Een schitterend filmpje, maar.......

Maar dit is wel het risico natuurlijk:

Boete_drone_fotograaf.png

Dis komt uit het AD van gisteren. In mijn gedrukte exemplaar staat nog dat hij aanvoerde dat hij als hobbyist aan het vliegen was, maar dat de rechter daar niet intrapte (volgens mij maakt het ook niet uit, want op die plaats - boven mensen - had hij ook niet als hobbyist mogen vliegen).
Verder kreeg hij een voorwaardelijk boete van 750 €.

EDIT
Ik zie dat dit al eerder uit een andere bron is geplaatst, sorry

Laatst bewerkt:
.. wat ik net schreef,

als het verboden is, krijg je een boete,
en als je het verder doet,
word dat ding in beslag genomen !

of in de lucht, op de straat of in water,
zo moeilijk is het toch niet zich aan de regels te houden.

.. zo moeilijk is het toch niet zich aan de regels te houden.
Kennelijk wel.
Dankzij deze kleine en grote ondeugden is er ook een hele economie ontstaan.
Rechters, officieren, cipieren, politieagenten, deurwaarders en incassobureaus.

Vele tienduizenden banen. :proost:
En dat is echt niet alleen in stand te houden met wat dubbel parkeren of 6 km te hard rijden.

... het is wel toch nog een "Happy End" geworden,
maar mag niet voor imitatie gebruikt worden,
voor het zelfde kan de politie het toestel in beslag nemen,
en daar prat ik nog niet over, wat nog kan gebeuren ...

ik vind het een leuk film,
maar haal eerst een vergunning,
anders vliegt ons iedereen met zijn Drone om de oren

groetjes, Uwe

Nog een heel leuk filmpje met een drone. Let op, wat hier "fout" gaat is niemand te verwijten! Er is hier ook niets gebeurt wat verboden of gevaarlijk is. Hoewel, het was wel gevaarlijk....... voor de drone. ;);)
Drone in three. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Belachelijk!

Dit luchtvaartuig wordt opzettelijk gesaboteerd, met alle gevaren van dien.
Het had ook zodanig beschadigd kunnen raken dat het oncontroleerbaar boven de 300 m was gestegen, waar het tegen een mens(en)dragend toestel zou kunnen zijn gevlogen.

Heeft niets met modelvliegen te maken; enkel met een te laag IQ, te veel hormonen, te veel geld en te weinig inspiratie om je vrije tijd zinvol te besteden.

: smiley invoegen ter eigen keuze :

Is dat wat? Zo met een hamer op je eigen kop slaan? ;)

Ik hoop ten overvloede, maar mijn reactie was sarcastisch bedoeld. :(

Het is gewoon een domme (zinloze) actie, die niet per definitie zonder gevaar is.
En dat is waar dit soort draadjes over gaan. Toch?

Kan je nagaan hoe gevaarlijk zo'n golfbal is. De klap is zo hard dat die drone compleet uit de lucht werd geslagen. En ik heb wel eens ergens een artikel gezien dat iemand zo'n balletje tegen zijn bol had gekregen.

rpzry6s0fy5jds2u4fx5.png

AUW!!!

Kan je nagaan hoe gevaarlijk zo'n golfbal is. De klap is zo hard dat die drone compleet uit de lucht werd geslagen. En ik heb wel eens ergens een artikel gezien dat iemand zo'n balletje tegen zijn bol had gekregen.

rpzry6s0fy5jds2u4fx5.png

AUW!!!

Uhm volgens mij zit hij er nog in.:p

verstuurd met mijn smartphone

Totaal onverantwoord beetje golfballetjes in de lucht slaan,
meteen dikke prent geven en materiaal in beslag nemen.

meteen aan banden leggen voor er echt gewonden vallen.

Arme drone..
Gelukkig was het de drone die de bal ving, niet een onschuldige voorbijganger, of nog
erger.. een konijntje...

Het mos nie maggen. :nooo:
Maar wat is er tegen te doen? Die balletjes van een airbag voorzien die opblaast al hij iets raakt? Of nee, die balletjes van piepschuim maken dat komt niet zo hard aan. 8O

Totaal verbod, alleen de overheid moet met golfballetjes mogen spelen.

Want onze overheid, die kan je tenminste vertrouwen dat de middelen goed worden gebruikt.

Golfen alleen toestaan op daarvoor aangewezen terreinen. Duidelijke regels opstellen voor het gebruik van de baan (je niet onaangekondigd op een baan bevinden die in gebruik is, controleren of er zich niemand op de baan bevindt voor je afslaat) Degenen die zich op het terrein bevinden weten wat de risico's zijn. Nietsvermoedende burgers lopen weinig tot geen kans slachtoffer te worden van andermans hobby.

Als zo'n balletje iets raakt word het een ongecontroleerd projectiel , waarvan je nooit weet waar die zal landen.

Ook in het geval van stok storing kun je er nooit op vertrouwen dat de afzender enig idee heeft waar die mee bezig is..
Op de midgetgolfbaan is het leed nog te overzien door de vele hindernissen,
maar in het vrije veld..
Dáár is geen windmolen of looping die de snelheid uit dat projectiel zal halen.

Laten we eerlijk zijn, wie gaat er nu met z'n volle verstand een balletje in een gat proberen te slaan , als je hem gewoon kan oppakken en in het gaatje gooien.

En dat te bedenken dat ze allemaal nog een handicap hebben ook

Totaal onverantwoord
Meteen verbieden..

Moet je dit zien.. totaal onverantwoord..

[media=youtube]QmhpmCEhsoc[/media]

Daar zouden ze nu eens wat aan moeten doen

Laatst bewerkt door een moderator:
ik kan daar niet eens over lachen,
of was dat niet de bedoeling ?

ik weet het echt niet wat ik daar mee moet !

Back