Een Springer Tug voor mijn kleinzoon

Vandaag nog wat aan die kachelpijp veranderd, was er niet helemaal tevreden over.

Grotefoto-8LF7H6WD.jpg

Grotefoto-DURIYGJP.jpg

Tevens de lieren gespoten en de betings.(de beting voorop past nog niet helemaal, maar komt goed)
De lieren ook eerst geel gespoten maar wat een ellende, randjes wilde niet goed pakken, primerlaag kwam er steeds doorheen, vind deze kleur ook wel wat hebben.

Grotefoto-QKOI7VO3.jpg

Grotefoto-XMYPQABP.jpg

Grotefoto-KKC646FS.jpg

En we gaan weer verder met de TUG.

ik vond de vorige uitvoering ook niet slecht,deze heeft een wat meer luxe ( duurdere) uitstraling
Het kleurtje van de lieren is inderdaad appart maar zeker geslaagd.
doe maar rustig verder, ik blijf alvast volgen.
vgr Marc

Vandaag de boel in kleur gaan spuiten.
Alles staat netjes gerangschikt om mee aan de slag te gaan, de werkbank is weer overzichtelijk ingedeeld.

Grotefoto-F73VJXPA.jpg

Eerst nog even de lieren bewerkt, vind ze zo wel stoer genoeg.

Grotefoto-L7R7DO3Q.jpg

Grotefoto-KP38KYAA.jpg

Eerst wordt alles in de primer gespoten, stuurhut is inmiddels al voorzien van de eerste lagen wit.
Dekhuis staat nog in de primer.

Grotefoto-8W66VCZE.jpg

Stuurhut is van binnen ook al gespoten en de Dimplex heeft al een mooi groen kleurtje gekregen.

Grotefoto-CUVTMIUU.jpg

Grotefoto-A6U8TQK6.jpg

En dan alles nog een keer spuiten, vind het met die spuitbussen wel lekker werken.

Grotefoto-EGTT44RF.jpg

Ook de wat kleinere onderdelen zijn inmiddels voorzien van een laklaagje.

Grotefoto-GLFIQVTP.jpg

Nu alles lekker laten uitharden, ga proberen om het bootje zaterdag klaar te hebben want dan komt kleinzoon Wessel thuis en hij hoopt natuurlijk zondag met Opa te kunnen gaan varen.

Vandaag de boel in kleur gaan spuiten.
Alles staat netjes gerangschikt om mee aan de slag te gaan, de werkbank is weer overzichtelijk ingedeeld.

Grotefoto-F73VJXPA.jpg

Eerst nog even de lieren bewerkt, vind ze zo wel stoer genoeg.

Grotefoto-L7R7DO3Q.jpg

Grotefoto-KP38KYAA.jpg

Eerst wordt alles in de primer gespoten, stuurhut is inmiddels al voorzien van de eerste lagen wit.
Dekhuis staat nog in de primer.

Grotefoto-8W66VCZE.jpg

Stuurhut is van binnen ook al gespoten en de Dimplex heeft al een mooi groen kleurtje gekregen.

Grotefoto-CUVTMIUU.jpg

Grotefoto-A6U8TQK6.jpg

En dan alles nog een keer spuiten, vind het met die spuitbussen wel lekker werken.

Grotefoto-EGTT44RF.jpg

Ook de wat kleinere onderdelen zijn inmiddels voorzien van een laklaagje.

Grotefoto-GLFIQVTP.jpg

Nu alles lekker laten uitharden, ga proberen om het bootje zaterdag klaar te hebben want dan komt kleinzoon Wessel thuis en hij hoopt natuurlijk zondag met Opa te kunnen gaan varen.
Daar zal hij dan super blij mee zijn dat is zeker . De boot ziet er super uit , succes met het afmaken .

