een sleepboot.........maar welke ?

beste forumleden

ik kijk al jaren uit naar die mooie sleepboten :D en mijn handen jeuken om zelf een sleepboot te bouwen. Ik heb al redelijk wat ervaring met modelbouw circa 6 jaar en wil graag beginnen aan een leuke sleepboot.

alleen zijn er zoveel verschillende en ik weet niet echt waar ik moet zoeken,dus hebben jullie misschien wat ideeen wat betreft leuke modellen?

de sleepboot hoeft niet al te groot te zijn en de prijs moet onder 200 euro ongeveer blijven.

gr robin

denk dat je eerst moet verzinnen wat voor sleepboot je wilt
een zeesleper of havensleper en die er tussenin zitten
een Zwarte Zee is heel wat anders dan een Smit Nederland bijvoorbeeld
dan de vraag volledig zelfbouw vanaf tekening of een kant en klare romp
en 250 is dat inc of ex motoren, regelaars, servo's enz ....

Groeten Gerjan

Er is veel keuze voor een bootje onder de €200.
Als je op www.quartel.nl kijkt bij schepen --> werkschepen krijg je een redelijke indruk. Kopen kan elders.
Laat je, zoals al gemeld, goed voorlichten over vaareigenschappen. Een Zwarte Zee 4 is bijvoorbeeld een lastige klant als de ballast verkeerd ligt.
Houdt wel rekening met het eea wat je erbij aan moet schaffen zoals lijmen, verf, motor en radiouitrusting. Reken er voor het gemak nog een €200 bij.

Succes met kiezen.

Groeten,
Wessel.

dit lijkt mij wel een leuk bootje om mee te begingen
2198.jpg

brake/ elmshorn
allen op de site van graupner staat dat hij niet meer gelevert word, maar heb hem nog bij de quartel zien staan, denk wel dat ze die nog gewoon op voorraad haden.

hey

die brake/elmshorn heb ik ook weliswaar nog niet in elkaar dat komt na de pollux. en daarna heb ik nog projecten zat liggen waaronder drie restauratie's en een duikboot.

maar die brake/elmshorn is wel een goede beginner hoor.

Groetjes Geert

ik heb het liefst een bootje waar al een kunstof romp bijzit en er hoeft verder niets in te zitten qua servo's en regelaar.

zelf zat ik te denken aan de neptune van robbe.
heeft iemand daar ervaring mee?

gr robin

Ik heb de Bugsier voor je staan.
Hij is al inelkaar gezet met nieuwe motor er in.
Zie hier :

http://cgi.ebay.nl/SLEEPBOOT-BUDSIE...oryZ9144QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

In de titel staat de D inplaats de G van Bugsier das een foutje :oops:
Maar als hij niet verkocht wordt voor 65 dan mag jij hem voor een ander leuk prijsje hebben.

Je kan hem ook weer mooi maken, even uitelkaar halen en opnieuw inelkaar zetten.
Mocht hij helemaal niet verkocht worden gaat hij de vlierinng weer op.
Laat even wat weten.

Back