Een Tigertank I bouwen ,schaal 1:11 1/2

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Joop.O.H., 23 dec 2007.

  1. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Hallo Klaas

    Prachtig gedaan en nog bedank.

    Gr.Joop
     
  2. Jan de K

    Jan de K

    Lid geworden:
    30 aug 2006
    Berichten:
    984
    Locatie:
    st Michielsgestel
    in 1 woord: Formidabel !
     
  3. pepper

    pepper

    Lid geworden:
    14 jun 2006
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Voorhout
    Prachtig PanzerKpfw V! Ikzelf vind de IV mooier met de Henschel loop, maar heel erg strak gedaan!
     
  4. echt geweldig mooi! ik vind t prachtig! complimenten.
     
  5. Marko

    Marko

    Lid geworden:
    21 nov 2007
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Maassluis
    Ik had je al een poos geleden gevraagd waar jij de rubsen had gekocht. En nog bedankt voor je antwoord. Die van conrad lijkt gelukkig redelijk veel op die van een Tiger 1 of 2.
    Nu heb ik alleen nog 2 kleine problemen in mijn project dat zijn de electromotoren die een tank van 15+ kilo kunnen voort bewegen. Conrad heeft voornamelijk kleine vertragings motoren. Wat gebruik jij zelf voor motor. En houden die kunstof tand wielen die jij gebruikt het goed. Zijn die ook van conrad. Ik zat zelf aan een ketting te denken met een overbrenging. Maar wat jij hebt ziet er ook goed uit. Het is trouwens geen kongings tiger geworden ga ook een gewone tiger 1 maken maar dan wel een Laat model met zimmerit en stalen wielen.

    Hoop dat jij me wat veder kan helpen.
     
  6. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Hallo Marko

    Leuk dat je er ook een maakt.

    De motoren komen uit een BMW-3 serie en zijn oersterk en de kunststoftandwielen bevallen mij uitstekend,ik heb ze om en om geplaatst staal/kunststof voor het lawaai,op de eerste pagina kun je de motoren zien zitten.

    De tandwielen heb ik van conrad ,beide, staal en kunststof.

    Maak je er nog een bouwverslag van?

    Gr.Joop
     
  7. Marko

    Marko

    Lid geworden:
    21 nov 2007
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Maassluis
    Zodra ik er aan begin ga ik hier een verslag maken.
    Ben nu nog alles op papier aan het zetten en kijken of ik alle benodigd heden kan vinden.
    Zijn dat ruiten wisser motoren van een BMW? want echt veel electromotoren zitten daar niet in en voor een raam motor lijken ze een beetje klein.

    En dacht altijd dat conrad kleine tandwielen leverde die van jouw zien er best groot uit.
     
  8. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Het zijn aanjagerventilatoeren van de kachel en hebben mij 25 euro per stuk gekost(bij de sloop)
    Zijn twaalfpolig dus energie zuinig.

    De tandwielen,glijlagers en assen(zilverstaal) als al het messing materiaal heb ik bij conrad weg.

    Heb je een draaibankje?want dat is wel gemakkelijk ,vooral als je alles zelf wil maken is zo'n ding ontbeerlijk.Ik heb een tijdje geleden ook een freesbankje aangeschaft omdat ik nu met stoom bezig ben ,ketel en stoommachine maken .

    Gr.Joop
     
  9. Marko

    Marko

    Lid geworden:
    21 nov 2007
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Maassluis
    Oke bedankt dan ga ik eens zoeken naar die motoren.

    Ja ik heb zelf de beschikking over een draaibank vreesbank en nog wat andere machines.
    Mijn vader maakt al jaren Stoommachines dus kan mooi van zijn apperaten gebruik maken.
    Heb ooit ik het verleden MTS werktuigbouw gedaan. En pak het metaal bewerken nu weer op voor de hobby.

    Maar bedankt voor de tips. Dan ga ik ook eens zoeken naar de tandwielen bij conrad.
     
  10. Ron Keller

    Ron Keller

    Lid geworden:
    29 okt 2005
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rotterdam
    beste Joop,

    De eerste wheatersporen zitten erop, dit laat ik nu even een paar dagen GOED drogen,
    effe kijken hoe dit nu uit gaat pakken,als ik tevreden ben wheater ik hem in een keer af,dan is die over een paar weekjes wel af,ik zal binnenkort wel wat foto`s posten.

    Tja ik kon het niet laten.

    Wel leuk speelgoed.

    met vriendelijke groet,
    Ron.
     
  11. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Hoi Ron

    je laat er ook geen gras over groeien!Ik zie wel hoe het verder afloopt.