Laatst bewerkt door een moderator:
Prima weer om vandaag met de spuitbussen aan de slag te gaan.
Beetje wind maar ja daar ga ik dan met mijn rug naar toe staan.
Scheepje gaat nu ergens op lijken,

Grotefoto-QKEP7ZUW.jpg

Grotefoto-RYOPGY6B.jpg

Grotefoto-RPUOCLNV.jpg

Grotefoto-MKQY3ADE.jpg

Grotefoto-7HZSM4M3.jpg

Grotefoto-FYPLSMGF.jpg

Grotefoto-ZJJXPCI7.jpg

Nu nog de stuurhuit er vast opzette en het interieur plaatsen, ramen plaatsen, bolders aflakken en vastlijmen. Daarna het dak op de stuurhut en de positieverlichting aanbrengen en dan is ie klaar (denk ik)

En......en..... heeft Wessel hem al gezien? En is ie al te water gelaten?

Is echt een mooi en fantastisch scheepje aan het worden hoor.
Adopteer je toevallig ook kleinkinderen:D??

Groet Dennis

Ik geloof dat hij hem wel op een plaatje via een whatsapp heeft gezien.
Gisteren is hij met zijn vader en moeder thuis gekomen van de vakantie, denk dat ie het vandaag beetje rustig aan moest doen, morgen weer naar school.
Donderdag a.s. is hij weer hier om tussen de middag te eten.'
Dan ziet hij het wel.

Heeft wel in het water gelegen maar dan in een speciekuip voor de waterlijn te meten.
In eerste instantie was het een beetje te zwaar en heb ik er ballast uit gehaald.
Nu net weer pech, 1 scharnier van de deur breekt af en valt op de grond, nergens meer te vinden, nu een nieuw scharnier maken. Anders lijm ik de deur misschien wel vast, blijft toch kwetsbaar.

En nee, wij hebben aan 3 kleinkinderen genoeg, 1 knul en 2 meiden.

Is echt een mooi scheepje geworden. Ook een hele nette afwerking. Daar zal Wessel vast heel blij mee en trots op zijn.

Natuurlijk vanavond nog even verder geknutseld.
Het dak van de stuurhut voorzien van positieverlichting, hele kleine smd ledjes voldoen voor mij hier prima.

Grotefoto-YQPSGKJR.jpg

Grotefoto-QVY6VNP8.jpg

Grotefoto-4Z7WJENE.jpg

Grotefoto-JEOZ746R.jpg

Grotefoto-F36D3BFK.jpg

Het interieur van de stuurhut vordert ook redelijk.

Grotefoto-KBYBHHO4.jpg

De stuurhut staat nu ook vast op het dekhuis, moet daar wel morgen of zo nog een beetje herstel werk doen dus de spuitbus er bij.

Vandaag besloten om de verlichting te laten vervallen, Wessel zal er waarschijnlijk niet mee in het donker gaan varen.
Met een likje verf gaat het ook en ben ik weer een paar stappen verder.
Moet ook eerlijk bekennen dat de eerste opzet helemaal mislukte, leds branden door terwijl ik er wel de juiste weerstanden voor had gezet, maar wat bleek. Ik maakte gebruik van een stukje epoxiemontageplaat met van die gaatjes waar in de weerstanden geslodeerd konden worden.
Deze was in banen dus dat leek me wel wat, was ik vergeten om de baan tussen de uiteinde van de weerstand te onderbreken, toen was ik er ff klaar mee.

Verder de boel opgebouwd en los beslag vast gelijmd met epoxie.
De bolders voor en de grote achter staan nu verankerd aan de bodem, ik kan het scheepje daarmee zo optillen dus die zitten als een huis .... uh bolder.
Kapitein staat ook al een het stuurwiel, verder wil ik het geheel een keer in de blanke lak spuiten.
Het mag van mij allemaal best wel een beetje bling bling zijn want het is een schip wat zo van de werf afkomt, dus deze keer geen roest.

Aan de voorkant van de stuurhut het logo van de maatschappij, WR (Wessel Romijn) hoop dat ie het er mee eens zal zijn.

Grotefoto-UPMOMYFA.jpg

Grotefoto-PHRV6OYM.jpg

En natuurlijk moet er ook een naam op het schip, Wessel vond het wel leuk om deze ook Buster te noemen dus dat is dan de Buster II geworden.

Grotefoto-XHZ64XT8.jpg

Grotefoto-38LJ648J.jpg

Dan is het de bedloeling dat de matroos achterop straks met een tuinslang de kont van de TUG gaat schoon spuiten. De houding is er al alleen nog geen waterslang. Dat zal wel na de vakantie worden.

