Een RC heli (televisie) headsUp ! (User Anko in Wedden dat ik het kan!))

• Topicstarter Topicstarter ExtremeBB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie het probleem niet zo. Er is eigenlijk niets ongefundeerd aan deze discussie. :confused:

Ik denk dat velen vinden dat veiligheid gewoon niet zo vanzelfsprekend gewaarborgd is wanneer er zo'n groot vertrouwen gelegd wordt bij een piloot.

Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe de voorbereiding van Anko is geweest en wat er daar ter plekke in de show nog allemaal bekeken is.

Maar ik denk dat mensen gelijk hebben dat er betere omstandigheden mogelijk zijn om de boel wat veiliger te maken.

@Anko: De volgende keer met een 250 en dan 35 tulpen? ;)

Interessant topic in het kader van de discussie over veiligheid: doe-dit-nooit

Grappig dat juist Anko daarmee kwam. Geeft toch wel aan dat hij weldegelijk nadenkt over veiligheid lijkt me.

Ik snap alleen niet dat hier dan mensen gaan lopen tetteren... in dit geval.Naar mijn mening is het vaker intressant doen dan dat men echt gebonden is met de veiligheid.

Waarom is nadenken of schrijven over de veiligheid dan precies 'interessant doen'? Jij hebt volgens mij echt een idioot naief vertrouwen in zowel heli materiaal als piloot.

Mensen die geen flauw benul hebben wat het risico is waar ze mee te maken hebben kun je beter inlichten, voor dat mensen als het fout dreigt te gaan blind vertrouwen op een piloot die dan z'n heli moet controleren.

Misschien is dat ook wel gewoon gebeurd.

Laatst bewerkt door een moderator:
nvm...............

@anko,
lees nu je bericht sorry weet gelijk weer wat voor verwend arrogant mannetje je altijd al bent geweest...

Materiaal op orde??? dat zeggen ze in de F1 ook en daar zijn de pre checks toch wel een heel stuk zorgvuldiger en ook daar gaat het nog wel eens mis.

Nee sorry je hebt nu alle respect echt in de vuilnisbak gegooid. Achteraf is het jammer dat er niets mis is gegaan

[mod]Waarschuwing gegeven voor "op de man spelen"[/mod]

Sorry hoor maar dit slaat echt alles, 3 meter tussen heli en publiek, ja dat is zeker ruim voldoende als het mis gaat ga je gewoon ff opzij voor die trex 550 en vooral gewone mensen zoals publiek die hebben een reaktievermogen,, zo misschien nog wel beter dan de piloot.

Echtwaar dus om de keus niet te maken om een rondje over het publiek te vliegen en jij vind dat je een super piloot bent is het met de veiligheid in orde.

Ben benieuwd of je hier ook nog zo over denkt als je een paar jaartjes ouder bent en dan dit filmpje nog eens bekijkt.

Gr

[mod]Waarschuwing gegeven voor "op de man spelen"[/mod]

Houd het ontopic en gefundeerd. Dat scheelt mij een hoop werk! Niet reageren is ook een keuze...

Laatst bewerkt:
Ik ben NIET de thread begonnen om enkel maar over de veiligheid te lullen in tegen deel!!,
en sorry dat ik het zeg maar het is weer Quasti die de boel op zijn kop zet :(

ik denk dat ik ook maar vraag of ze u;m kunnen sluiten als dit zo door gaat..
lol is er al behoorlijk vanaf...

Huh? Hoe kom je daar nu bij?

Ik vond het een prima stunt en ik weet dat Anko heel goed kan vliegen, dus ik maakte mij helemaal niet zo druk om de veiligheid.

Wat mij wel stoort is dat mensen in het begin gingen zeuren op mensen die begonnen over veiligheid. Dat slaat gewoon nergens op.

Iemand mag dit onveilig vinden, net zo goed als dat ik het een zeer gave stunt vond.

En niet ingaan op de argumenten van anderen. Ik heb alleen nog maar argumenten van de onveilig mensen hier gezien.

Daar heb je wel een punt, maar ik denk dat hun grootste argument misschien wel is dat er nu niets mis ging. :wink:

Ik vraag me wel af waar Anko zelf de grens legt tussen het onveilig vinden van het vliegen boven een drukke weg met auto's en vliegen midden tussen het publiek, maar dat is een geheel andere discussie.

Als je een 6 meter brede strook ruimte hebt om normaal rechtop te hoveren, dan zou je niemand ook maar horen over de veiligheid denk ik. Het is uiteindelijk wel wat meer ruimte dan je denkt en het op de kop vliegen zelf komt aan op je vliegvaardigheid.

Laatst bewerkt:
Publiek zat veels te dicht bij. Hoe goed je ook kan vliegen, als het materiaal weigerd ben je de klos en krijgt deze mooie hobby een deuk.

