Een kleine heli erbij, verstandig?

Zoals jullie misschien weten heb ik een Honey Bee FP2 zo`n 2 weken geleden gekocht. Echt ermee kunnen vliegen heb ik niet, omdat ik steeds verongelukte en dan weer nieuwe onderdelen moeste bestellen, of als ik ze had dan waaide het veel te hard. Laatste keer met windkracht 3 geprobeerd maar voor een beginner van FP na coax is dat niks.
Nu had ik mij zelf dus afgevraagd, wat nou als ik er een 2e kleine FP heli bij koop?:-D
Nu zat ik met een paar vragen hier over.
1. Is het leren vliegen van een kleine FP het zelfde als met een 'grote' FP?
Dus stel ik kan binnen goed hoveren met dat kleine ding kan ik dat dan ook in het groot met de Honey Bee, met een beetje wind natuurlijk?:rolleyes:

2. Het word na dat ik zo heb gekeken denk ik een kleine Walkera heli. Een kleine E-sky heb ik nog niet gezien, ben nog wel aan het zoeken op dit moment. Maar zit daar dan verschil in, wat betreft vraag 1.

3. En zoals altijd bij dit soort vragen. Zijn er nog heli`s aan te raden?
Ik heb veel gehoord over de CB180d, maar verder:confused:

Hoop dat jullie mij weer van goede raad kunnen voldoen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn mening: haal dan een coax voor binnen.. als je een fp al lastig vind te besturen..
mocht je toch voor ene leuke mini fp gaan: Blade MSR.. super heli'tje, met 2 links omdraaien kan je hem ook van de prutsermode naar de snelheidsmode zetten, kan je eerst oefenen, en als het goed gaat kan je nog sneller ook:)

1) des te kleiner, des te gevoeliger. Ook blijven ze minder op hun plek hangen dan grotere heli's. Vind je een standaard Fp met windstil weer erg moeilijk vliegen, zul je je verzekering even moeten raadplegen, dan gaat er binnen ook nog wel wat kapot..

2) de walkera 4#3 schijnt tegenwoordig redelijk te zijn, maar naar mijn mening is walkera nog steeds geen echt kwaliteitsding. Als je er 1 neemt, zorg wel dat je voor en achter brushless hebt.

3) Een normale fp is +- 30 cm van kop tot staart, kleiner kom je ze niet echt veel tegen.

PS: windkracht 3 is erg veel voor een Fp'tje, zelfs voor een gevorderd piloot. heb geduld en wacht tot windstil/windkracht 1, anders blijf je sleutelen.

Iedereen bedankt voor jullie reactie
@Anko: Een coax vind ik niks, ik heb er 1 van 42cm maar daar ben ik al een beetje op uitgekeken af en toe is leuk maar het is niks vergeleken met een FP

@Student
Die Walkers 4#3 heb ik opgezocht en kwam op de 4#3b . Indd een leuk helitje.
En wel iets om te over wegen.

@Koen
Ik was in een park. Achter een paar bomen, alleen kwam de wind ineens een soort van erdoor heen.

Maar het komt er dus op neer, dat het wel kan. Maar het vliegen met zo`n kleintje moeilijker is dan met een grote.
Met dat kleintje zou ik dan overigens binnen vliegen in mijn kamer. En nooit buiten komen, omdat ik heb vernomen dat helemaal geen doen is, omdat die dingen niks wegen.

Dan raden jullie het dus helemaal kort samengevat AF. Of zie ik dat verkeerd??

Er word niets afgeraden, je moet alleen zelf kijken wat je wilt.

Vind je een Fp al niet te besturen, zul je eerder groter moeten gaan dan kleiner. groter is makkelijker leren vliegen, alleen duurder bij crashen.
Een kleintje waarmee je binnen wat kan rommelen kan ook best leuk zijn, binnen is nl geen wind. Kun je in ieder geval oefenen met vliegen.

Dus maak je keuze...

De Nine Eagles Solo Pro schijnt ook (zeker in de beginner stand) een stabiele FP te zijn waar je goed binnen mee kan oefenen, en ook naar buiten kan om op de expert stand wat te "raggen" zo lang het niet te hard waait natuurlijk. En door zijn extreem lage gewicht van 27 gram heb je niet snel schade bij een eventuele crash.

Oke bedankt weer voor jullie antwoorden.
Ik ga ze is allemaal op een rijtje zetten, en dan ook meteen is kijken of er al wat over op het forum is zoals de CB100 en de Eagle.
Mocht ik nog vragen hebben dan horen jullie het wel weer.

Zow heb even de mogelijke heli`s opgezocht. En vraag dan ook jullie mening weer.

De HM4#3B dubbel brushless
- Mijn eerste ingeving zou ik deze nemen.

De Blade mSR
- Nadeel hiervan schijnt(heb het ook maar opgezocht) dat het niet te vergelijken is met de Honey Bee FP2. <-- Klopt dit??? Iemand ervaring
- Dat schijnt dan te komen door de 45graden flybar t.o.v. de blades.

Dit is dan ook zo bij de:
- Walkera CB100
- Nine Eagles Solo Pro

Zou ik dan voor de 4#3B kunnen gaan. Het blijft natuurlijk eigen beslissing. Maar aangezien ik toch een heli van ongeveer 20cm zoek, die het dichtst qua vlieggedrag bij de HBFP2 komt, vraag ik toch jullie mening. Jullie hebben meer ervaring dan ik. ;)

Hoi.
Ik zie de Walkera HM4#6 niet in je rijtje.
Erg fijne heli hoor.
Voor binnen goed te vliegen en buiten tot windkracht 1.
Grote voordeel: er zit een door tandwielen aangedreven staart op.
Dus je bent af van dat gezeur met een motor op de staart zoals bij al die andere Micro modellen.
Kan goed tegen crashes en deze HM4#6 heeft mij de moeilijke movers zoals Nose In en strakke piro's geleerd die ik daarna erg gemakkelijk over kon brengen op mijn 450 size CP heli van 800 gram.
Vr Gr E

Tja het blijft een lastige keus.
Dat ik de HM4#6 er niet tussen heb staan is vanwegen zijn lengte. namelijk: 290mm
Dat is 10cm meer dan ik wil. Heb indd gelezen dat die een stuk makkelijker vliegt, maar ben toch bang dat hij te groot voor binnen is. En buiten is voor zo`n dingetje een extratje. :p

Back