek. Daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt om stomme fouten te voorkomen.
    Al is het wel moeilijk geweest om mijn ideeen te delen, de kritiek komt soms harder aan dan gedacht.
    Het is en blijft een leuke hobby!
     
  16. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    de Kempen
    En wij hadden zo gehoopt dat er niemand meer reageert op deze topic, zodat hij weg-ebt naar de diepte. Maar ja, soms zit het mee en soms zit het tegen. Nu drijft hij weer boven. LOL

    Hans
     

Deel Deze Pagina