Als het materiaal van de studio weigert dondert er een loodzware studiolamp van het plafond zo in het publiek. Een camera kan omvallen, de tribune kan in elkaar donderen, ga zo maar door. Het materiaal weigert niet, als je zo in het leven staat kan je niks meer doen. Maar deze discussie kon van meet af aan maar 1 kant op, daar kan geen inhoudelijk hoogwaardige reactie tegenop. Ik vind het uitputtend vermoeiend om het allemaal te verdedigen en kan mijn tijd beter gebruiken. Ga lekker kantklossen als je op safe wil spelen (pas wel op dat je niet zo'n klos inslikt dan, je zou kunnen stikken).

Ik heb besloten dat jullie het maar lekker uitzoeken :rolleyes:
gewoon ook een melding van mijn post geven terwijl jezelf hier op uit bent DIEP TRIEST..

Succes verder mensen...........

Het mag best risico-vol zijn bij zo'n stunt en dat maakt het alleen maar indrukwekkender, maar of dat ten kosten moet gaan van de veiligheid van het publiek is dan wel gewoon een normale en legitieme vraag.

De discussie over veiligheid is vaak wel wat opportunistisch, dus ik snap wel dat mensen meteen in hun schild kruipen of de aanval kiezen. Erg verstandig is dat echter niet.

Ik heb besloten dat jullie het maar lekker uitzoeken :rolleyes:
gewoon ook een melding van mijn post geven terwijl jezelf hier op uit bent DIEP TRIEST..

Ja, ik heb er inderdaad melding van gemaakt. In plaats van te stangen, nam ik het namelijk op voor de mening van iemand anders. Lijkt me toch echt iets anders dan wat jij daar beweerde.

Laatst bewerkt:
[mod]
Quasti,
De laatste keer dat ik je verzoek om ontopic te blijven (of de keus te maken niet te reageren), en niet steeds alles(de veiligheids discussie) wilt "oprakelen", bij herhaling volgt een ban!
[/mod]

... Daar heb je wel een punt, maar ik denk dat hun grootste argument misschien wel is dat er nu niets mis ging ;)
Ik zie het knipoogje, desondanks ga ik er serieus op in voor anderen: ik heb nog nooit een fiks auto-ongeluk gehad, toch doe ik altijd mijn autogordel om.

Hoe vaak zijn hier al niet foto's en video's van ongelukken geweest? Daarop volgt altijd veel commentaar 'dom', 'onveilig' etc. Dat iets goed gaat, maakt het niet opeens veilig, het risico was al die tijd hetzelfde. Vrij naar een groot Vlaams schrijver: "Schop de mensen tot ze gevoel voor veiligheid hebben".

Zullen we de show even langs de maatstaven in deze sticky leggen?
http://www.modelbouwforum.nl/threads/veiligheid-en-rc-helikopters-regels-tips.121001

@emiel
Het is bekend dat ik bepaald geen fan van Quasti ben maar hier reageer je m.i. te stevig. Zou je dezelfde criteria in heel dit draadje toepassen wordt het wel erg rustig. Ik wens je wijsheid en sterkte toe.

Als het materiaal van de studio weigert dondert er een loodzware studiolamp van het plafond zo in het publiek. Een camera kan omvallen, de tribune kan in elkaar donderen, ga zo maar door. ...
Relativeren, non-argument.
... Maar deze discussie kon van meet af aan maar 1 kant op, daar kan geen inhoudelijk hoogwaardige reactie tegenop. ...
Dat is wel erg makkelijk. Gewoon die inhoudelijk hoogwaardige reactie geven.

veiligheid is kennelijk niet belangrijk meer als je op tv komt....

naja ik wens de hobby helis heel veel sterkte als dit een keer mis gaat wordt het voor veel meer mensen een probleem dan die ene stunt piloot die denkt helemaal het mannetje te zijn.

@startrex materiaal boven publiek heeft een behoorlijk hoge veiligheids klasse.
Dingen tillen boven mensen moet in 3 voud beveiligd zijn.

@emil
op de man spelen tsja het is hoe je het noemen wilt maar ik ben het hier niet mee eens. Dit is een conclusie die ik trek nadat iemand compleet onverantwoord dingen uitvoert op tv. Nee dank je daar heb ik mijn buik van vol. De risico's zijn niet te overzien die hier genomen worden. Ik vind dit schandalig en ik mag hopen dat de KNVVL nog stappen gaat ondernemen om dit in de toekomst te voorkomen.

Het is ronduit belachelijk.

Dat is de suggestie gewekt in deze context: als het fout gaat bij zo'n evenement als door Theo beschreven, waarom dan druk maken over deze tv-opnames? Ik heb het alleen wat sterk aangezet voor de duidelijkheid...

