Een schitterend filmpje, maar.......

Zou me niets verbazen als de opnames "vanuit de lucht" in Madurodam zijn gemaakt. Overige opnames zijn op ooghoogte, dus daar heb je sowieso geen multicopter voor nodig.

Toch is er op z'n minst voor sommige beelden wel een multicopter gebruikt. Bij de beelden van het torentje zie je boven in af en toe een propeller in beeld komen.
Die beelden kunnen natuurlijk ook in Madurodam gemaakt zijn. ;)

Mwha, volgens mij zet een beetje editor die dingen er achteraf zó in.
Het viel me meer op, dat de huizen (en vooral de ramen in de close-ups) er vrij onnatuurlijk uit zien.

Nee, ze moeten de poep eens met rust laten. Want hoe harder je in roert, des te meer gaat het stinken.

De media blaast de dingen graag op.

Nee, ze moeten de poep eens met rust laten. Want hoe harder je in roert, des te meer gaat het stinken.

De media blaast de dingen graag op.

je kan het natuurlijk ook omdraaien ;).. idioten moeten niet met dat spul in de buurt van vliegevelden / vliegtuigen komen of andere situaties waarin gevaar kan optreden dan kan de media er ook niet over schrijven.

overigens schrijft de media echt nog maar over het puntje van de ijsberg in het drone gebeuren. Want veel wordt "onder de radar gehouden".

idioten moeten niet met dat spul in de buurt van vliegevelden / vliegtuigen komen of andere situaties waarin gevaar kan optreden dan kan de media er ook niet over schrijven.

Helemaal mee eens, maar waarom is dat nieuws ? Kulnieuws met een hoog "Hartvannederland" gehalte.

Pak die gek gewoon keihard aan, phantom in de schredder en een boete die hij noodgedwongen in termijnen zal moeten betalen.

Maar nee hoor, als je op schiphol betrapt wordt met een nepshirt wordt je harder aangepakt.

Helemaal mee eens, maar waarom is dat nieuws ? Kulnieuws met een hoog "Hartvannederland" gehalte.

Of dit "nieuws" is, tsja, daar valt over te discussieren. Maar "nieuws" valt nu eenmaal moeilijk te sturen.

Pak die gek gewoon keihard aan, phantom in de schredder en een boete die hij noodgedwongen in termijnen zal moeten betalen.
Maar nee hoor, als je op schiphol betrapt wordt met een nepshirt wordt je harder aangepakt.

OK, laat ons maar eens starten met het terechtwijzen van elkeen die totaal onverantwoord bezig is met zijn hobby... :confused: Wat doe je dan met forumleden die het voor ons allen kunnen verzieken? --> [post3857]

Veel plezier ermee! Ik voorzie een toekomst waar lijnbesturing terug immens populair gaat worden, bij gebrek aan alternatief weliswaar...:confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
.... OK, laat ons maar eens starten met het terechtwijzen van elkeen die totaal onverantwoord bezig is met zijn hobby... :confused: Wat doe je dan met forumleden die het voor ons allen kunnen verzieken? --> [post3857]

Heel veel succes ermee en denk vooral aan je hartkleppen. De meneer waar je doelt is duidelijk van het type "Ikke-ikke-ikke en de rest kan stikken".

Ik wacht er op dat de modelvliegerij in Nederland wordt teruggezet naar de situatie van vroeger, toen "wildvliegen" absoluut niet was toegestaan.
(Huidige situatie België dus)
Als er dan ook nog fatsoenlijk gehandhaafd wordt, is het probleem met vliegers die de regels aan hun laars lappen (met welke type toestel of besturing dan ook) vrij snel verleden tijd.

Bijkomend voordeel: waarschijnlijk krijgen de modelvliegclubs er een aantal leden bij.

Laatst bewerkt door een moderator:
Veel plezier ermee! Ik voorzie een toekomst waar lijnbesturing terug immens populair gaat worden, bij gebrek aan alternatief weliswaar...:confused:

Dat "droneverbod" gaat er wel komen, als het zo doorgaat. Maar het zal de RC hobby niet schaden lijkt mij. Het scheelt nogal of jij op een veldje achteraf staat of in het centrum van een stad. Zo is het en zo zal het blijven.
Het grootste probleem zit em in het feit dat mensen met een verstandelijke beperking ook zo`n Phantom kunnen vliegen, en ja, een mooier kersrstkado kun je niet wensen toch. DAAR zit het probleem.

Maar even wat anders. De piloot van die Airbus zegt dat hij de drone vlak bij zijn vliegtuig heeft gezien. Dat betekend volgens mij dat het niet zo'n dji geval is geweest.
Die Airbus vliegt bij de landing rond de 250km/uur dan kan die piloot zo'n klein ding onmogelijk hebben gezien. Toen ik zelf nog mijn vliegbrevet had ben ik regelmatig (op veilige hoogte!) over en lang ons modelvliegveld gevlogen. De grote modellen kon je redelijk goed zien maar modellen zoals een Puma of een Trainer 2000 waren nagenoeg onzichtbaar. En dan vliegt een Ralley nog maar 150km/uur.
Wat hier in de lucht was is volgens mij een (veel) groter model geweest. Mogelijk met FPV apparatuur aan boord. Dat is dan ook waar ik veel meer "gevaar" zie. De kans dat zulke modellen verboden gaan worden zullen door dit soort voorvallen ook groter worden ben ik bang. Straks worden alle modellen groter dan xxx cm spanwijdte en/of zwaarder dan xxxx gram ook nog verboden.

Maar even wat anders. De piloot van die Airbus zegt dat hij de drone vlak bij zijn vliegtuig heeft gezien. Dat betekend volgens mij dat het niet zo'n dji geval is geweest.
Die Airbus vliegt bij de landing rond de 250km/uur dan kan die piloot zo'n klein ding onmogelijk hebben gezien.

Geen probleem om te zien, een zwaluw is zelfs nog goed te zien, en die heb ik zelf ook al "akelig" dichtbij gezien.

Cor

T zal hier dan wel weer over het commercieel gebruiken van zo'n ding gaan..
Maar je kunt geen vergunning aanvragen een maand vooraf, om een steekpartij te filmen.. :D

Back