Een Stickpack maken (solderen)

• Topicstarter Topicstarter Bronco
  • Startdatum Startdatum
B

Bronco

Guest
Hallo,

Heb nog 2 packs IB1400mah liggen (side-by-side) gesoldeerd. Wil deze graag in mijn LRP Shark gebruiken, maar zijn in dit formaat te groot.

Ik moet ze dus omvormen naar stickpaks om ze te laten passen.

Hoe soldeer ik zoiets in elkaar? Of is er een andere manier ?

Kan iemand mij hierbij helpen ?

Bedankt voor de link, maar mijn Duits is ronduit slecht dus kan hier niet veel mee.

Op de tekening zag ik iets dat ik ooit bij een soldeerbout kreeg : precies een hamertje.

Is dit iets dat gebuikt moet worden om zowel de + en de - van een batterij op te warmen en te solderen.

Maar tegen dat je de 2 batterijen tegen elkaar geschoven hebt is het soldeersel toch al hard ?

Zet een L-ijzer profiel in je bankvijs zodat het verticaal staat. Met een elastiekje plaats je de eerste cel tegen dit profiel (onderaan rustend op de bankvijs). De tweede cel houd je met de hand iets hoger tegen het L-profiel. Na de beide polen vertind te hebben verwarm je (slechts heel even, anders doe je de cellen om zeep) je ze gelijktijdig met behulp van de hamerkop. Nu is het een kwestie van snel te zijn; je haalt de hamerkop er tussenuit en knalt de bovenste cel zo snel mogelijk tegen de onderste. Door gebruik te maken van het L-profiel liggen ze nu mooi inline.

Succes.

Zo werkt het. Wees voorzichtig met een metalen (geleidend) hoekprofiel. Gebruik liever twee haaks op elkaar gelijmde plankjes. Dat voorkomt in ieder geval kortsluiting. Schuif de accu's met de vertinde polen snel, maar niet met een klap tegen elkaar. Zo voorkom je dat wegspetterend tin sluiting veroorzaakt.

Bedankt voor de link, maar mijn Duits is ronduit slecht dus kan hier niet veel mee....
Jawel hoor, m.b.v. de automatische vertaling van Yahoo! Babel Fish - Text Translation and Web Page Translation Niet perfect maar goed genoeg voor techno-babbel.
Belangrijk: 100Watt soldeerbout, kachelpook, niet zo'n soldeerpistool.

Veel soldeertips:
s39-s65-en-soldeer-vet-pasta-en-zijn-grote-bagger
faq-het-solderen-van-een-ontvangeraccu
losse-cellen-solderen-wat-een-ramp-2

Laatst bewerkt door een moderator:
Alvast bedankt voor de tips.

Heb nog een alu hoeprofiel in het tuinhuis liggen. Zal dit met tape afschermen (of hoeft dit niet met alu ?) en aangezien ik toch al een pak uit elkaar heb gaan we dit zo proberen.

nadeel is dat soldeer bout en papier geen goede combie zijn dus mag je niks morsen het plan van de houten balkjes is goed, nog beter is een hittevast stuk kunststof L profiel, hittevast, dus wel duur

Als de cellen heet worden, doe je iets verkeerd. Vooral geen kleine soldeerbout gebruiken.
De 'min' van een cel slurpt de meeste warmte op, dit is namelijk de hele beker/buitenkant van de cel.

Back