Eerste aanschaf: welke van de drie????

• Topicstarter Topicstarter p.overberg
  • Startdatum Startdatum
P

p.overberg

Guest
Hallo allemaal,
ik ben nieuw op dit forum en heb al het een en ander gelezen maar twijfel over mijn eerste aanschaf. Wat vinden jullie dat ik het beste kan kopen voor een serieuze start:
1)T-rex 450X met MC12 zender: occasion
2)X-400 met veel uprades (?): occasion
3)Dragonfly 39: nieuw

Mijn ervaring: 1,5 uur les gehad bij flycam (3 jaar geleden) en een keer een Vario heli gebouwd maar nooit gevlogen......

Wat is de beste keuze met een budget onder de 400 euro?

Bedankt!

De T-rex of X-400 is geen goed begin, dus zou ik voor optie 3 gaan en dan in de vorm van een Picollo V2. Dan hebje iets wat ook leuk vliegt (binnen dan)

de carboon FP is een kloon van de piccolo, maar naar mijn idee blijft de
V2 de beste micro (als ik het zo lees hier) ikzelf vlieg er ook mee maar heb niks om te vergelijken.

Daarnaast zou je ook kunnen kijken voor een 2e hands Corona ofzo.

Maar onder de 400 euro kom je denk ik toch uit op een Micro

p.overberg zei:
Hallo allemaal,
ik ben nieuw op dit forum en heb al het een en ander gelezen maar twijfel over mijn eerste aanschaf. Wat vinden jullie dat ik het beste kan kopen voor een serieuze start:
1)T-rex 450X met MC12 zender: occasion
2)X-400 met veel uprades (?): occasion
3)Dragonfly 39: nieuw

Mijn ervaring: 1,5 uur les gehad bij flycam (3 jaar geleden) en een keer een Vario heli gebouwd maar nooit gevlogen......

Wat is de beste keuze met een budget onder de 400 euro?

Bedankt!

Een goede vriend van mij verkoopt z'n complete set.
Alles is nog als nieuw en eigenlijk nooit gebruikt.
Alle boekjes en dozen aanwezig.

-Het gaat om een Zoom-400 van Protech.
-Er zit een fx-18 zender bij.
-Ook het bijbehorende elektropakket met servo's/ giro /pico ontvanger e.d zit erbij.
-Verder een Ultramat 10 lader van Graupner.
-Extra Graupner lipo 11,1 v 2000 maH.
-Graupner balancer voor de lipo netjes te laden.
-Trainingskruisje

Hij is vrachtwagenchaufeur en heeft er eigenlijk veel te weinig tijd voor.

Elders op dit forum las ik dat de Zoom vol met kinderziektes zat?

Nou, bedankt allemaal voor de snelle reacties!!!!

Maar, een beetje eenduidig antwoord is ver te zoeken............geloof ik??

Laat ik het anders formuleren: wat is er mis met bovenstaan de drie opties?

PS: wel super om zo snel al veel reacties te krijgen!!!! Ben al erg enthousiast!

hezik zei:
Elders op dit forum las ik dat de Zoom vol met kinderziektes zat?

Dat klopt niet helemaal.

De Zoom-400 is een prima stabiel heli-tje. Het enige nadeel is de overbrenging naar de staart. :?
Ik vlieg zelf ook met een Zoom-400. Wel heb ik (van "Satoer") de riemaandrijving oftewel "beltdrive" gekocht. Dit werkt net zo goed als het origineel maar is niet zo slijtage gevoelig.

Ik denk ook dat er genoeg van deze beltdrive-setjes in omloop zijn.
Met deze kleine modificatie maak je van een Zoom-400 een hele betrouwbare heli. :wink:

maar alsnog is het een slechte beginners heli, net als de heli's uit het lijstje van p.overberg. een piccolo is een veel betere beginners heli, mocht die crashen heb je een grote kans dat je zo weer door kan vliegen.
voor jouw (p.overberg) budget is een piccolo de beste keuze, voor iets meer heb je een t-rex achtig model, maar wanneer je daarmee crasht kun je zowat een nieuwe heli gaan kopen!

dus zou ik voor optie 3 gaan en dan in de vorm van een Picollo V2
Ik heb zelf een piccolo en eigelijk zou ik dan toch een andere aanraden.
Piccolo onderdelen zijn pokke duur... ivgm een gws of dragonfly.
20euro voor swash, 15 voor een hoofdas staart etc...

En de vliegeigenschappen van de nieuwere generatie dragonfly esky's etc zijn net zo goed.
Wat wel goed is bij ikarus is het piccoboard, dat van gws zou niet al te best zijn. Maar vroeg of laat ga je misschien brushless en heb je er niets meer aan.

explosive rc tuning zei:
maar alsnog is het een slechte beginners heli.

Het was ook mijn eerste heli.
Daarvoor had ik nog nooit gevlogen.Ook niet met een vliegtuig.
Ik heb het zonder lessen geleerd.
Je moet er wel geduld voor hebben natuurlijk.

Als je extreem wilt gaan is het plaatsen van een brushless een kleine moeite. Hij gaat dan wel als een raket :lol:

Dus voor mij was (en is :wink: ) het een uitstekende beginnersheli :!:

Ik blijf erbij dat de zoom geen goede beginnersheli is, de staartaandrijving is erg slap maar de rest is prima. Als die omvalt, en dat gaat zeker gebeuren is het einde vliegsessie en moet je onderdelen kopen. De rotorbladen overleven het ook zeker niet. (net als bij de T-rex)

Ik heb de picollo gehad en die kan veel meer hebben. Als die omgaat kun je meteen weer verder. Ik vloog hem thuis tegen de muur, de hele rotor schoot eraf en verdween achter de radiator, de heli dook de caviabak in.
2 minuten later vloog hij weer :D Ik vond hem het geld waard, de kloontjes zullen ook best goed zijn maar daar heb ik geen ervaring mee.

Rhelie zei:
Ik blijf erbij dat de zoom geen goede beginnersheli is, de staartaandrijving is erg slap maar de rest is prima.

m'n broer heeft ook een zoom 400 en naar schijnt is de staartaandrijving verbetert sinds 2004 ...

Met een budget van 400 euro zou ik je willen adviseren nog even door te sparen. Voor dit bedrag kun je alleen een "net niet" heli en zender kopen. Dat is zonde zowel wat betreft de zender als de heli.

Picolo niet doen, Zoom niet doen, T-rex zou kunnen maar dan heb je meer nodig dan de standaard T-Rex. Je zou dan moeten denken aan de kloon van Helidirect (HDX-450), deze vliegt tenminste weet ik uit ervaring. Maar deze variant kost 350$ excl. accu, gyro, zender, lader etc.

Succes,

Peter

Back