Eerste 6-kanaals na 4-kanaals

Vanwege de h1 heb je geen swash mix nodig. Dan is ieder kanaal gewoon 1 functie, dus staat de swash mixer op inhibit (uit)

Heli familie vandaag weer een beetje uitgebreid... ging naar de shop om motortje van mijn nano cpx te laten vervangen en stond daar zo'n mooie nieuwe MCPX BL te blinken, heb hem dan maar gekocht he :D

Wat is dit een hevig ding tegenover de Nano zeg :o

Naar de shop om een motortje te vervangen?
Welnee, gewoon lekker zelf doen!

Setje van die minischroevedraaiertjes erbij, kleedje om op te knutselen en schroeven maar!
Doorgaans als je de spullen die je eraf haalt goed neerlegd, heb je meteen een geheugensteun om het weer in elkaar te zetten..

Gefeliciteerd met de bl trouwens
Redelijk pittig apparaat, ik heb bij die van mij eerst de pitch eens 30% teruggeschroefd...
Nu is ie nog vlot genoeg, maar wel handelbaar..

Naar de shop om een motortje te vervangen?
Welnee, gewoon lekker zelf doen!

Setje van die minischroevedraaiertjes erbij, kleedje om op te knutselen en schroeven maar!
Doorgaans als je de spullen die je eraf haalt goed neerlegd, heb je meteen een geheugensteun om het weer in elkaar te zetten..

Gefeliciteerd met de bl trouwens
Redelijk pittig apparaat, ik heb bij die van mij eerst de pitch eens 30% teruggeschroefd...
Nu is ie nog vlot genoeg, maar wel handelbaar..

Is dit dan in travel adjust de pitch op 70% zetten student?

Is ie bij jou ook zo jumpy op de pitch dan?
Ik heb inderdaad domweg de pitch bij travel adjust omlaag gedraait.
Ik dacht tot 70%

ook heb ik de tail omhooggedraait naar 125%
dan begint ie lekker op de staart te reageren.

Ff opletten dat je bij spectrum twee kanten van de stick hebt.
Dus als je een waarde verandert, moet je ook even de stick bewegen om op de tweede kant uit te komen en deze veranderen

Is idd nogal springerig en oncontroleerbaar.
Andere rare eigenschap van de mijne:
Bij volle batterij optoeren geeft als resultaat dat hij echt op zijn voorste poten gaat staan, voorste pootjes op de grond en staartje toch een 60° de lucht in, en heel af en toe helt ie daarbij ook een beetje naar rechts over.
Het rare is dat als ik een minuutje met de batterij heb gevlogen hij gewoon mooi recht de lucht ingaat, begrijp er niks van :confused:

Gisteren nog crach gehad met de MCPX BL, stond op zijn voorste poten en schoot er opeens vandoor... landing gear kapot, swashplate kapot...
Deze voormiddag mee naar de shop geweest waar ik hem kocht en bleek een foutje in het mainboard te zijn, heli werd gratis hersteld, juist de swashplate heb ik moeten betalen omdat ik er een alu-swashplate heb laten opzetten.

Ik weet niet of reclame hier mag maar EP-FUN te Beveren Waas is echt een top winkel, steeds word je er vriendelijk ontvangen en altijd krijg je een goede service aangeboden... :thumbsup:

Ik heb zo'n beetje gelezen over throttle curves, vooral over vlakke en V curves, heb beiden geprobeerd en vind zowel de Nano CPX als de Mcpx BL net iets beter vliegen met vlakke curve. Ik heb ook het één en ander gelezen over governors, hoe weet je of er een governor in je heli zit, dit intresseert me vooral voor de Blade 450 3D...

de manual doorlezen....

Ha zo ik kan dit terugvinden in de manual, straks even zien of er iets over vermeld staat in die van de 450 3D ;)
Wel jammer dat de manuals niet in het Nederlands erbij zitten he, dat nogal technische Engels is niet altijd even makkelijk te begrijpen

Back