Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Vroeger werd een vlak veel in een mengsel van carboleum en petroleum gezet.. Dit mag niet meer, zelf hebben wij het in de tuinbeits gezet.. maar dit is alleen goed als je niet over het vlak zelf loopt want het geeft wel een beetje af..
ik las dat iemand zei dat je de eerste paar lagen erg dun moet doen en tussen ieder laagje schuren
mijn ervaring is minimaal een laag of 6-7 tussen elke laag door heel fijn schuren en de laatste laag met 1500 schuurpapier , en dan pak je de polijst machine en gaat polijsten met commandant auto poets , op deze manier krijg je een mooie diepe glans.
ik heb mijn tafel zo gedaan
Ik heb topcoat gekocht! Echte ouderwetse scheepsteer mag niet meer en zou ook niet weten waar ik het kan krijgen. De rotte stukken ingesmeerd met houtrotstopper en daarna vol gesmeerd met polyesterplamuur... (wat een gaaf spul is dat, superhard en zo droog)
De topcoat, na de boel vetvrij te hebben gemaakt gewoon in de romp laten lopen uit het blik en met een dikke blokkwast uit zitten smeren.
Leuk klusje na het gepiel met het vernis.
Nu gewoon goed in de gaten houden en regelmatig de vlonders even optillen om te controleren.
boot ligt in het water...!
Helaas helaas. Een stukje van het dek slaat weer zwart uit!!!
Op dat stuk was het hout al erg slecht en min of meer rot.
Nou wil ik het in het najaar zelf gaan repareren. Kan ik de mahoniehouten plankjes er met een dremel uitzagen. Ik stel me voor, snedes maken en met een beiteltje weghakken en er dan zelf nieuwe in plakken op de onderlaag?
Kan je dat hout gewoon kopen? En is mijn idee uitvoerbaar?
Hele goede groet!
Ps het wordt lekker weer morgen dus veel vaarplezier allen... met 1 op 1 of wat kleiner