een nieuw speeltje !!!! de t-rex 600

• Topicstarter Topicstarter fijnen69
  • Startdatum Startdatum
F

fijnen69

Guest
hey ,
heb een nieuw speeltje aangeschaft , de Allign t-rex 600 , en ben helemaal nieuw in de heli scene , ik zal nog veel mogen oefenen op de flight simulator dus ( phoenix )
iemand tips of idéen hieromtrend
ach ja , ik zou leren vliegen met mode 2 ( voor en of nadelen )
laat maar jullie bemerkingen na , en alle tips zijn welkom
groetjes
michael

ik kan je aanraden om bij een club te gaan, een 600 size heli is geen speeltje ;)
als je hem zelf voor de eerste keer in elkaar zet, best even laten controleren door iemand met ervaring, zo kan je onnodige brokken voorkomen.
Vergeet ook geen locktide op alle metale onderdelen van de heli

welke gyro, regelaar ed heb je erop?

Gefeliciteerd met je nieuwe verslaving!

De tip van mijn voorganger is goud...
Een 600, zeker de electro is zeer gevaarlijk in de handen van een beginner
vingers gaan er zonder moeite vanaf, een arm zou toch ernstig mismaakt zijn, om nog niet te praten over een gezicht...

En aangezien je nieuw ben, zoek een beetje rond op het forum.
Er zijn er velen geweest met vragen zoals de jouwe, en vele van deze topics zwerven nog rond.
Oftewel, je antwoorden staan waarschijnlijk al beschreven.
De helihobby is een beetje te uitgebreid om zo even alle ins en outs te vertellen...

Heb je specifieke vragen, waar je zo even geen antwoorden op kunt vinden?

hey ,
en bedankt om te reageren op m'n onderwerp :-)
dat dit inderdaad geen speeltje was , daar ben ik ondertussen wel al uit , ik voel het aan mijn geldbeugel !!! Maar wat ik me afvroeg is in welke mode jullie eigenlijk vliegen ? mijn zender is een futaba f7c , en hij staat in mode 2 , vliegen jullie daar ook in ? of niet , en wat zijn de voor of nadelen daarmee ...
alvast bedankt
michael

ikzelf vlieg mode 1, maar dat is net hoe het je geleerd is. Mijn ervaring zegt dat er veel meer mensen zijn die in mode 2 vliegen (toch in BE en NL volgens mij). Ik zie niet echt voor/nadelen bij een van de 2, hoewel wel schijnt dat piro flips gemakkelijker zijn in mode 2, dan in mode 1 (maar daar ben je nog lang niet aan toe :D )

wat ik zou doen is naar een club gaan, zien of ze je daar kunnen helpen en dan in dezelfde mode beginnen vliegen als hun. zo kan sneller iemand eens kijken of de heli wel mooi stabiel vliegt en hij dus juist afgesteld is.

Futaba is trouwens een goede keuze ;)

Elke mode heeft zijn voor en nadelen maar het gaat er wat voor jou gevoelsmatig het makkelijkste is. Ik vlieg zelf mode 2. Maar bij ons op de club is het heel verschillend.

Hallo,

Ik vlieg vliegtuigen mode 1 en mijn heli`s mode 2.
Ik kan het goed uit elkaar houden,heb eerst 6 jaar vliegtuigen gevlogen en daarna heli`s.
Dus het zit in je koppie.

Verder heb je een goede keus gemaakt met een Trex 600,dat is een goede en stabiele heli waar je je helivliegkunsten goed mee kunt leren.

Hou hem heel;);)

Ik vlieg net als Arjantjuhhh ook mode 2 heli en mode 1 vleugels; gaat prima. Gewoon een knop in je hoofd omzetten. Voor mij is een heli iets heel anders dan een vliegtuig dus de gedachte dat er ook maar iets vergelijkbaars is aan de knuppels, is totaal afwezig!
grt
Mark

hey , het lukt al aardig vliegen op mode 2 , dus hou me daar ook bij , hooveren lukt al aardig , maar nog wel met een trainingskruis , lijkt me momenteel de veiligste oplossing , ondertussen heb ik me ook ingeschreven in een heliclub , dus we zetten voorzichtig onze eerste stappen , in de richting van ervaring ,
grtz michael

Klinkt goed michael, veel plezier in deze hobby!

Succes verder,

Tim

edit:
Nadere toelichting op Mode 1 en Mode 2.
Mode 1 word meer bij vliegtuigen gebruikt omdat je dan op 1 knuppel de translatie en rotatie op 1 as hebt (langsas). Rotatie om overige 2 assen op andere knuppel.
Bij helikopter zie je dus meer Mode 2, hier geldt ook translatie en rotatie op 1 as (top as in dit geval) en rotatie om overige 2 assen op andere knuppel.
Verder is het een kwestie van voorkeur, als ikzelf eens een enkele keer fixed wing vlieg op de sim, vlieg ik ook mode 2... (Als voormalig zweefvlieger zie ik de rechterstick gewoon als de stuurknuppel in de zweefkist).

Laatst bewerkt:
Back