een heel vreemd vraagje

ik heb een gekke vraag, ik wil een kleine rigger maken maar daar wou ik de besturing uit mijn lama gebruiken(micro heli) en dan kom ik nu bij mijn vraag dat is een vierkanaals receiver+gyro+speedcontroller+mixxerboord hij kan 2 motors aandrijven en die uit trimmen en 2 servo's maar ik wil er natuurlijk maar 1 van bijde gebruiken is dit mogelijk weet iemand dat?

Is wel mogelijk, je hebt normale servo-controle alsmede "gas"regeling tbv hoofdmotor/ tail.
Voldoende om iets te laten varen, ik denk alleen dat de microservo's een beetje fragiel zijn voor dit werk.
Maar het is wel mogelijk.

fragiel hoeft niet dat ligt aan welk formaat hij wilt bouwen

ik ben zelf een cat aan het bouwen met een mini servo a 14 gram.

deze is 50cm

als hij een rigger bouwt met een lengte van 35-40 zou de servo gewoon moeten kunnen.

je kan ook i.c.m. de 2 motoren de een harder laten draaien dan de andere om te sturen. zo zit dat ook eigenlijk in de lama :)

die motors draaien elkaars kracht weg en ik heb eigenlijk geen idee hoeveel amps dat boordje aan kan staat er niet op zal de papieren van hem wel even boven water toveren maar ik heb er een 2 cell 7,4 V lipo batterij mijn heli vliegt daar 10 minuten iets meer op maar bij dat bootje gebruik ik maar 1 motor en 1 servo dus ik weet niet hoelang ik ermee doe maar heb er geen probleem mee om een betere batterij voor te kopen

Het probleem zit hem niet zozeer in de accu, daar is altijd een
geschikte voor te koop.
Maar het feit dat t een rigger wordt,dat zorgt voor de meeste
problemen.
Zo'n romp ligt in stilstand diep met z'n kont in het water,
en trekt altijd veel Amperes bij het accelereren.
Waarschijnlijk is het regelaartje veel te licht.
Oppassen dus.

Gerwin

ok as ik meer geld heb koop ik er een goede regelaar en motor bij maar eerst de romp bouwen en wachten tot de zomder komt woon bij heel veel water in de buurt dus das geen probleem maar ik wou ook weten wat bij de batterijen no de volt en amp in hield uithoudingsvermogen en snelheid ofzo

maar ik wou ook weten wat bij de batterijen no de volt en amp in hield uithoudingsvermogen en snelheid ofzo

Hoe meer Ampere een cel heeft, hoe langer de vaartijd wordt (meestal). Als je met een 2200mAh pakket vaart of met een van 3300mAh zal je het verschil merken.
Met een hoger voltage zal je harder gaan, maar let wel op hoeveel je motor en regelaar aankunnen natuurlijk.

grtz jurriaan

sparkie zei:
ok as ik meer geld heb koop ik er een goede regelaar en motor bij maar eerst de romp bouwen en wachten tot de zomder komt woon bij heel veel water in de buurt dus das geen probleem maar ik wou ook weten wat bij de batterijen no de volt en amp in hield uithoudingsvermogen en snelheid ofzo

Spark:
zou je zo vriendelijk willen zijn om, voordat je op de "OK"-button drukt, even je eigen bericht nog eens over te lezen?
Zoek de doos met leestekens op en strooi links en rechts eens wat komma's en punten; vervolgens de spellingscontrole en laat die ook even werken.
Niet om mij direct een plezier te doen, maar meer voor jezelf.
Een 'leesbaar' bericht maakt het duidelijker wat je bedoeld, en nodigt meer uit tot antwoorden.

Andere vraag, op welke frequentie werkt je Lama heli?

Als dat 35 Mhz is, mag je die eigenlijk niet voor een boot gebruiken, omdat de 35 Mhz band voor het vliegen gereserveerd is.

Groeten, Jan.

ja daar mag je mee varen maar zodra je op de 35MHZ band gaat vliegen stoor je de vliegtuigen en daar maak je zeker geen vrienden mee!

gr,

niels

niels steigenga zei:
zodra je op de 35MHZ band gaat vliegen stoor je de vliegtuigen

:?: Explain please :?:

Dacht dat Roel het hierboven al geschreven had ...... lees EERST eens je eigen bericht , before you hit the SEND-button.

Back