een offroad buggy bouwen?

• Topicstarter Topicstarter pietjanklaas
  • Startdatum Startdatum
P

pietjanklaas

Guest
Hallo,

Het lijkt mij wel leuk om zelf een offroad buggy te bouwen.Nu is mijn vraag of iemand van 15 jaar,zonder kennis van progameren,en geen ervaring heeft met het bouwen van een offroad buggy daar uberhaupt wel aan moet beginnen.

Ook zal ik graag willen weten hoe duur het ongeveer is om een offroad buggy te bouwen.

Gr rick

je zult qua kosten duurder uit komen als met een rtr of kit welke je gewoon kunt kopen. Ook zal het ontwerp wellicht tegen kunnen vallen. (zeker gezien je zelf al aangeeft geen ervaring te hebben.)

Ik zou gewoon voor een bouwpakket van een goed merk gaan. (een Associated 2wd buggy bijvoorbeeld.) die moet je nog wel zelf in elkaar zetten. maar over het ontwerp etc is jaren overheen gegaan, en het resultaat is gewoon zeker weten goed.

Ik zou dus beginnen met een kit, en hiermee eerst wat ervaring op doen. (m.b.t. wegligging, ontwerp etc. ) en als je dan nog steeds de drang hebt om een buggy helemaal zelf te ontwerpen, weet je wat de knelpunten zullen zijn en waar je dus goed op moet letten.

Heel erg bedankt voor de tip.
Dan denk ik maar dat ik eerst zo'n kit koop en dan inderdaad wat jij zegt een beetje kijken hoe ze het gedaan hebben.

Heb je ook een site waar ik die kits kan krijgen?

Elke modelbouwzaak met een enigzins fatsoenlijk assortiment in RC kits?.. veel sites dus en winkelbespreking mag hier niet.
Hangt ook van je budget af anders raad ik je bij deze de mp9e en mbx6 eco kits aan. :P

Ligt er ook heel erg aan wat je wilt. ik zelf zou voor een achterwiel aangedreven 1/10 buggy gaan. (omdat ik die van alle buggies toch het leukst vind) maar dat is persoonlijke voorkeur.
Volgens mij zijn alle 1/8 buggies (welke in het principe allemaal dezelfde nitro auto layout hebben.) 4wd. deze zijn alleen ook weer wat prijziger.

Dus het hangt zoals geertja al zei, erg af van je budget, maar ook wat je zelf wil (1/10 of 1/8, 2wd of 4wd) en wat je met de auto wilt doen.

Oke nee dan zijn die wat te hoog gegrepen, weet voor die prijsklasse niets.
Als dat inclusief motor regelaar lipos en zender lader en de hele mikmak moet zijn kan je misschien beter iets bij de speelgoedzaak halen no offense hoor
Misschien weten anderen hier nog een goede budget wagen

of een madrat van ansmann. 60€ bij conrad. moet je zelf ook bouwen.
en je hebt nog genoeg om electronica te kopen op hobbyking!
de madrat heeft zich ondertussen toch al bewezen een waardige 2WD buggy te zijn voor zijn geld!

Bedankt voor alle ideeën iedereen.Hier kan ik wat mee.

Back