Een eigen zolder...

5p1k3

Forum veteraan
Nou eindelijk is het moment dan aangebroken. Ik bern verhuisd en heb nu een eigen huis met een royale zolder. Met mijn vriendin heb ik afgesproken dat ik de zolder zou hebben voor mijn hobby en dat vond zij oke.. Hier zullen in de loop der tijd foto's komen en zal ik, daar waar nodig, jullie om tips vragen.

Nu ga ik slapen, heb net de verlichting nog in orde gemaakt.

Het recept:

- Flinke stabiele werkbank neerzetten
- Gereedschap onder handbereik ophangen (boren, Dremel etc)
- Opbergruimte voor alle kleindelen, eventueel in sorteerbakjes
- Zo'n railsysteem en boekenplanksteunen aan de muur bevestigen voor de vleugels
- Gordijnrails en wat overbodige runners aan het plafond/dak om rompen op te kunnen hangen

Volgens mij ben je zo al een eind op weg. ;)

En het topic der topics voor inspiratie: hoe-ziet-jouw-hobbyruimte-eruit

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey kijk, dat zijn alvast handige tips Jorrit!. De links heb ik ook al even vluchtig bekeken en daar kan ik wel het nodige aan inspiratie vandaan halen.

Ik zal dit draadje gebruiken als een vervolg plan van mijn opbouw van de zolder. Ik heb de hele zolder tot mijn beschikking, dus ik kan een heel eind voort voorlopig. Foto's volgen zodra ik de usb kabel van mijn fototoestel gevonden heb.... Die zit nog in een van de verhuisdozen... :nosmile:

Eindelijk dan de eerste foto's......

Ben nog lang niet klaar, maar zie hier wat eerste foto's van de huidige indeling.

Zithoekje:

5.JPG

Kast met rommel:

4.JPG

Kast met nog meer rommel:

3.JPG

Vliegtuigen op zolder:

1.JPG

2.JPG

Idd een leuke verzameling. Het gaat van kwaad tot erger ;) Je begint met een stukje speelgoed en inmiddels staan er bij mij ook 4 helikopters en 2 vliegtuigen. Bij mij gaat het binnenkort richting de zolder...

Suc6 met de opbouw.

Back