Inmiddels zijn de treinbouwactiviteiten gestopt. Ik was bezig met een nieuwe treinbaan de vorige zou verkocht worden maar ging helaas niet de trap door. Nu is het lekker weer om wat buiten te doen.
De gezondheid laat bij ons beide nog wel wat te wensen over maar om nu stil te gaan zitten wachten op betere tijden gaat hem niet worden. Gewoon bezig blijven is dacht ik de beste remedie.
Gisteren was het Vaderdag en behoorlijk warm, dus het opblaasbadje tevoorschijn gehaald en natuurlijk opgepompt maar jammer dan, de onderste ring is lek, dan maar alleen de bovenste ring gebruiken en het badje met water gevuld. (wat zou je er anders in moeten doen) Gelijk maar even kijken of het opduwertje in aanbouw wel waterdicht is.
Het bleef mooi drijven, dat zit wel goed, nu eens kijken naar de schroef, schroefas en motor.
Schroefas ging er nog maar net uit en dat gaf me gelijk het idee om in het schroefraam maar een opening te maken zodat de schroef e achterwaarts uit kan.
Nu het geheel nog netjes afweken, beetje plamuren en schuren.
Gelijk even de test varen uitvoeren. Motor direct aangesloten op de accu en de Opduwer leek wel een speedboot. Dat moeten we niet hebben. Nu heb ik een motor van Graupner er in liggen, 7,2 volt en een Lippo van 7,4 volt. De motor heeft een vertraging van 3:1 en maakt stationair 6500 toeren p/m. Nu denk ik aan en motor die max 3000 turen p/m kan draaien, is dat voldoende of ook nog te veel voor mijn 3 blads schoef van 35mm doorsnee. Voorlopig gebruik ik om te testen een kunststof schroef maar wil er later een 3 blads messing van Raboesch onder hangen type 156-3. Indien mogelijk graag wat advies.