Een goede battery alarm.

Zo beste mensen ben ik weer heb ff
Rond gekeken op het forum maar kon niet
Best opmaken wat nou een goed battery
Alarm is ( met piep geluid natuurlijk)

Ik vlieg een honey bee fp2 en zoek dus
Een alarm die mij zegt dat ik moet landen

M vr Gr. Frank borgo

LiPo-Alarm (van BMI) is een microprocessor gestuurde spanningsdetector waarmee de toestand van de accu voordurend wordt gecontroleerd. Komt de spanning, tijdens het vliegen, onder een vooraf afgestelde waarde dan gaat het alarm af. De LiPo-Alarm sluit je aan op de balanceer stekker van je accu. Met andere woorden; je schuift de balanceer stekker van je accu op de pennetjes van het LiPo-Alarm. Hij geeft een licht- en een geluidsignaal als de door jou ingestelde grens (tussen de 3 en 4 volt per cel) wordt onderschreden. Ook geeft de display je informatie over de status van je accu. De LiPo-Alarm kun je met een tyrib vastmaken aan het frame.

Groeten
Martin

Kookwekker op je zender.
Of op je telefoon als het niet op je zender kan.

Al die dingen als lipo alarms zijn mijn inziens niet echt handig.
Ten eerste vraag ik me af of je het wel altijd hoort. Daarnaast is vliegen tot een bepaalde cell spanning ook niet altijd aan te raden. Per (merk) lipo verschilt het spanningsverloop en is het ook sterk afhankelijk van de belasting.
Beste is gewoon op een timer vliegen en steeds een beetje langer totdat je een tijd hebt gevonden waarmee je veilig 75~80% van je lipo capaciteit gebruikt.

Die lipo alarm van BMI is prul want daar zit maar 1 speakertje op die hoor je niet piepen van ver weg.
Die van ebay met dubbele speaker zijn goed maar niet die met de rode printplaatjes, die piepen de hele vlucht aan een stuk door.

Ik heb ze ongeveer allemaal geprobeerd en thuis liggen de goede hebben een groen of blauw printplaatje en bevatten 2 van die ronde zwarte speakertjes. Die hoor je van verder als dat je je heli nog ziet, ver genoeg dus.

De laatste reeks heb ik gekocht via alibaba.com.

Verder heb ik recent gelezen dat deze :
MTTEC Lipo-Wächter V4 mit Einzelzellenüberwachung - ex - Modellbau Akkus Stefansliposhop

ook erg goed zouden zijn, maar heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Laatst bewerkt:
Back