Een paar vragen en even voorstellen.

Goedenavond aan Iedereen op dit mooie forum.
Mijn naam is Erwin 26 jaren oud en woonachtig in Delft.
Als klein kind ben ik al in aanraking gekomen met R.C. modelbouw en sinsdien ben ik er op een aantal rustige jaren na nooit meer vanaf gestapt.
Als klein kind ben ik toen begonnen met boten en zweef vliegtuigen maar dit is met de jaren helemaal verandert en ondertussen heb ik een breed assortiment aan modellen waaronder kleine heli's ,zwevers ,motorvliegtuigen (electro) en niet te vergeten een aantal nitro modelwagens.
Ook ben ik werkzaam in de techniek en dit is naar mijn ervaring een behoorlijk behulpzame eigenschap geweest.:p

Na een aantal jaren mee te hebben gelezen met topics en er vrij veel nuttige informatie daar uit mee heb kunnen krijgen voor mijzelf en ook een goede vriend van mij heb ik dan toch eindelijk de stap genomen om een acount te openen op dit forum en jullie mening te vragen over een paar van mijn vragen.:p

Ik ben in het bezit van een 1/8 Yada van Protech ondertussen ben ik er al een tijdje van op de hoogste dat er van Protech niks meer te verwachten valt aangezien de belgische importeur failliet is ,dit is voor spare parts natuurlijk niet handig.
Om toch aan onderdelen voor deze wagen te kunnen komen heb ik er flink op los gezocht en uiteindelijk (natuurlijk via dit forum) was ik er achter gekomen dat de protech Yada en de Caster racing ZX 1.5 eigenlijk dezelfde wagens zijn en dus zouden deze onderdelen uitwisselbaar moeten zijn.
Nadat in datzelfde topic mijn neus op een webshop in de UK viel heb ik dan ook maar de gok gewaagd en jaahoor na 2 weken wachten was mijn pakketje daar en was het groote moment aangebroken.
Tot mijn grote verbazing paste alle onderdelen perfect en tot nu toe bestel ik dan ook mijn onderdelen bij deze webshop.
Alles leuk en aardig denken jullie dan misschien maar wat is dan de vraag nou hier komen ze dan:p

Met het huidige weerpatroon van 1 dag lekker weer en 3 weken regen vind ik het vrij fijn als mijn wagen dan ook daadwerkelijk heel is en ik op dat moment ermee kan gaan rijden. Als er iets kapot is gereden is het dan niet altijd al te makkelijk om op tijd spare parts binnen te krijgen.
Het ene moment is het dezelfde week nog binnen het andere duurt het drie maanden.
Nou reken ik dit niet aan op die winkel dit kan gebeuren natuurlijk maar ik vroeg mij af of er misschien nog meer opties voor passende spare parts voor deze wagen zijn om de mogelijkheden weer wat te vergoten zegmaar.

Ook vroeg ik mij af of hier nog meer mensen zijn die in het bezit zijn van de Yada en wat hun ervaringen zijn met het RTR motorblok dat er op zit ?
Ik heb hem ondertussen vervangen voor een mooi lopend .28 blok
aangezien ik dit standaart motorblok nooit lekker heb kunnen laten lopen , voornamelijk het starten van dit blok was zonder startbox een ramp.
Nou heb ik zelf een beetje het idee dat ik gefaald heb bij het inlopen en hem in mijn enthausiasme te snel armer heb gedraaid , maar na 4 wagens sucsesvol te hebben ingelopen met de WOT methode dacht ik dat dat toch zou moeten lukken.

Nou het was een heel verhaal ik hoop dat jullie je er doorheen hebben kunnen worstellen:p en natuurlijk alvast bedankt voor de reacties.

Erwin.
 
Je kunt de plastic draagarmen even koken in water, worden ze zachter van en anders eens een keer op een meeting komen en kijken welke andere auto's soortgelijke delen heeft, draagarmen en stuurblokken zijn soms wel makkelijk uit te wisselen.

Uiteraard kan je ook ook gewoon uitkijken naar een ander chassis waar je je motor en electronica naar toe over kan zetten.

Wat betreft je motor, lastig te oordelen, het kan dat je een motor hebt die niet lekker is maar het kan ook verkeerd geconfigureerd zijn (headshims, plug etc) of hij loopt niet lekker op je brandstof. Soms werkt het om de carbeurateur uit elkaar te halen of een andere passende carburateur te proberen.
 
Het had natuurlijk handig geweest als ik erbij had gezet wat ik al had gedaan dat bij deze dan maar.
Ik rij met de yada voornamelijk op 20% nitro , ik heb ook wel is 16% geprobeerd van mijn on road wagens maar dat was ook niet echt een sucses.
Om nou speciaal een blik met een nog hoger nitro percentage om een oud blok te testen is mij iets te gortig vanwege de prijs maar ik denk zelf dat dat het niet kan zijn.
De caberateur heb ik al meerdere malen goed schoon gemaakt evenals het blok , ook heb ik hem een keer helemaal uit elkaar gehad voor inspectie maar niks raars kunnen zien.
Een andere caberateur proberen zou denk ik wel een mooie optie zijn en dit ga ik dan ook zeker een keer proberen.
Het probleem zit hem ook niet zozeer in de werking van het motortje want als die eenmaal gaat dan is er ook niks op aan te merken , maar het feit dat dat ding niet met een trekstart aan te krijgen is vind ik tog wel opmerkelijk , ook heeft hij nog nooit laag stationair kunnen lopen maar dat even terzijde.
Om het verhaaltje nog even compleet te maken ik heb hem ook weer regelmatig terug gezet naar de fabrieksafstelling om dat probleem te vermijden maar dat heeft ook weinig effect.
Zelfs heb ik een andere uitlaat en uitlaatpakking gemonteerd evenals een nieuw tankje inclusief slangetjes maar neehoor nogsteeds start problemen (ik dacht misschien komt hij niet goed op druk).
En natuurlijk niet te vergeten de nieuwe gloeipluggen die er voor zijn gebruikt.

Nou wil ik niet zeggen dat ik alle kennis bezit die er valt te leren over dit onderwerp maar ik heb toch zelf wel het idee dat ik aardig opweg ben vandaar mijn vraag.
Gelukkig heeft het nieuwe motortje tot zoverre nog geen enkel probleem vertoond en hier zal ik dan zeker ook wel van gaan genieten maar in ieder geval bedankt voor het meedenken natuurlijk.

Over dat andere chassis heb ik ook wel is na zitten denken maar dat is voorlopig nog even voor de toekomst weggelegd.
 
Misschien een probleem met je koppeling of gewoon een slecht afgestelde LSN...dat zijn de meest voor de hand liggende problemen als je auto niet stationair wil lopen.
 
Back
Top