Een electro technische vraag over een powerstation

Maar kun je daarmee ook je eigen batterij (5kW) gebruiken?
Ik heb geen flauw idee, kan hier ook geen antwoord opgeven.

De UPS apparaten die ik ken, hebben hun eigen accu.
Bij de kleiner apparaten zit de accu in het apparaat, bij de grotere exemplaren zit de accu extern.
Het zijn zelfstandige systemen die alleen in actie komen als er problemen zijn met de netspanning.

Laatst bewerkt:
Maar kun je daarmee ook je eigen batterij (5kW) gebruiken?
Dat kan zolang je wat de belasting aangaat maar binnen de specificaties van de UPS blijft. Het voordeel is dat de UPS lang kan werken op een dergelijk grote batterij.
Je kan het vergelijken met de benzinetank in je auto. Als je nu een tank van 40 liter hebt kan je die vervangen door een tank van 60 liter. Je kan er dan veel verder mee rijden. Die tank moet natuurlijk wel op een juiste manier en veilig geïnstalleerd wordt, als dat is gedaan dan is er geen probleem en geen gevaar. Dat geldt dus ook voor die grote batterij. Op de juiste manier en veilig geïnstalleerd is er geen gevaar.

Ik heb mij laten "wijsmaken" bij de installatie van mijn zonnepanelen en opslagbatterij, dat er een "toestel" bestaat die de techniekers kunnen aansluiten, zodanig dat je bij een uitval van het stroomnet, automatisch overgeschakeld word op
je eigen opslagbatterij. Daardoor kan je wel nog de poort, rolluiken, ed. bedienen. Het was wel een dure voorziening voor iets wat heel weinig zal gebruikt worden.

Ik denk dat je dit bedoel:
https://www.ebay.de/itm/12555067998...rmX5hiOzvKyn4lLWnSrdtn1g==|tkp:BlBMUNqOnpyRZA

Volgens mij creëer je alleen een hele gevaarlijke situatie eigenlijk
Ik ben het ook niet van plan maar vroeg me af wat er nu eigenlijk precies zou gebeuren.
Stroom vind ik een lastig iets.
Ik kan het niet zien.
Als timmerman zie ik wat er gebeurd als ik een plank in de machine duw of als ik met de hand wil schaven.
Ik zie de richting van de houtnerf en weet welke richting ik moet schaven om een mooi oppervlak te krijgen.
Bij stroom heb ik geen idee.

Er zijn voldoende sinus inverters om stroom te leveren aan het net maar ze zijn nogal prijzig.

Ander iets goedkoper idee zou zijn om gelijkstroom op te slaan en te leveren aan bijvoorbeeld laptop, 12/24 volt verlichting etc.
Dan heb je geen dure apparatuur nodig alleen een 2e stroomkabel.

Bijkomend voordeel is dat alles onder 40 volt veilig is voor aanraking.
Dus wel handig als je wilt voelen of er stroom is[emoji1]

Back