eerst heli welke kopen?

• Topicstarter Topicstarter rickhave0
  • Startdatum Startdatum
Als je wilt leren helivliegen dan moet je gewoon een Dragonfly 04 hebben

www.RCVliegshop.nl

PiccoZ vind ik dus echt geen heli om mee te leren vliegen.. Het is gewoon speelgoed.

Koop een Dragonfly 04 leer vliegen.. en probeer dan te sparen voor een Collective Pitch heli.

Zo'n Lama is denk ik ook wel goed, veel goede dingen over gehoord.. alleen ik heb er geen ervaring mee.

Maar met een Lama leer je toch niet echt vliegen vind ik. Het zijn leuke dingen, maar als je serieus wilt leren vliegen zou ik toch voor een HM004 gaan. Dan kun je met een klein budget mooi de eerste stappen zetten. Als je daarna kan vliegen kun je ook kijken voor iets leukers zoals een Trex.

waarom koop je eigenlijk niet gewoon een trex ik heb pas een trex gekocht 2e hands van hans :D:D

en dan moet je het gewoon opbouwen net als ik het doe. Daarmee bedoel ik sparen voor zender en daarna voor gyro en dan voor een goede lipo lader.

duurt even voordat je het hele setje vliegend hebt maar als het zover is zul je en waarschijnlijk geen spijt van krijgen.

PS: of koop een 04 bij RCV bijvoorbeeld

greetz RC_junk

RC_junk zei:
waarom koop je eigenlijk niet gewoon een trex ik heb pas een trex gekocht 2e hands van hans :D:D

en dan moet je het gewoon opbouwen net als ik het doe. Daarmee bedoel ik sparen voor zender en daarna voor gyro en dan voor een goede lipo lader.

duurt even voordat je het hele setje vliegend hebt maar als het zover is zul je en waarschijnlijk geen spijt van krijgen.

greetz RC_junk

Dan kan je toch beter doorsparen en wachten tot je alles in 1x kan kopen? Het levert je toch niks tijdsvoordeel op van stukje per stukje te kopen, het heeft alleen nadelen. Want als je vb eerst je heli koopt dan zender dan ... en tegen de tijd dat je de final touch geeft door vb een gyro te kopen ontdek je dat die heli en zender ondertussen al sterk gedaald zijn in prijs (of dat jouw versie verouderd is), en jij hebtm gewoon in de kast moeten laten liggen al die tijd.

RC_junk zei:

greetz RC_junk

En dan heb je eindelijk genoeg gespaard en crash je gelijk de eerste keer en dan kan je weer een hele tijd sparen. Gelijk een Trex kopen lijkt me niet echt een goed idee. Kun je beter leren vliegen met een hm004 en als je dat kan vlieg je zo weg met een Trex.

wat je zegt is wel waar hoor kriz maar het is nou ook eenmaal een feit dat een rex veel stabieler is dan een 04 en dus zou je het hoveren er met niet al te veel problemen moeten kunnen leren en hoveren is de basis van het heli vliegen.

Heb je zelf al eens gevlogen met een heli voordat je je trex kocht? Een trex is inderdaad wel iets stabieler maar leren heli vliegen is nooit makkelijk. De trex is ook een behoorlijk complexe machine in vergelijking met de hm004. De crashkosten zijn een stuk hoger en bovendien is alles veel ingewikkelder voor een beginner. Er is veel meer af te stellen en fout te doen met een trex wat weer kan leiden tot meer crashes en veel frustratie.

NIET met een t-rex vliegen!

Gewoon voor de Dragonfly 04 gaan..

Crashkosten zijn goedkoop en je leert ook een beetje hoe een heli ongeveer in elkaar zit..

ja natuurlijk heb ik wel eens gevlogen met een andere heli dan voor de rex een 04 tje :D:D:D:D

Dus jij kunt al een beetje vliegen :D ? Dan is de kans dat het goed gaat toch iets groter :wink: . Toch vind ik het minder dat je dan een absolute beginner met zeer beperkt budget aanraad om ook een trex te kopen. Met het budget wat hij heeft is er eigenlijk weing mogelijk behalve een Picooz of met iets sparen een Hm04. De kosten van een crash met de trex zijn waarschijnlijk al meer als zijn complete budget.

dat is ook weer waar kriz, maar beginnen met een 04 is zeker niet onverstandig. ik ben daar zelf ook mee begonnen :D

Een T-rex is niet bepaald een beginnersmodel, ze vliegen best leuk, mits perfect afgesteld.
Met een laag budget zou ik gewoon voor de df 04 gaan.
Zo`n lama vliegt niet als een heli, maar is gewoon een (leuk) speeltje.

Back