Een eerbetoon aan Evert Kreulen en zijn Impuls

Zelfs de restanten van de Impuls kit hebben nog een goede bestemming gekregen. De 85-jarige zwager van de buren heeft ze gebruikt voor bijgaand kunstwerk.
Let op de naamgeving

9C472267-5B17-499A-9E19-EB5F601019A9.jpeg

Mijn Impuls is inmiddels ook in Friesland neergestreken en ik moet zeggen , dat het zonder meer de mooiste kist is die in bezit heb . Nico ( NPS ) heeft een staaltje bouwkunst neergezet waar ik alleen van kan dromen. En ik kan niet anders zeggen dat ik er super blij mee ben.

Nu staat hij even veilig op zolder in wat het nieuwe bouwhok moet gaan worden. Maar voor de May-fly hoop ik hem van een kleurtje te hebben voorzien en er heel lang heel veel rondjes mee te draaien .

Heel veel plezier Harry met het bouwen van de Impuls. Heb er zelf veel fijne uurtjes mee doorgebracht en was een uitstekend tijdverdrijf en afleiding.
En vanzelfsprekend geweldig genieten van Spanje en het betere weer daar de komende maanden.
Succes :thumbsup:

Laatst bewerkt:
Ben vandaag aan de romp begonnen.
Vraag, op de tekening staat bij de onderste ligger van de romp 5x3 Balsa, maar als ik de diverse foto's bekijk lijkt het mij 5x5.
Is dit een voudt in de tekening?

Bij E-Impuls, de eerste, ook tegenaan gelopen en creatief opgelost.
76E804E3-F981-402A-A72C-242E135653E5.jpeg
5F68F6A7-FA5A-43A9-AD16-D694407C61A0.png

Bij D-Impuls, de tweede, gelijk aangepast.
A52B5C74-E090-42F6-BD15-9525E933816A.jpeg

Bijlagen

• CBCA177D-1A3A-4B0A-8BF4-D51CD48D0CE7.jpeg
    CBCA177D-1A3A-4B0A-8BF4-D51CD48D0CE7.jpeg
    158,7 KB · Weergaven: 208
Laatst bewerkt:
Nog een tip.
Verstevig met vliegtuigtriplex bv 0,8mm de binnenzijde van de zadels waar de vleugel op komt te liggen. bij het hanteren van de romp pak je/ik meestal daar vast en tijdens de bouw al eens beide zijden eruit gebroken.

Kleine moeite, groot plezier.
Ook de bevestiging van de achterste vleugelpennen in de romp kostte wat denkwerk en aanpassingen omdat eea niet paste zoals het bedoeld was. Meen ik mij te herinneren... vergeet inmiddels wel eens iets...

Zo heb ik een stukje tape op de bouwplank geplakt met: "Denk eraan 'Electro!!!" zodat ik niet vergeet de juiste uitsparingen in de spanten te maken. Er zijn nog wel meer aanpassingen nodig, zo kloppen bij een spant de gaten voor de beukenhouten motordragers niet (15x10) omgedraaid en de gaten in de spant van het landingsgestel moeten ook aangepast worden.
Alles makkelijk op te lossen.

Misschien is alles inmiddels veranderd?

Zo heb ik een stukje tape op de bouwplank geplakt met: "Denk eraan 'Electro!!!" zodat ik niet vergeet de juiste uitsparingen in de spanten te maken. Er zijn nog wel meer aanpassingen nodig, zo kloppen bij een spant de gaten voor de beukenhouten motordragers niet (15x10) omgedraaid en de gaten in de spant van het landingsgestel moeten ook aangepast worden.
Alles makkelijk op te lossen.

Misschien is alles inmiddels veranderd?

Deze TFA pakketjes tekenen en maken blijven hobby projecten, dus het is helaas niet in 1 keer een pakket als van een gerenommeerd merk. Alle voorafgaand gemelde zaken zijn intussen in het pakket verwerkt voor de volgende bouwers.

Het is ook geen kritiek, maar dingen die mij opvallen. Ik ben met er terdege van bewust dat dit alles hobby werk is.
Op de zolder heb ik een SB10 liggen van een bekende firma.
Er is zoveel mis met dit toestel dat ik de moed heb verloren, 700€ weggegooid.
Dit is trouwens de voornaamste reden dat ik overgestapt ben op het vintage gebeuren.

ja wat denk jij dan..mooi weer..uitzicht op zee..en dan ook nog een bouwhok??? Dat kan inderdaad niet..we moeten het verdelen..

maar zonder gekheid..slim schietloodje..wat voor een bekleding het je? Spanvlies?? Of is het een nylon soort?

Back