Een eerbetoon aan Evert Kreulen en zijn Impuls

Spanvlies, bevalt me prima. Toestel is bijna klaar, alleen nog afwerken. Als we weer thuis zijn (wanneer???) dan komt de Monarch aan de beurt, hiernaa 1,2 of 3 stuks KL-61voor ALOT met Altis 4+

98% gereed, hier nog even op zoek naar rond beuken. Zonder Lipo en regelaar, aflakken en beuken rond 958 gram.

IMG_20210224_125857.jpgIMG_20210224_125743.jpg

Ben bezig met de ruwbouw Impuls van Paul uit Vlaardingen, met de 2,5 ccm Taifun Blizzard. Besturing is nog even vraagstuk. Heb een oranje Multiplex Europa 27 Mhz AM gekocht, die werkt als een zonnetje. Zonde om naar 2,4 om te bouwen.

Ik durf t niet te zeggen, maar t begin met ora, en endigt op tex. Sorry…. Had nog een rolletje liggen, en laat zich mooi verven

Ha ha...ja naturel Oratex heeft echt wel een vintage uitstraling...niets op tegen!! Bij een van zich redelijk star frame gaat het prima.. Is het frame vrij slap dan is een "harde" bekleding...dus gelakt mogelijk beter.

Zo. De Impuls die ik ruwbouw van Paul uit Vlaardingen heb gekocht is klaar voor zijn maidenflight morgen, zaterdag. Mooi op tijd dus. En de Taifun Blizzard heeft al gelopen. Ik heb wel nog de zitting van het flatterventiel gepolijst, omdat dit teruglekte.
Hier een paar fotos. (Eigenlijk mag je die pas na de maidenflight maken)

69877715-0F1D-4E16-A7D3-33FB85FDEB88.jpeg

8EADFE2B-A386-4F49-97C7-F97B87B50ADB.jpeg

CF302DAD-D95B-407A-BF0C-B10C83D1CB42.jpeg

Leuk om te zien dat het model goed terecht komt.
Heeft ze al gevlogen???
Veel plezier ermee!!

Wisten jullie , dat de eerste westerly, ja die van svensson, gebaseerd is op de Impuls........
Kijk maar naar de constructie....verrassend veel overeenkomsten....
Heb ik van onze club encyclopedie.......heeft nog bij evert gewerkt-, is nog zeer bij de tijd en prachtige verhalen uit die tijd....bedankt.kees....

Nou, eeven een samenvatting vanuit den pioniertijd. Met flinck geronck werd de impuls ter luchte geworpen, om vervolgensch ter aarde te vallen. Voor den echten pionier die van geen ophouden weet, is dit geen teleurstelling, maar een schtimulans om met een nieuwe propellor en vergroote inschtelhoeck opnieuw een teschtvlucht door te voeren. Natuurlijk is dan het neederlandsch polygoonjournaal weer erbij.

Vanmorgen heeft ze het luchtruim verkozen!
3 mm onder de voorkant van de vleugel, en daar ging ze. Met 50cc diesel, een lange vlucht gemaakt. Nog iets moeten optrimmen. En ze vliegt inderdaad het beste als je niet stuurt. Gewoon laten gaan. Omvermoeibaar stabiel, ondanks de flinke wind. En wat zweeft ze goed.
Eind goed, al goed!

Back