een prop wilt niet draaien

heb net me prop gaurds van me Dji Phantom gehaald en erna even checken of alles nog werkt je weet maar nooit en inderdaad zoals je op het filmpje ziet wilt er een prop niet draaien wat is hier het probleem iemand een idee ?

[media=youtube]Ow-noIaBG30[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ze met dezelfde schroeven vast zaten als je motoren denk ik dat je nu kortsluiting maakt door te lange schroeven.

Als ze met dezelfde schroeven vast zaten als je motoren denk ik dat je nu kortsluiting maakt door te lange schroeven.

Heb wel geprobeerd die schroeven erin te doen en kwam er al snel achter dat die langer zijn dus die zaten er niet in toen ik even ging checken of alles werkte

Check dan iig even of de draden binnen in de motor, boven het schroefgat nog goed zijn, misschien heb je net de lak van de draden gedraaid zodat ze toch kortsluiting kunnen maken.

Anders de draden tussen motoren en regelaars controleren.

Check dan iig even of de draden binnen in de motor, boven het schroefgat nog goed zijn, misschien heb je net de lak van de draden gedraaid zodat ze toch kortsluiting kunnen maken.

Anders de draden tussen motoren en regelaars controleren.

Zag op een filmpje hoe je dat open maakt maar de motors zitten vast gesoldeerd hoe weet ik als er geen zichtbare schade is of de motor of waar die aan vast is gesoldeerd kapot is

Motor wisselen met een andere arm, als het probleem mee verhuisd is het je motor, anders je regelaar.

Motor wisselen met een andere arm, als het probleem mee verhuisd is het je motor, anders je regelaar.

heb geen soldeerbout maar heb het wel even open gemaakt zie de foto's zag geen beschadigingen dus zou het even niet weten of het de motor is of de regelaar

DSC0024.jpg

DSC0025.jpg

DSC0026.jpg

kijk eens of de magneten nog wel op hun plek ziten en vast had net ff een rcx motor waar de magneten los lieten na een tikje van niks is weer gefikst.

kijk eens of de magneten nog wel op hun plek ziten en vast had net ff een rcx motor waar de magneten los lieten na een tikje van niks is weer gefikst.

tikje tegen de motor aan geven wat me net ook opviel is dat de ESC green niet brand kan het dan zo zijn dat beide kapot zijn of ook de ESC

Is dit een phantom 1 of 2? Collega heeft dit gehad met zijn nieuwe phantom 2 en daar was een motor regelaar defect..

is de FC40 de 1 volgens mij heb al een ESC GREEN besteld maar dacht wel
als ik die er op zet met de motor die er nu op zit is er dan geen kans dat de motor deze ESC weer kapot maakt zeg maar als er een probleem in de motor is

Geen idee maar mij collega met de phantom 2 hebben ze eerst de motor vervangen en daarna de regelaar omdat de motor het probleem niet wat. Die deed precies hetzelfde als die van jou..

is de FC40 de 1 volgens mij heb al een ESC GREEN besteld maar dacht wel
als ik die er op zet met de motor die er nu op zit is er dan geen kans dat de motor deze ESC weer kapot maakt zeg maar als er een probleem in de motor is

Kort proberen!
1x gasstick kort omhoog en kijken of het werkt.

Werkt het niet, gelijk stroom eraf en motor alsnog vervangen.

Kort proberen!
1x gasstick kort omhoog en kijken of het werkt.

Werkt het niet, gelijk stroom eraf en motor alsnog vervangen.

Had gisteren Toemen nog gebeld en die zijden dat niet kan dat de motor
de ESC kapot maakt en het hoogst onwaarschijnlijk vinden dat het gebeurt

Had gisteren Toemen nog gebeld en die zijden dat niet kan dat de motor
de ESC kapot maakt en het hoogst onwaarschijnlijk vinden dat het gebeurt
De motor kan zeker wel de esc defect maken! Dit heb ik zelf ook 2 keer gehad. Wanneer er bijvoorbeeld 2 van de 3 spoelen kortsluiten kan dit gebeuren. Of als de weerstand van een spoel niet meer goed is. Als toemen bewijsmateriaal daarvan wil zien kan ik het sturen.

De motor kan zeker wel de esc defect maken! Dit heb ik zelf ook 2 keer gehad. Wanneer er bijvoorbeeld 2 van de 3 spoelen kortsluiten kan dit gebeuren. Of als de weerstand van een spoel niet meer goed is. Als toemen bewijsmateriaal daarvan wil zien kan ik het sturen.

dan speel ik gewoon op safe koop er ook een nieuwe motor bij :-)

hoorde van iemand die zij als je de motor er uit haalt dat je het ook kan testen met een 12V batterij zo'n blokje is dit onzin of niet

Back