een eerste boot aankopen tips gevraagd

• Topicstarter Topicstarter tony1499
  • Startdatum Startdatum
T

tony1499

Guest
beste forummers ik ben nieuw hier.Volg het forum al een tijdje en wil me nu een boot aanschaffen .Ik moet alles nog aankopen de boot alsook de ontvanger .Nu wil ik een boot die aangedreven word door lipo batterij(en).Mijn vrag is:
1.welke boot(type) is ideaal om later op verder te bouwen
2.wil een boot die 100+ gaat
3.hoeveel lipo batterijen of type
4.goede ontvanger prijs kwaliteit
een budget heb ik nog niet echt over nagedacht maar wil max 1000 euro spenderen voor alles.
Heeft iemand een ideel setje als voorbeeld of iets samenstellen dat dit budget kan halen?mvg tony

hallo

ten eerste welkom op het mbf.

je geeft aan dat je op lipo wil gaan varen.
heb je al een idee wat voor romp je wil..cat,mono,rigger etc.
en wil je zelf 1 (op) bouwen of een vaar klare kopen??
hoeveel ervaring heb je met modelbouw algemeen??

aan de hand hier van kunnen we je wel helpen.

p.s ik zal je even een pb sturen met een forum alleen over Electric boats.

ook daar kunnen we je verder helpen.

niels

een cat lijkt me leuk.Maar weet niet of dit interressant is om binnen het budget te blijven en ben een leek op rc gebied hoor

hallo

heb je mijn pm gekregen??

oke een cat kan best,maar is iets minder allroud als een mono i.v.m golven e.d
en qau budget kun je alle kanten op,ik zou persoonlijk klein beginnen,relatief goedkoper en als het nou blijkt dat het niks heb je er niet 100derden euro's in gestoken.
staat btw nog een mooie vaarklare cat op ons forum(link gestuurd via pm)
heb je alleen nog een zender nodig en een goede lader.
is nu nog op de wat verouderde cellen maar kan ook op lipo(mits de esc het aan kan)

p.s waar kom je vandaan,als je nou ergens uit de buurt komt waar veel elektro gevaren wordt kom je eerst ff kijken.

niels

Laatst bewerkt:
bedoel je die el diablo?ik kom uit antwerpen . pm ontvangen hoor

Hallo Tony,

Ik denk, dat je er inmiddels wel achter bent, dat je budget wat aan de krappe kant is voor je verlanglijstje...
Daarnaast is een 100+ km/h boot als eerste exemplaar een denkbaar slechte keus, als je geen ervaring hebt met het besturen van snelle boten raad ik je aan om met iets kleiners te beginnen, of een romp aan te schaffen, die wél zo hard zou kunnen, maar die in eerste instantie wat bescheidener te motoriseren, om feeling voor de materie te krijgen.

Er zitten in Belgie genoeg snelle jongens, die je van advies kunnen dienen, zoek de lokale klubs eens op en laat je voorlichten.

Groeten, Jan.

Back