    Gr.Joop
     
  12. Ron Keller

    Ron Keller

    Lid geworden:
    29 okt 2005
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rotterdam
    ''IK BEN NIET TEVREDEN''

    Beste Joop,

    De olieverven die ik gebruik om te wheateren gaat niet werken met de MOTIP verf die jij erop gespoten heb.

    Zelf spuit ik mijn werk voor 99% met acryl verf,om een beter resultaat te krijgen op jouw tank
    zal ik deze tank overnieuw moeten spuiten,nu wil ik XF-59 ''desert yellow'' erop spuiten deze verf is mat en geen hoogglans,
    dan krijg ik pas het het beste resultaat.

    Alleen dan moet ik alles eraf halen,wielen etc etc,da`s opzich geen probleem voor mij ,maar ik wil wel jouw toestemming.


    met vriendelijke groet,
    Ron.
     
  13. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Hoi Ron

    Mijn toestemming heb je,wel jammer voor je dat het tegen zit.

    Je sloopt er maar af wat voor je het beste is.De rupsen gaan er gemakkelijk af door een van de pennen er uit trekken ,geef niet welke, zo kun je de hele rups er af halen wat voor het bewerken ook makkellijk is.Die plak letters kun je er ook wel af halen als je dat beter uit komt want daar heb ik er nog genoeg van.

    Zo krijgt de tank ook zijn orginele kleur want om eerlijk te zeggen stond mij die glanzende verf ook niet aan.

    Ik voel mij wel een beetje modelbouwer,maar verven en spuiten...daar heb ik een broertje aan.

    Ene,de kosten die er mee gemoeit zijn komen we wel uit.

    Gr.Joop
     
  14. Ron Keller

    Ron Keller

    Lid geworden:
    29 okt 2005
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rotterdam
    beste Joop,

    ''WEMBAM,THANK YOU MAN''

    Ik ga er van het weekend(denk ik)mee beginnen,me eigen projectjes leg ik effe stil jouw tankje krijgt nu mijn volledige
    aandacht.De letters peuter ik eraf en ga ze als mal gebruiken,de nieuwe letters spuit ik erop,was ook in het echt.

    Jij had het erover dat er ook nog letters aan zijkant op moesten,zijn dat toevallig ook de ''318'' letters????????
    En waar komen ze precies,heb je toevallig daar een afbeelding van.

    En Joop om eerlijk te zeggen is elektronica ook niet mijn ding daar snap ik nu geen ene reet van,ik kan een duikboot laten duiken
    en that`s it,de theorie die er erom heen hangt is niet helemaal mijn ding,en daar heb je dit geweldige forum voor om elkaar te helpen.

    En Joop ik hoef er ik NIKS voor te hebben ik heb het je aangeboden voor mij is het hele eer om jouw prachtmodel op mijn werktafel
    te hebben,en af en toe speel ik eens mee,die paar euries voor de verf pffff lekker belangrijk.


    met vriendelijke groet,
    Ron.
     
  15. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
  16. Ron Keller

    Ron Keller

    Lid geworden:
    29 okt 2005
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rotterdam
    beste Joop,

    Dit is echt een supervet linkie,thanks.Ik ga jouw tank in een cammoschema spuiten,dit gaat echt een vet model worden,is het eigenlijk al maar nog vetter.

    met vriendelijke groet,
    Ron.
     
  17. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
    Hé Ron,

    Niet teveel vet gebruiken, dan roest'ie niet meer .... :rolleyes: hahaha.
     
  18. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
  19. Ron Keller

    Ron Keller

    Lid geworden:
    29 okt 2005
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rotterdam
    beste mensen,

    @Lex, tja duikboters hebben nu eenmaal wat met vet,sommige dingen moeten nu eenmaal soepel heen en weer kunnnen gaan.



    @Joop,De demontage is begonnen,alles is eraf van het ''onderschip''.De wielen gaan zeer spectaculair worden om te spuiten,het zijn er veel
    en rond,maar ik heb een maniertje gevonden.De linker zijkant heb ik een stuk ''test'' gespoten met grijze primer van motip,ennnnnnnnnn
    ik ben redelijk tevreden.Vanmidddag ging voor het eerst na Galderen de kap eraf,en ja toen heb ik gelijk niks meer gedaan,ik was BLIJ dat ik doekjes
    op mijn werktafel had liggen,anders was er nu waterschade geweest,dit is echt de defenetie van ''speaken bij de buurman''.

    Ik geloof dat we effe over de telefoon moeten gaan kletsen.



    met vriendelijke groet,
    Ron.
     
  20. cpt.dave

    cpt.dave Guest

    hey joop effe een vraagje hoe kom je aan alle onderdelen koop je die of maak je ze zelf.

    Mvg,

    dave
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2008

Deel Deze Pagina