Grotefoto-RWIZJT7R.jpg

Als het geheel in de blanke lak staat dan worden daarna ook de ramen er in gezet. In de deur zit al een raam, die heb ik er in gelijmd met witte houtlijm en het blijft goed zitten. Dat doe ik ook met de huisjes op de treinbaan, daarmee voorkom je vlekken van lijm wat door oplosmiddel kan worden veroorzaakt.

Vandaag besloten om de verlichting te laten vervallen, Wessel zal er waarschijnlijk niet mee in het donker gaan varen.
Met een likje verf gaat het ook en ben ik weer een paar stappen verder.
Moet ook eerlijk bekennen dat de eerste opzet helemaal mislukte, leds branden door terwijl ik er wel de juiste weerstanden voor had gezet, maar wat bleek. Ik maakte gebruik van een stukje epoxiemontageplaat met van die gaatjes waar in de weerstanden geslodeerd konden worden.
Deze was in banen dus dat leek me wel wat, was ik vergeten om de baan tussen de uiteinde van de weerstand te onderbreken, toen was ik er ff klaar mee.

Verder de boel opgebouwd en los beslag vast gelijmd met epoxie.
De bolders voor en de grote achter staan nu verankerd aan de bodem, ik kan het scheepje daarmee zo optillen dus die zitten als een huis .... uh bolder.
Kapitein staat ook al een het stuurwiel, verder wil ik het geheel een keer in de blanke lak spuiten.
Het mag van mij allemaal best wel een beetje bling bling zijn want het is een schip wat zo van de werf afkomt, dus deze keer geen roest.

Aan de voorkant van de stuurhut het logo van de maatschappij, WR (Wessel Romijn) hoop dat ie het er mee eens zal zijn.

Grotefoto-UPMOMYFA.jpg

Grotefoto-PHRV6OYM.jpg

En natuurlijk moet er ook een naam op het schip, Wessel vond het wel leuk om deze ook Buster te noemen dus dat is dan de Buster II geworden.

Grotefoto-XHZ64XT8.jpg

Grotefoto-38LJ648J.jpg

Dan is het de bedloeling dat de matroos achterop straks met een tuinslang de kont van de TUG gaat schoon spuiten. De houding is er al alleen nog geen waterslang. Dat zal wel na de vakantie worden.

Grotefoto-RWIZJT7R.jpg

Als het geheel in de blanke lak staat dan worden daarna ook de ramen er in gezet. In de deur zit al een raam, die heb ik er in gelijmd met witte houtlijm en het blijft goed zitten. Dat doe ik ook met de huisjes op de treinbaan, daarmee voorkom je vlekken van lijm wat door oplosmiddel kan worden veroorzaakt.

Wessel zal hier super blij mee zijn .

Laatst bewerkt door een moderator:
Doe de sb en bb lichten het wel?
Ik zou er toch een of twee dekstralertjes opbouwen dmv Leds. Die zie je overdag ook!

Verder nog steeds prachtig hoor!

Groet Dennis

Super gelukt allemaal, ik denk dat Wessel wel blij is met het logo. Dat geeft ruimte voor meerdere schepen die van dezelfde reder zijn :D

Benieuwd wat de volgende gaat worden;)

Ook al wordt er niet 's nachts mee gevaren toch voegen lampjes wel iets toe. Is altijd leuk om aan te zetten en ook voor het idee maakt het het wat echter. Gaat vast helemaal goedkomen

De te waterlating en doop laten nog wel even op zich wachten maar op het technische gedeelte na is de Springer Tug, genaamd BUSTER II klaar.

De nieuwe eigenaar had nog wel wat kleine aanmerkingen maar uiteindelijk kon hij er wel tevreden over zijn.

Grotefoto-CAKAYGWY.jpg

Grotefoto-MMGB8MDL.jpg

Grotefoto-Z67EAAM4.jpg

Ook zijn alle ramen inmiddels geplaatst zodat er met weer en wind straks gevaren kan worden.

Grotefoto-VLTHF6M6.jpg

Na de vakantie het technische gedeelte nog even af maken en dan hopen dat we in oktober nog wat leuke en zonnige zondagen hebben om te varen.

Back