De afgelopen 2 dagen weer lekker bezig geweest aan de blackburn Monoplane.
Als eerste een paar aankopen gedaan zoals een nieuwe servo(Hitec HS805 mg) voor het schelluw trekken(wingwarping) van de vleugel,een nieuw accu pakket voor deze servo en heel dun plaatmateriaal (0,1mm dik aluminium) en nog wat klein spul.
De plaatsing van de servo's gaat ook iets anders worden.
Als eerste heb ik het houten frame werk in de beits gezet zodat dit wat meer geaccentueerd wordt als de zijde bekleding erop zit.
Niet alleen de buitenkant maar ook de binnenkant van het houten frame werk is in de beits gezet zodat het silouet beter zichtbaar wordt als het vliegtuig in de lucht vliegt.
Vervolgens heb ik de zijde erop gezet maar wist van te voren dat het te wit van kleur is en daar moest wat aan gebeuren m.a.w het moet wat gepigmenteerd worden(dus een beetje verweerde uitstraling).
Dit kan gedaan worden door de in de handel verkrijgbare goedjes (in welke kleur dan ook)maar ik heb dat op een andere manier opgelost n.m.l met behulp van een theezakje!
Maak een erg sterk kopje thee wat dus niet te zuipen is,laat het afkoelen en gebruik dit vloeistofje om de zijde voor te spannen voordat er spanlak gebruikt gaat worden.
Als dat goed gedroogt is dan kan er eventueel voor de tweede keer dit proces uitgevoerd worden mocht het accent van de verweerde bespanning te weinig zijn!
Vervolgens de zijde 2x met de spanlak ingesopt zodat de zijde mooi strak komt te staan!
Nadat dat gedaan te hebben is de Aluminium beplating op de beide zijkanten van de romp gemonteerd met kontaktlijm zodat ik het landingsgestel kan gaan monteren en verder afbouwen!
De nieuwe opstelling van de servo's.
De gas en hoogteroer servo zijn naar achteren geplaatst(komt door de grote van de HS805MG
De wingwarping servo heeft de plaats van de gas en hoogteroer servo overgenomen.
Het vakwerk rompje in de beits gezet.
Het vakwerk rompje bespannen met zijde en gepigmenteerd.
De aluminium beplating gemonteerd.
De bovenkant van de romp (voorkant ronde gedeelte) moet dus nog beplaat worden maar het landings gestel kan nu bevestigt worden.
Mvgr Hans