Een vraag over 2 verschillende zenders

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door P@trick, 4 aug 2003.

  1. P@trick

    P@trick Guest

    ik heb een vraag over 2 verschillende zenders.

    het enigste verschil is eigenlijk dat de enen pcm1024 en hsr ofzoiets heeft.
    is dit dus echt een groot verschil gebruiken de mensen die echte races rijden dit ook daad werkelijk.

    en ik heb hem gezzien in america voor 100€ goedkoper dat is dan inclusief tax met alles er bij wat je hier dus niet krijgt maar dan is hij 75mhz FM kunnen wij dat gewoon gebruiken of mag dat dus niet.

    het gaat hier om de.

    http://www.pkracing.nl/futmegat3pk.jsp
    http://www.pkracing.nl/sanwam8.jsp

    het verschil tussen deze 2 is dus in nederland ook 150€ want ik kan de sanwa m8 bij conrad halen voor 325€ maar de futaba 3pk is niet goed koper te krijgen jah of dus amerika maar dan zit ik dus met die mhz.

    Welke is dus de beste koop.
     
  2. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Zet dan gewoon de foto's erbij en het typenummer van het product.. Voor de mensen die meer willen weten post je ff een linkje naar de site...liefst gewoon van de fabrikant zelf...

     
  3. P@trick

    P@trick Guest

    jah maar nu heb je geen info over de sanwa er bij gezet dus helpt jouw post me nu echt heel veel :S
    en kost ook lekker geen ruimte.

    ik vraag iets simpels of moeilijks hoe je het noemen wilt er staat een link bij naar informatie.
    en eigenlijk wil ik alleen maar weten of ik voor dat HRS moet gaan of dat ook daad werkelijk op het circuit gebruik word of dat het een snufje is die eigenijk helemaal niet gebruikt.

    en ik wil graag weten of ik hem kan importeren of dat ik hier geen 75mhz FM mag gebruiken.
     
  4. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    in NL mag je niet 75 Mhz gebruiken...

    alleen 27, 35 en 40 Mhz. Je zult hem dus in NL moeten kopen of iets anders moeten vinden.

    shift-on-the-fly
     
  5. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    35Mhz mag ook niet, is voor alles dat vliegt...
     
  6. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Daar heb je gelijk in. Maar ik bedoelde eigenlijk de frequenties die in NL legaal zijn. Maar voor auto's mag alleen 27 en 40 Mhz. Goed dat je het ff erbij meldt :)

    shift-on-the-fly
     
  7. P@trick

    P@trick Guest

    ok tnx dat is dus al 1 duidelijkheid waar ik echt iets aan heb.
    maar die futaba daar kan je losse modules in kopen als ik hem nou uit amerika haal en ik stop er een module van 40mhz NL in mag het dan wel.

    en verders zou ik nu nog heel graag antwoord willen hebben over die HRS.
     
  8. P@trick

    P@trick Guest

    goed heb net een lang gesprek gehad en ik koop geen zender uit het buitenland.

    ik denk dat ik gewoon voor de 3pk ga.
    maar met accu en zo is hij 570€ dus word wel nog een paar maandjes sparen.
     
  9. RPI

    RPI Guest

    Ik heb de Futaba T3Pk met PCM module. De PCM module maakt hem iets trager, maar dit is niet storend. Bij een afstand van ongeveer 400m is de vertraging echter heel goed merkbaar, maar dan zie je je auto al nauwelijks meer. In de PCM module zit een ingebouwde fail safe!

    Met een HRS ontvanger is de zender juist veel sneller dan andere zenders.

    Het is een fantastische zender waar zomogelijk alles aan kan worden ingesteld.

    Sparen en kopen dus! :wink:
     
  10. LouD

    LouD Guest

    Je kan op die Futaba toch ook een normale FM ontvanger aansluiten? Ik ben van plan om die er bij te kopen voor op mijn Savage en dan die PCM op mijn HPI aan te sluiten. Mocht ik dan een Serpent kopen, wat ik met de tijd wel van plan ben dan koop ik daar een HRS ontvanger voor met 2 digitale servo's :)

    Tijd om te sparen dus :D
     
  11. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    let wel op dat de HRS ontvanger alleen maar met hele dure Digitale futaba servo´s gebruikt kan worden, iets anders werkt niet...
    En als je een beetje rondshopt heb je hem in nederland voor nog minder, met garantie en service als er eens iets mee mocht zijn, kun je op een zender uit de US gewoon vergeten......
    ...............................Peet............................8)
     
  12. P@trick

    P@trick Guest

    inderdaad de us is ook van de baan.
    ik ga goed rondshoppen en kijken of ik hem goedkoper kan krijgen en dan koop ik hem.

    tnx allemaal
     
  13. P@trick

    P@trick Guest

    Ok ik heb vandaag 14aug de futaba t3pk gekocht.
    voor zover is het een super zender.

    maar ik heb nog wel wat te lezen en in te stellen.

    kheb hem met de pcm ontvanger genomen.
    voor mensen die intresse hebben om een t3pk tekopen bij www.pitstop-tuningcenter.nl is hij 415€
     

Deel Deze Pagina