Ik bedoelde er mee dat je nog zo je best kan doen en alles denkt geregeld te hebben op het gebied van veiligheid en dat het dan evengoed nog fout kan gaan.Dat blijkt maar weer uit dit voorbeeld.

Daarom vind ik het een NON argument:rolleyes: als mensen tekeer gaan over veiligheid.Terwijl ze weten dat het altijd fout kan gaan en evengoed door gaan met de hobby.

Dus er is altijd een risico factor in het spel accepteer hem of ga breien...

Cheeta, heb jij deze uitzending op tv gezien?

Helaas heb ik het niet gezien.
Het moet wel iets bijzonders geweest zijn als ik de kritische geluiden zo hoor.

Johannes

Cheeta, heb jij deze uitzending op tv gezien?

Helaas heb ik het niet gezien.
Het moet wel iets bijzonders geweest zijn als ik de kritische geluiden zo hoor.

Johannes

Het was vooral erg mooi om te zien, ook al was het misschien een tikkie gevaarlijker dan het leek. :)

Wel jammer van die grote stukken reclame bij SBS6 gemist overigens, de heli stunt zit aan het einde pas.

Alleen de reacties van Jeroen van der Boom geven al aan dat de gemiddelde mens die niet met rc heli's bekend is totaal geen idee heeft wat zo'n machine kan doen en in het slechte geval, kan aanrichten... Dus het publiek zal waarschijnlijk alleen maar gedacht hebben:Goh wat leuk een speelgoedhelikopter. Maar dat is ondertussen ook wel algemeen bekend.

De stunt zelf was natuurlijk prachtig, aan Anko zn vliegkunsten zal niemand twijfelen maar waarom ze er niet voor gekozen hebben om het buiten te doen? Is het overwogen? Weersomstandigheden of het zal wel niet spectaculair genoeg zijn geweest denk ik.

En de heli zo dicht op de camera zal wel een inzoom factortje zijn denk (hoop) ik.

Risico's zijn er altijd maar je moet ze niet op gaan zoeken in zin van veiligheid.

Laatst bewerkt:
Kijk ik snap het ook wel een beetje , het is niet cool en spectaculair als iedereen achter een netje gaat zitten.
En als je jong bent zie je nu eenmaal minder gevaar dan als je al wat ouder bent.

Het kan gewoon niet goed gepraat worden om 3 meter van mensen te gaan hoveren met een veels te grote heli.

Denk dat je hetzelfde gevoel kan opwekken als je thuis even de tafel aan de kant zet en dan een trex550 laat hoveren in je woonkamer, dan laat je je vrouw even op de bank zitten.
Daarna vraag je aan haar en voelde je veilig.

Gr.

Laatst bewerkt:
Her kan gewoon niet goed gepraat worden om 3 meter van mensen te gaan hoereren met een veels te grote heli.

Ik neem maar even aan dat dit een verspreking is (hoereren???) maar zal vast een onderbewuste frustratie aan ten grondslag liggen, zo werken hersenen wel een beetje. Als die in voldoende mate aanwezig zijn natuurlijk.

Wat een onvoorstelbare idiote opmerkingen lees ik hier. En daar moet je dan inhoudelijk tegenaan varen, tegen die stroom in? Paarlen voor de zwijnen natuurlijk. @Ron vooral, deze laatste mededeling.

Jammer, ik heb de uitzending gemist (maar straks ga ik nog even naar Uitzendinggemist.nl)

Ik kom in dit draadje een paar maal opmerkingen tegen als: Bij de Tv weten ze echt wel wat ze doen, die nemen wel veiligheidsmaatregelen.
Nou... na 45 jaar bij de Tv werken kan ik wel zeggen dat ze inderdaad veiligheidsmaatregelen nemen, maar niet altijd weten wat ze doen. Voorbeeldje... Een auto in de studio? Tank moet leeg, mag max. 1 liter in zitten. (de rest van de tank is dus vol met benzinedamp, is maar iets brandbaarder dan benzine).
Ik heb zelf 1x een modelheli in de studio meegemaakt (lang voordat ik zelf aan RC deed, anders had ik zeker aan de bel getrokken) in een EO kinderprogramma. Ik schat gauw een rotor van een cm of 80, hij hooverde een tijdje op minder dan 3 meter van een stel kinderen, ikzelf met de camera ook zoiets ervanaf - ik vond het wel okee dat ik een camera vóór me had. Ik vond dat toen niet erg veilig - en ik wist er nog niks van af.

Bij ijshockey hangen er netten voor de tribune. Maar zo'n puck komt natuurlijk wel véél harder aan dan een rotorblad...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back